Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores Byg

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også helt klart anbefale dig at isolere udefra

Jeg vil tro du kan skal regne med 900 - 1000 kr pr m2 incl. isolering (flamingo), net, puds og maling

Jeg har en kollega der gør en del i facade isolering, og han siger der er store besparelser ved at købe produkterne i Tyskland.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 13:57

og det er excl. moms Big Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:06

vespa:

Jeg vil også helt klart anbefale dig at isolere udefra

Jeg vil tro du kan skal regne med 900 - 1000 kr pr m2 incl. isolering (flamingo), net, puds og maling

Jeg har en kollega der gør en del i facade isolering, og han siger der er store besparelser ved at købe produkterne i Tyskland.

Mja jeg er stadig i tvivl. En af de største tvivlsspørgsmål, er at jeg meget gerne vil bevare det arkitektoniske i selve huset, og det er - så vidt jeg ved - rigtigt svært med facade isolering som der er snak om her.

Arkitetonsik præg

Samtidig er der problemet med at man i .dk åbenbart ikke selv kan købe Rockwool's RockVision og RockBase Facadebatts. Jeg har ikke kunnet finde priser nogen steder. Så kan jeg jo heller ikke købe dem og selv sætte isoleringen op selvom jeg har både tømrer og murer til min rådighed.

Umiddelbart er der efter min mening noget her der tyder på at Rockwool og nogle entreprenører der har indgået aftaler eller lign.

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:03

Flamingo (ESP) må desværre ikke anvendes i Danmark. Det har Rockwool nok sørget for.

Du ændrer jo ikke noget på det arkitektoniske. Du gør jo bare huset 15 cm "tykkere". Og du har en pudset facade i forvejen.

Har du spurgt dig frem i byggemarkedet vedr. facadeisolering til selvbyg?? Stark f.eks.

mvh.

klaus

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 15:04

Du burde da kunne købe Rockwool eller isover facadebatts igennem en trælast, har du prøvet at spørge dem ?

Ellers skal jeg skaffe dem til dig Big Smile

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 15:07

Jo den flamingo man kan købe i tyskland er godkendt til det danske markede, men kan vist ikke købes i dk, og ja det er nok rockwool der har en finger med i spillet der

Den flamingo fra tyskland er vist brandhæmmende

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:50

vespa:

Den flamingo fra tyskland er vist brandhæmmende

Jeg har undersøgt det for ikke så lang tid siden. Der er ingen EPS der er brandgodkendt i Danmark (endnu).

mvh

klaus

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:15

Mener at Wedi pladerne er godkendt er i landet også, men hvordan de ligger prismæssigt i din dimensioner forhold til de andre aner jeg ikke.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:20

sören :
PS @ rené koluda - tak for ordene - du var naturligvis ikke blandt de tømrere jeg tænkte på, men du må indrømme at dine kolleger har lavet meget udhængs-øjen-bæ rundt omkring :-)

Ja, flere af mine kollegaer kan godt finde ud af at skamfere et hus, specielt i forbindelse med tagrenovering, hvor der også efterisoleres ud af, og derved påfores på spærene, er der tit se nogle rigtige øjen-bæ løsninger desværre.

Ligeledes alle de tag på tag løsninger, det kan jo ses på milevidt afstand af der ligger flere tage på huset, og ikke mange huse er pæne med så høj stern og vindskeder.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:26

sören :
René er tømrer med stort T

Jep, tømrer med TT kan man godt sige...;)

TagTømrer.... he he

Men selvom jeg er tømrer kan jeg da godt se ideen i udvendig isolering, den kan også laves 100% af tømrer, med facade af træ, fibercement, stålplader osv... men ved hvor omfattende og dyr den er, og forventer faktisk ikke at den investering vil tjene sig selv ind igen, med mindre den alligevel laves ved facaderenovering, og evt. udskiftning af vinduer og døre også, så skal det meste af arbejder jo nemlig alligevel laves.

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)