Det er da et rigtigt godt køb til 525.00,- det har en fornuftig størrelse, og en spændende indretning i forvejen, slet ikke et ringe renoverings projekt...:)
Du bør lige smide en tråd omkring det inde på lav-det-selv.dk også, der vil med garanti komme en masse indputs og rådgivning til din renovering af huset.
Held og lykke med projektet, vi følger med på sidelinien...:)
Jeg har registreret mig på Lav Det selv - men skal lige have lavet en tråd derinde :) Tak for tippet, ser ud som et sted med mange gode råd.
Hej Tom
Først tillykke med huset. Fuck nogle smukke omgivelser.
Men jeg lod mærke til en enkelt ting. Og jeg tror at det er noget som der skal tages hånd om.

Sådan en rævne, kan tyde på at der mangler en lægte over døren her, eller at væggen er ved at synke.
Nu er jeg ikke fag mand, men jeg vil mene at det skal ihværtfald undersøges.
Og held og lykke med projektet.
/Kenneth
Hej Kenneth, jah den skal tilses i hvert fald, der er et par stykker mere lige inde i det værelse - om der er en lægte der er sykket lidt ved jeg ikke, men et par tømrer/murer venner jeg har haft med derude mener jeg skal give den noget armeringsbånd (mener jeg det blev kaldt) og så lade male/kitte rundt omkring
Varion Lavenergi Vinduer:
Tillykke med huset. Det kan blive rigtig lækkert.
Men tænk dig godt om om du vil isolere ydervæggene indefra. Den rigtige isolering er udefra, hvis det overhovedet er nødvendigt og lad strålingsvarmen fra ovnen og radiatorer opvarme stenene for at undgå skimmelsvamp.
mvh.
Klaus
Det er nok nødvendigt at isolere ydervægge indefra, huset er fra 1890, og det ligger 150 meter fra Hjarbæk fjord med en fantastisk udsigt - så isolering er nødvendigt indefra da der desværre ikke blev brugt hulmur i 1890. Desuden er det praktisk taget umuligt at få en byggetilladelse på et hus så tæt på fjorden - pga. kystbeskyttelses lovgivningen. Hvilket jeg faktisk er glad for, da det gør vores hus til "one of a kind" 
Det er i princippet bare to tegl mursten der er massive der ligger lige op og ned af hinanden i ydermurene. Jeg har et mindre projekt med at fjerne pap og isolering over alt indendørs, væggene skal være 100% rene da vi ikke vil have skimmel eller råd pga. en rest pap/træ der ligger op af ydermurene.
MANGE Tak for alle jeres input - det er super :)
Se eventuelt på vores åbent hus vi havde igår: Besøgende med masser af ideer og selvfølgelig forsiden af siden. Vores Byg Overblik over VORES byggeprojekt