Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel deMib Svendsen

Ja det er salgsgas, man kan altid optimere, for ingen ligger vel inde med den fuldstændige viden omkring SEO!

Det var ikke min mening at "provokere" Dig eller andre, beklager. Så nu har jeg ændret min profil, så der ikke er så meget "gas" i den! ;-)

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :)

Som sagt synes jeg det er helt forkert at snakke om standardiserede systemer som har "indbygget optimerering" - det svarer til at sælge en skrivemaskine med indbygget PR-effekt. Som de mere kyndige PR-folk herinde sikkert vil kunne skrive under på, skal der lidt mere til en en skrivemaskine for at komme på forsiden af Berlingske :)
 
En skrivemaskine, kan ligesom et CMS system (omend lidt mere kompleks) indeholde forhindringer for at man kan udføre sit arbejde - i mere eller mindre grad. De gode CMS systemer har kun ganske få forhindringer, som er lette at rette. De dårlige har så alvorlige problemer at de ikke engang kan indekseres. Men uanset hvad, giver indeksering i sig selv ingen som helst effekt - lige som det heller ingen effekt giver at din skrivemaskine faktisk KAN skrive et brev. Det er alt det du propper i det, og måden du gør det på, som er afgørende for de endelige resultater.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/28/2005 10:22:26 PM Forfatter: Oscar Eg Gensmann > Har du overvejet at publisere/dele listen? Jeg er ganske nysgerrig.

Ja jeg ville også gerne se den lange liste , måske kunne vi alle få et bedre liv uden alt for mange konspirationsteorier om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.
 
Uanset hvilet fora man efterhånden vælger at følge med i, så er der modstridende indlæg fra dem man kalder de "lærte", så til sidst ender man op i at lave sin egen teori.
 
Når man har gjort det længe nok og man til sidst selv tror man har fundet de vise sten, så opretter man et debatfora og så er der endnu en "lært".
 
Den ene siger det keyword density der er den vigtigste, den anden siger det er URL''en, den tredje siger det er backlinks o.s.v., så jeg vælger så at sige det er det hele, det er meget nemmere 
 
Mikkel, hvad tager du for at gennemgå et CMS, bare sådan cirka hvis nu man skulle vælge den fremgangsmåde?
 
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

> Ja jeg ville også gerne se den lange liste

Den bliver ikke offentliggjort, dels fordi jeg lever (godt) af den og dels fordi den kræver fortsat vedligeholdelse for at være bare nogenlunde fyldestgørende.
> Mikkel, hvad tager du for at gennemgå et CMS, bare sådan cirka hvis nu man skulle vælge den fremgangsmåde?
 
Det er umuligt at give en pris på uden at kende projektet. Mine priser er mere og mere blevet "værdibaseret" frem for "timebaseret" naturligvis med visse minimum. Generelt tager jeg ikke mange rådgivningssager længere til under 50-100k og analyser af omfattende CMS systemer kan løbe op i langt mere.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret, så tror jeg lige jeg fortsætter med at prøve mig frem

 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> Okay, tak for svaret, så tror jeg lige jeg fortsætter med at prøve mig frem

Det lyder som en god ide - både for dig og mange andre initiativrige mennesker med almindelig udviklet logisk sans og læsefærdigheder :) Faktisk er 90% af søgemaskineoptimering ikke så svært - i hvert fald er det overskueligt hvis mig kan fokusere på alene at skulle lære hvad der skal til for at optimere ens eget website. Som rådgiver skal man naturligvis kunne en del mere, da man i det daglige arbejde kommer ud for langt flere og bredere udfordringer end dem man møder når man "kun" arbejde med et eller få sites.
 
Udover de mange online debatter, nyhedsbreve osv. der findes vil jeg anbefale at man dels lytter med på WebmasterRadio (hvor bl.a. undertegnede sender en time hver mandag kl. 21 - på engelsk, med min gode kollega i England, David Naylor) og dels tager fat i nogle af de gode bøger der findes. Bøger er et mere "valideret" medie og derfor er informationerne heri generelt af højere kvallitet end gennemsnittet af nyhedsbreve, blogs og debatter.
 
Jeg var selv teknisk redaktør på en god all-round SEO bog af Shari Thurow, Search Engine Visibility - den kan varmt anbefales, specielt til designere, da Shari Selv oprindeligt kom ind i branchen som designer og giver mange gode eksempler på hvordan man godt kan lave noget der er både søgemaskinevenligt og flot.
 
En anden, og lidt nyere bog, jeg varmt kan anbefale er skrevet af min meget gode ven Bill Hunt (og kollegaen Mike Moran, der i øvrigt kommer til DK og taler til et arrangement her i København sammen med undertegnede i februar!): Driving Search Traffic to Your Company's Web Site
 
Jeg skrev selv den første Danske bog om søgemaskineoptimering (Søgemaskiner for Webdesignere), men den er helt tilbage fra 98, så den vil jeg sgu ikke ligefrem anbefale længere hehe - desuden mener jeg at den  er udgået fra forlaget :)
 
En anden god ven, Mike Grehan (jeps, jeg linker kun til venners bøger hehe) har skrevet en anden god bog, der i øvrigt jævniligt bliver opdateret.
 
Resten af læselisten må I få senere ...
 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tro mig, jeg læser et hav af bøger om SEO, faktisk så mange, at min kone mener vi kunne åbne et bibliotek
 
Jeg kendte dog ikke lige dem du henviser til, men det gør jeg nok inden så længe.
 
Mht. din egen lille lilla sag, så er den faktisk slidt op og har været det i lang tid
 
Jeg er endvidere med i et hav af forskellige fora relateret til SEO - men jeg er nok nået til et punkt hvor jeg er begyndt at blive mere forvirret end godt er. Derfor er jeg også begyndt at lave forskellige små forsøg for at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør, det bliver man altså lidt høj af
 
 
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En hamrende spændende tråd som jeg bare lige må kommentere på - og så lige forhåbentlig give lidt input til...

Jeg har lavet seo for efterhånden mange små firmaer og jeg er fuldstændig enig i at cms ofte er et overkill - og teknisk ikke særligt velfunderet. Iøvrigt kræver en god hjemmeside jo at man har taget nogen strategiske valg i forhold til at vælge relevante søgeordog her giver cms i mange tilfælde brugerne en falsk tryghed - det har jo været dyrt så selvfølgelig virker det...  Det har jeg ofte sammenlignet med at man jo heller ikke nødvendigvis er guitarist fordi man har en guitar.
 
Jeg synes at seo ofte falder tilbage til snak om teknik - og teknikken har bestemt også stor indflydelse og skal selvfølgelig fungere - men jeg savner også nogen andre "dyder" så som:
 
Research og strategi
Find dog for hede hule h...... ud af hvad det er for nogen søgeord der bliver brugt - opret en adwords konto - hammer alle relevante søgeord ind - kig på hvor mange gange de bliver brugt - kig på positionering og konkurrenter... og slås så med dine konkurrenter på de søgeord der kan give dig mest i længden. Alt for mange forfalder til at bruge en masse fagudtryk og går glip af en masse relevante besøg på den konto. Inden man vælger søgeordene kan man jo lige tjekke hvordan nr. 10 på listen står rent søgemaskinemæssigt i forhold til backlinks/sideopbygning m.m. - altså kigge lidt på hvor store chancerne er for at gøre sig gældende på det specifikke ord. Heller vælge et lidt mindre populært ord og så ligge på side 1 end et meget populært og så ligge på side 2.
 
Indhold:
Jeg støder også ofte på virksomhedsejere der ikke har brugt megen tid på indhold - der skal altså være "kød på benet". Lav dog unikke sider - jeg har flere gange stødt på folk der i grove træk kopierer producentens produktbeskrivelser og smækker på - sjovt nok overhaler de så ikke de 32 andre forhandlere der har gjort det samme... Indhold er vigtigt - også i salgsprocessen - og jeg tillader mig at påstå at der ikke er nogen nemme genveje på det område... Gode og skarpe beskrivelser i samarbejde med relevante nøgleord (ikke nødvendigvis lange) giver også bonus på søgemaskinerne.
 
Jeg tror det var Mikkel der på et tidspunkt skrev: "Når du så har skaffet dig en ordentlig røvfuld links så går du straks i gang med skaffe flere"... og mere rammende kan det ikke siges...
Få nu alt og alle til at linke til jer - det er entydigt til jeres fordel og det er en løbende proces at få opbygget de links - en ting som mange af mine kunder har haft svært ved at få indarbejdet i dagligdagen...
 
Realisme og geografi
Små virksomheder må gerne have store ambitioner - men bilforhandleren i Køge har altså stadig svært ved at ligge på side 1 når der generelt søges på ordet bil - så vælg et realistisk ambitionsniveau - eksempelvis ved at bruge geografi (ikke egnet til webshops) - og så i stedet satse på at stå stærkt når der søges på kombinationen køge+bil
 
Så mine pointer er at teknik alene gør det altså ikke men det skal virke.
 
Jeg er enig i at man kan nå meget langt med sund fornuft - og prismæssigt ligger jeg tæt op ad Mikkel - hvis man fjerner et nul... - og for den lille virsomhed kan du nå langt for 5-10 k....
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt indspark, Karsten :)

Jeg vil sige som Thorsen gjorde engang (frit fra hukommelsen): "Når man først har bygget hele landsbyer er det utilfredsstillende at skulle opføre en bongalov i Brønshøj". Jeg har været så heldig at få lov til at, omend ikke bygge landsbyer, så i hvert fald at arbejde med markedsføring i søgemaskiner for nogle af de største online brands i verden. Det giver naturligvis nogle praktiske erfaringer der kan være en meget brugbare for andre store organisationer. Men det giver, skal jeg da ikke lægge skjul på, også adgang til nogle noget større budgetter end det som mindre og små virksomheder har råd til.
 
Det skal dog understreges, at mit firma tilbyder løsninger på markedsføring i søgemaskiner, som ligger langt under de priser jeg har beskrevet ovenfor, men så er det bare ikke en eksklusiv 1-1 rådgivning af mig, men opgaver der udføres af kompetente medarbejdere i mit firma. Det er løsninger som mange mindre og mellemstore virksomheder har gjort rigt brug af gennem mange år. Det svarer lidt til et advokatkontor, eller reklameburau - man får ikke "chefen" til discount prisen :) Min tid er kostbar ...
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/14/2005 10:33:21 PM Forfatter: Karsten Nygaard
jeg er fuldstændig enig i at cms ofte er et overkill - og teknisk ikke særligt velfunderet. Iøvrigt kræver en god hjemmeside jo at man har taget nogen strategiske valg i forhold til at vælge relevante søgeordog her giver cms i mange tilfælde brugerne en falsk tryghed - det har jo været dyrt så selvfølgelig virker det...

Nu ligger min målgruppe typisk blandt små virksomheder som ikke har det store budget når vi taler hjemmesider, eller ihvertfald ikke ønsker at bruge de store midler på dette medie. Din påstand om, at et CMS teknisk ikke er særligt velfunderet må du derfor godt lige uddybe hvis du gider.
 
Derudover, så behøver et CMS ikke være dyrt, alt er jo relativt og afhænger af kundens behov. Jeg ved godt at Oscar i et tidligere indlæg gav sin definition på ordet CMS, men jeg oplever tit, at det mine kunder typisk er interesseret i er, at de kan lægge nyt indhold ind på deres hjemmeside og rette det eksisterende når det passer dem - også kl. 2 om natten. Om man så kalder det et publiceringssystem eller et CMS er for mig at se de samme to nuancer af farven blå
 
Jeg tilbyder ikke mine kunder søgemaskineoptimering som sådan, den diciplin føler jeg mig ikke stærk nok i, men jeg giver dem naturligvis nogle råd og vejledninger til hvad de skal være opmærksom på, herunder de ting du har fremhævet.
 
Det sjove er, at det altid er det med link de står af over for, ligesom du oplever det
Det resulterer så i, at de ofte vælger at springe over hvor gærdet er lavest og så bruge de der, skal vi kalde dem, knap så stuerene metoder, som de bliver telefonbombet med ugentligt - "Vi kan garantere en topplacering på 10 selvvalgte søgeord for kun ..." - en løsning jeg næsten altid fraråder.
 
Teknikken skal virke, ja - men den behøver ikke koste hverken 50 eller 100K.
 
Min pointe er, at et CMS behøver ikke være overkill, heller ikke ved små løsninger, det afhænger af prisen og behovet for opdatering.
 
 
 
Side 3 ud af 9 (82 indlæg)