Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 1 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 13 person

Hej Allesammen

Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.

Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der skal altid være plads til alle - meeeeen... Der er forskelle på MLM og business - og nej det er bare ikke det samme... 

Måske skulle det være helt adskilt i en legeplads - så almindelige Amino medlemmer ikke så det istedet. 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grundlæggende ja, der skal være plads til alle.

Det jeg synes er mest ærgerligt ved MLM er, at diskussionerne ofte handler om alt andet end konkrete problemstillinger. Det er altid snak om at drive en forretning, eller eksempler på andre, som har tjent kassen på MLM.

Det jeg savner er konkrete problemstillinger, som vi ser det i andre brancher. Det ville i høj grad være med til at skabe et mere nuanceret og professionelt billede af MLM på Amino.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Det samme kan man evt gøre sig gældende overfor alle dem der driver webshop.

Jeg er egentlig kold overfor hvordan folk tjener deres penge. Og hvor de tjener dem. Jeg er et voksent menneske der kan tage mine beslutninger, og det er så ikke altid de rigtige, men jeg er så også mand til at stå ved mine valg.

MLM, hvis man tager det i sin egentlige etik, så er det noget vi alle gør. Men problemet er ikke MLM, men mere de firmaer, der kører dette spil.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

He he jeg bør nok ikke svare på dette indlæg, for jeg har lagt mig ud med flere MLM tilhængere

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:
er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Nej - der er plads til alle og det er sikkert lige så farligt som at være ude i det rigtige samfund!

Lad dem nu være dem der godt vil arbejde med MLM og lad os koncentrere os om vores (din) egen mission.

Ellers starter jeg en tråd med - Er det ikke ved at være for mange cms systemer* - kan det ikke skabe usikkerhed for den skal vælge? Big Smile

* - kan udskiftes med fx. webshops, seokonsulenter, brugt markeder, ....

find selv på nogle flere -

 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Det er måske ikke en helt dårlig ide. Men det store spørgsmål er bare om Amino, så bliver et bedre sted!

Personligt synes jeg kvaliteten er faldet en del på det seneste, selvfølgeligt i takt med at Twitter er vokset og der sker en masse spændende ting offline for iværksættere StartupWeekend, Arctic Friday, NordicMeetup etc. allesammen ting der i høj grad har nydt godt af Amino.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BZR

Jeg er så enig, det virker ikke som om at det er reelle erfaringer og problematikker der bliver vendt i de fleste tråde, det handler mere om hvor mange penge man kan tjene! Jeg kan faktisk ikke huske et reelt spørgsmål hvor en MLM'er har haft et problem som de andre så kunne hjælpe med!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
selvfølgeligt i takt med at Twitter er vokset

Nu må du lige briefe mig - hvad pokker har Twitter med det her at gøre? Hvad sker der på Twitter jeg overset?

Og de andre ting du nævner var det bare for at få noget seo eller er det også noget jeg er gået glip af - fortæl. Det giver endnu mere google .....

PS Jeg skynder mig lige at tilføje Brugte Både findes på www.scanboat.com - så jeg er sikker på at få noget ud af at skabe et indlæg mere -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM. Jeg ser dem som meget mere igang sættende. Nok fordi det er længe siden jeg sidst har set et indlæg der handler om hvormange penge man kan tjene som webshop og men jeg har set mange (og skrevet nogle selv) der handler om at hvormange udfordringer og hvor hårdt arbejde det er at få succes med sin shop.

Side 1 ud af 21 (206 indlæg)