|
Lidt mere AdSense
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
|
|
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
Øverst lige under overskriften "Velkommen til..." er der 2 brackets, hvori der står PostScript Killed. Nederst mellem "Powered by..." og "Kom godt igang...", er der intet. |
Jeg kender ikke den omtalte bog, og det er bestemt ikke en af dem der normalt anbefales. Der er sikkert masser af gode råd i den, det vil jeg ikke afvise, og påstanden om at du kan firdoble din indtjening ved at følge nogle af dem er på ingen måde usandsynlige. Jeg vil påstå at jeg kan gøre det samme på de fleste sites - og lidt til. Sprøg bare Martin her hvor meget forskel ganske få ændringer gav som jeg foreslog ham :) Jeg ser dog ingen grund til at købe hverken den omtalte bog eller andre. Der er tre steder du bør besøge - så ved du alt det du har brug for - og lidt til!
- Jen er den ukronede Dronning over contextual advertising. Læs alle hendes glimrende poster, så ved du alt det du har brug for!
Jen er desuden moderator sammen med mig på Search Engine Watch Forum, der har et dedikeret område for AdSense.
Jen var tidligere moderator på WebMasterWorld, hvor hun også passede AdSense området - så der finder du også masser af gode tips.
Thats it - mere behøver du ikke!
For at tjene mange penge på AdSense skal der tre ting til:
Specielt det sidste punkt kan meget let konflikte med dine "følelser" for det website du driver. Generelt set, hvis du vil tjene mange penge på reklamer skal du designe, skrive og udvikle dit website med det formål - med det som benchmark. Kunsten er at finde en ballance mellem at tiltrække tilstrækkeligt med brugere og samtidig tjene nok på reklamerne. Men, hvis der går for meget "kunst" i den, og det er vigtigere for dig at det er "flot", "fedt" eller alt muligt andet end "profitabelt", så må du leve med en middelmådig indtjening.
Det er faktisk ikke så kompliceret som nogle gerne vil have det til at lyde som :)
|
Jeg er enig med Mikkel i at man ikke behøver at købe den bog, jeg omtalte - de samme råd kan sagtens findes gratis rundt omkring på nettet. Problemet er bare om man har tid til det! Det tager alt andet lige længere tid at surfe rundt på diverse fora''er og læse forskellige tråde igennem end at få de samme råd serveret for en på ét sted på en overskuelig måde. Så den sparede tid var i mit tilfælde hurtigt tjent hjem.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om bogen er "en af dem der anbefales" - blot at den altså gav mig en masse gode råd, som øgede min indtjening med Adsense drastisk.
I øvrigt driver forfatteren til bogen også et forum om Adsense, www.adsensechat.com, hvis nogen skulle være interesseret.
|
Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).
Dbh Martin |
|
> hmmm hvorfor mon? Måske fordi at han bryder med AdSense reglerne på forsiden af hans site - man må IKKE fortæælle andre om hvad man tjener på AdSense :) |