Det var det også, nu var jeg ikke indehaver af Stratics Media Group, så jeg fik faktisk aldrig at vide hvad vores reklame indtægter var - udover at de kun lige dækkede omkostningerne der var til de 2 lønnede medarbejdere, hosting, båndbredde osv.
Men omrking år 99-2000, tjente de gode penge og uden at vide det vil jeg da spå at deres revenue er på vej op igen.
Men det ER meget arbejde, fordelen er så at man typisk kan finde en masse frivillige nørder til at hjælpe med at opbygge ens site og hente information. Jeg tror ikke at man kommer til at tjene gode penge på et enkelt community site (set i lyset af invisterede timer, det samme gælder nok det Zelda site), så skal det nok omhandle noget hvor man kan holde folks interesse længere end det gennemsnitlige online spil - f.eks. kan jeg nævne http://www.osnn.net/ der har eksisteret siden Windows XP var under udvikling (de har heddet forskellige ting), deres site admin har gjort et super stykke arbejde i at opbygge en venlig stemning og har fastholdt enormt mange brugere gennem lang tid (undertegnede incl.).
Et eksempel er jo her hvor vi er lige nu, men det er nok svært at udkonkurrer den gode Hr. Thorborg
|