Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt mere AdSense

Side 1 ud af 13 (121 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliv fantasilionær på nettet



Jeg sidder lige og fordriver tiden med at læse indlæg på et amerikansk website for webmastere.
Det lyder kedeligt, hvis man som jeg, ikke interesserer sig det fjerneste for teknik og programmering.
Men en debattråd om hvordan man tjener penge på nettet, har sgu fanget mig noget så voldsomt. Som bekendt har Google for noget tid siden startet annonceservicen AdSense. Det går ud på at man på sit website, kan vise reklamer af samme slags som dem man ser når man søger på selv samme website. Jeg må indrømme at jeg ikke før har interesseret mig synderligt for AdSense. Googles lidt arrogante holdning med ikke at ville fortælle hvad splittet mellem dem og website ejerne var, gjorde at jeg anså det for at være useriøst (Jeg mener dog stadigvæk at det er kritisabelt). Men efter at have læst nogle hundrede indlæg på webmaster-debatten, er jeg blevet noget mere nuanceret i min holdning.
Der er helt almindelige mennesker, uden de store evner, der faktisk med nogle timers arbejde om dagen, tjener mere end en dansk taxachauffør. Og en del af dem der tager det helt seriøst og bruger mange timer på det, tjener "nemt" mere end 1000 US$ om dagen. Det er nu du som læser tænker: "Vil Thorborg nu sælge mig et eller andet get rich quick agtigt", men det er ikke tilfældet. Jeg har blot for en gangs skyld haft et åbent sind over for noget jeg på forhånd havde afskrevet.

Nå, men jeg besluttede at jeg ville efterprøve om det nu også passede. Derfor tilmeldte jeg mig Google AdSense og smed reklamerne på iværksætter-debatten. Nu efter 1 uges test må jeg sige at det de kære US iværksætter-debattører påstår, er helt i tråd med hvad jeg selv oplever. Jeg kan desværre ikke gå i detaljer, da Google har deres eget netpoliti der kaster sig frådende over en hvis man fortæller hvad man tjener. Men i forhold til det antal besøgende der er på debatten, ville jeg med 20 gange mere trafik, faktisk kunne leve godt af det. 20 gange mere traffik lyder af meget, men tænk blot på at iværksætter-debatten er 14 dage gammel og at der stadigvæk er meget jeg kan gøre for at gøre den større. Jeg vil påstå at jeg kunne nå målet på under 1 år hvis jeg ikke lavede andet, men det gør jeg jo som bekendt og debatten er ikke lavet for at gøre mig rig (ikke lige nu i hvert tilfælde :-)

Nå, men hvad er så pointen i mit skriv? Det er at det faktisk kan lade sig gøre for en normalt begavet person, at lave 4-5 gode websites og inden for et par år have en indtægt der overstiger hvad en normalt overbetalt dansk brolægger tjener af både sort og hvidt. Og forskellen her er at når først skidtet er etableret, så skal man ikke på knæ og hamre sten i jorden hver dag. Men selv når man holder ferie, kan man se pengene rende ind på kontoen.

Så leder du efter et job der koster blod sved og tårer i et par år, hvorefter du kan rejse jorden rundt og slappe af. Kun afbrudt af at du åbner din bærbare nogle timer om dagen nede på den lokale strandbar, for at rette lidt på guldminen, så er AdSense bestemt et område du bør afsøge.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere nævnt findes der på de fleste større søgemaskine-debatter dedikerede fora for AdSense diskusioner. De to bedste er nok Webmasterworld og Search Engine Watch Forums (hvor jeg selv er moderator).


Dette side, omend den ikke nødvendigvis er helt korret, giver også et meget godt indblik i økonomien på de højest betalte or:

 


 

Det ser ud til at man skulle lave en side om hårfjerning for dem i Washington LOL
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt i tvivl mht. disse reklamer. En ting er at man gerne skulle tjene penge på sit site, men der er jo også noget forkert i at få folk til at klikke sig "væk" fra ens site. Med mindre den eneste grund til at man får folk ind på sitet er for at få dem til at klikke sig videre og dermed væk. Det kommer også an på hvordan (hvor godt) man er placeret på markedet. Kan man overhovedet tillade sig at sende folk videre til konkurrenterne, hvilket mange i de fleste tilfælde gør.

Hvilke tanker gør i jer om disse ting?
Hvordan bevarer i opmærksomheden omkring jeres produkt/site? Eller måske mere hvilken strategi vælger i for jeres sites - især mht. indtjeningsmuligheder?

Tonnit
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tonnit

Nu afhænger alt jo af den strategi man lægger for dagen. På et site som Jubii lever man af at sende folk videre, det kommer man ikke uden om. Mens et site som www.spamfighter.com ikke bærer reklamer, da alt fokus ligger i at få folk til at købe produktet. Iværksætter-debatten bærer reklamer af flere årsager. Først og fremmest er jeg hammer nysgerrig mht. hvordan det fungerer og hvor meget man kan få. Det er information jeg nok skal dele hvis det kan lade sig gøre uden at krænke den Google Disclaimer jeg har underskrevet. Dertil ser jeg faktisk reklamerne som ekstra indhold. Hvis du lægger mærke til det, er de meget relevante i forhold til de emner der bliver diskuteret. Og slutteligt er der jo en klick % på under 1, så det er ikke fordi at skuden bliver fuldstændig utæt :-)

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gode Hr. Thorborg har sat griller i mig...


Jeg har i al beskedenhed et meget indgående kendskab til et emne, som sjovt nok interesserer folk.

Det gode ved det er at jeg lige har tjekket hvad annoncørerne skal betale for at være nummer 1 på adsense.

Wow det er sgu nogle ret høje tal.

 

Så jeg sætter mig nok et par nætter eller 20 og laver en content-side vedr. det emne.

Nu er jeg ikke den allersmarteste programmør, er der nogen der kender en smart måde at lave en hjemmeside som man bare kan fyre en masse content ind på uden at kode og programmerer???

 

 
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som om du efterlyser et Content Management System (CMS). De kan erhverves i alle mulige udforminger, størrelser og prisklasser.

Jeg kan ikke anbefale dig et bestemt da jeg ikke har benyttet nogle købte løsninger, men kun in-house software.

Mvh.

Michael
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt være et CMS system... men de koster jo penge. Nogen der har et bud på et system som er gratis og som ikke er helt umuligt for en gammel frontpage-idiot som mig?


Tænker på sådan noget Opensource-agtigt?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er masser af open source CMS systemer der ude, og nogle af dem tolkes endda som værende konkurrencedygtige med nogle af de kommercielle systemer.

Jeg har ikke selv erfaringer med nogen, men skal gerne give lidt links til nogle af dem jeg har hørt godt om:

www.typo3.org
www.mamboserver.com
www.opencms.org
www.fundanemt.com (danske udviklere)
www.drupal.org

Du kan eventuelt selv fortsætte jagten på http://sourceforge.net/search/ - bare søg efter f.eks. "cms".
Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom alle andre har jeg også puslet med dette projekt.  Kun for at se hvor meget man egentligt kunne lave uden at skulle røre en finger.


Jeg brugte Wordpress, som egentligt er et php opensource blog-system, men med lidt tilpasning passede det fint til mit projekt. Man kunne oprette kategorier og derefter oprette "nyhederne" i de respektive kategorier og derfor have et ret omfattende nyhedssite.


Men nu var sagen der så jo at princippet i mit eksperiment at jeg absolut intet gad skrive selv. Så jeg tog lige det mest nærliggende - til hver af mine kategorier på nyhedssitet oprettede jeg en Google Alert der sender mig en alert med alle de nye nyheder der kommer indenfor de keywords jeg specificerede. Disse keywords matchede jeg så med mine kategorier på sitet og programmerede en lille robot der læser mine alert mails hver time og smider Google's citater fra nyhederne, overskriften og linket til nyheden op i min Wordpress database i den respektive kategori.


Ja, jeg ved godt det er ret borderline dette her - og jeg ville aldrig turde lave noget lignende baseret på dansk indhold.


Nå, men hvad var resultatet så? Ja, jeg tror jeg har et af de mest opdaterede nyhedssites med celebrity-nyheder. Hvor jeg får omkring 1-8 nyheder hver time. Så idag har jeg flere tusinde nyheder i mit arkiv. I starten var jeg ret aggresiv i min "markedsføring" af sitet og ping'ede diverse blog-tjenester hver gang jeg fik nye opdateringer på sitet så de kunne notificere deres brugere om det. Efter 3 dage havde jeg over 600 brugere på sitet om dagen. :D Eftersom dette var et eksperiment droppede jeg dog den aggressive markedsføring efter at have set effekten.


Hvad kunne gøres bedre? Jo, først og fremmest er emnet celebrities ikke særlig interessant da AdSense ganske enkelt har elendige kampagner knyttet op på disse ord. Jeg valgte dette emne udelukkende fordi det var nemt at få masser af nyheder på dette emne og jeg kunne hurtigt analysere mig frem til hvilke navne der rankerede højest på søgemaskinerne som de personer folk viste mest interesse i at læse nyheder om.
Jeg kunne godt bruge lidt mere tid på forbedre min funktion til at checke om der allerede eksisterer lignende nyheder i min database for at undgå gentagelser når forskellige aviser skriver om det samme emne. Dog har jeg taget en hel del af gengangerne, det skal bare lige finjusteres. Udover det har det kørt upåklageligt. Og jeg må sige jeg er faktisk lidt overrasket over at efter jeg har brugt 3-4 timer på at programmere og sætte dette her op har jeg brugt 0 timer efterfølgende på at vedligeholde systemet. Og systemet har nu kørt lidt over en måneds tid.


Bliver man millionær af dette her? Nej, det har jeg virkeligt svært ved at tro på. Der skal man lave noget mere unikt end at lave "yet another newssite". Kan man tjene nogle håndører? Ja - det er der ingen tvivl om. Med de rigtige emner på siden, lidt legen med at optimere til søgemaskiner og automatisk ping'ing af blog-tjenester vil man kunne oparbejde sig en rimelig god portion trafik. Og faktisk er kvaliteten af dette nyhedssite på fuld højde med de fleste andre "citat"-nyhedssites der findes rundt omkring i stil med slashdot.org. Men altså - millionær det tror jeg ikke ligefrem på.


Men jeg har moret mig rigtigt meget over at se hvor meget man kan lave på lidt tid. Er der andre der har haft lignende projekter?


Og lad mig så lige igen til sidst gentage - ja, jeg ved godt dette projekt er på grænsen.

~Allan Noer

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver at du pinger blog-tjenester, hvad mener du så helt nøjagtigt?


 

Utroligt spændende eksperiment, går selv og roder med noget der ligner lidt - dog på et område der interesserer mig. :)
Side 1 ud af 13 (121 indlæg)