Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 9 ud af 12 (111 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kirkegaard:

Nu ved jeg ikke hvad du kalder risikofyldt, men de sidste 3 måneder (jaja, vi kan altid diskutere tidshorisont, men dette her er for at vise volatiliteten på kort sigt), er kursen faldet ca. 7,5%.

http://www.forexpros.com/currencies/try-dkk-advanced-chart

...og det får du ikke i rente på en tyrkisk statsobligation...

Det her er så irrelevant som det overhovedet kan blive, nu snakker vi jo ikke om kort sigtet investeringer eller også har jeg misforstået noget.

Man kan altid finde sådanne kurs udsvingninger og lige dette har meget at gøre med det valg Tyrkiet har været igennem hvor markedet har spekuleret og reageret på en masse faktor.

[/quote]

Nej, vi snakker ikke de 3 måneders sigt, men det var også - som jeg skriver - et eksempel for at vise udsvingene, for det Martin efterlyser er jo netop en sikker investering, hvor han kan trække ud til at hjælpe sine virksomheder i dårlige tider (og det forventer han snart der kommer, hvis man læser hans andre indlæg), så derfor kan der ikke være tale om langt sigt, men nok 1-5 års horisont (kig bare TRYDKK 5 år tilbage  og se udsvingene/ændringerne - volatiliteten er ret høj). 

min webshop:

Min vurdering er at Tyrkiet er det bedste land at investere i hele denne Europæiske region og i må godt hænge mig op på dette hvis det senere hen viser sig ikke at være sandt...

[quote user="min webshop"]

Det er simpelthen en - for - gratis omgang at skrive sådan...:)

Det ville være fedt hvis der oftere blev argumenteret rationelt med forklaringer om "hvorfor" hver gang man kommer med et "godt tip" - altså hvorfor skal ejendomme stige? Hvorfor er guld en god investering? osv.

Mvh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:55

Ejendomme
De fleste af de millionærer, som er gået konkrs under finanskrisen - og det bankerne har tabt flest penge på under krisen - er ejendomsinvestorer.

Ejendommene har været købt for lånte midler, og når de virksomheder, som lejer sig ind går konkurs, og der ikke er nye lejere i kulissen, så går der ikke længe, før firmaet går ned.

Især, når ejendomspriserne samtidig rasler ned.

Selvom ejendommene havde været købt kontant, så havde der også været store tab. Det er dog især de kraftigt gearede lån, som har været udsalgsgivende.

Shorting af aktier
Den bedste måde at placere sine penge på i krisetider er ved at shorte aktier - dvs. spekulere i et kursfald. Det er dog heller ikke nogen "walk in the park" at lege børsmægler.

Der var dog en autoforhandler, som vendte sin lukningstruede forretning, og blev milliardær i 2008 på at shorte aktier, dengang kurserne bare raslede ned, og alle andre tabte penge.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:09

Shorting burde være ulovligt - og der vist også i flere lande. Det svarerer til at JEG tegner en forsikring på at DIT hus brænder, eller at din kone bliver myrdet. Det er så hamrende umoralsk at jeg er ved at brække mig over det.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:41

Hej Martin,

Det du siger om ejendomsinvestorer er delvist rigtigt. Der findes nu andre ejendomsinvestorer  end dem der er kommet i de kulørte blade.

Der er ham her , der klarer sig helt fint ( og en del andre også. Man hører bare ikke så meget om dem allesammen, da oftest er mere sjovt at høre om dem der går på røven )

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1277895.ece

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:49

Mikkel deMib Svendsen:

Shorting burde være ulovligt - og der vist også i flere lande. Det svarerer til at JEG tegner en forsikring på at DIT hus brænder, eller at din kone bliver myrdet. Det er så hamrende umoralsk at jeg er ved at brække mig over det.

Ahhrjj... helt sådan synes jeg ikke du kan sammenligne shorting af aktier. Du ville jo kunne have aktiv indflydelse på, om mit hus brænder, eller om en bestemt person dør.

Men det er rigtigt, at det er at satse på, at selskaber og aktionærer taber penge. Det er dog ikke noget, som én udenforstående person kan have aktiv indflydelse på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:53

Sålænge aktiespekulant-branchen holder fast i ønsket om shorting kan de ikke påstå at aktiemarkederne er sunde

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:56

Hej Jimi,

Jimi Hove:

Det du siger om ejendomsinvestorer er delvist rigtigt. Der findes nu andre ejendomsinvestorer  end dem der er kommet i de kulørte blade.

Der er ham her , der klarer sig helt fint ( og en del andre også. Man hører bare ikke så meget om dem allesammen, da oftest er mere sjovt at høre om dem der går på røven )

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1277895.ece

Ham du nævner her, havde jo netop ikke ejendomme, da priserne begyndte at falde, men havde sine aktiver som likvide midler.

Han solgte sine ejendomme før krisen, og købte nogle nye i 2009, hvor de kunne købes til spotpriser, pga. alle kollegernes konkurser.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:59

Mikkel deMib Svendsen:

Sålænge aktiespekulant-branchen holder fast i ønsket om shorting kan de ikke påstå at aktiemarkederne er sunde

Bankerne og børsmæglerne tjener gode penge på at udbyde produktet, så det stopper ikke, med mindre der kommer politiske restriktioner.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:07

Ja det er også det jeg siger. Når man laver investeringer, så skal man have en god fornemmelse hvornår " årstiderne " skifter, som også Cookie her i tråden er inden over. Intet varer for evigt.

Som Mikael Goldschmidt selv siger , så kører han hans investeringer på en gammeldags og konservativ måde. Med andre ord, så forstår han simpel husholdningsregnskab = hvornår er noget overvurderet, så sælg.

Det er åbenbart svært for rigtigt mange at tænke så simpelt, både blandt milliardærer og ganske almindelige lønmodtagere, som heller ikke kan lave simpel regning. Grådighed har åbenbart ødelagt den evne.

Og, igen som Cookie siger, der hvor andre kun ser nedtur ( boligmarkedet ), det er der at andre ser at der vil ske vækst igen. Og der hvor andre tænker : den bølge må jeg med på , kommer ofte for sent, og kan ofte ikke se hvornår markedet knækker

Men ja hvis Martin vil investere i noget, hvor han overhovedet ikke skal tænke over noget, så har jeg ikke så¨mange gode råd.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:38

For mig lyder det som om, at du ønsker at gå i kontanter og ikke spekulere i, om vi får et Bull eller Bear marked.

Derfor tænker jeg, det handler om at undersøge, hvilke banker man tror på, og så sprede sin risiko over flere aktører (også udenlandske banker). Jeg tror på at holde sine investeringer "lokalt" og derfor undersøge og vælge banker i de skandinaviske lande og/eller måske et land som Canada, nu bor du jo i USA.

Jeg tror mange af de "store banker" vil få meget store udfordringer i den kommende periode, så for mig handler det om at finde frem til de små bevægelige banker, som ikke har ført den grådighedspolitik, som vi ser flere og flere eksempler på.

Jeg har ladet mig fortælle, at min oldefar syede noget af sin formue ind i madrassen - måske det slet ikke er så tosset en idé.

Held og lykke

Kh. Jens L. More

Side 9 ud af 12 (111 indlæg)