Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 1 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12303
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke den store formume som pressen ofte tillægger mig at have.
Jeg tænker over hvad jeg bruger penge på og hvordan jeg i fremtiden skal tjene dem.

Når det er sagt, så har jeg det selvfølgelig finansielt godt og har ingen bekymringer på den korte bane. Som nogen har set, så har jeg lige solgt mig hus, da jeg ikke tror at det danske boligmarked er det bedste sted at have sine penge placeret.

Jeg står nu i den situation at jeg vil placere overskuddet i noget som ikke er aktier eller andet jeg ikke stoler voldsomt på.

Jeg kan låse mine penge i nogle år i Danske Bank til 2.75 % i rente.

Er der andre der har bedre forslag? Jeg skal ikke bruge pengene foreløbigt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:43

Danske Bank, Nordea eller Nykredit er nok de tre jeg ville kigge på ved større summer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:47

Find dine faktorer:

Risiko-profil og Tidshorisont

Bankerne laver altid en opdeling over ens ønsker. Hvis du ønsker lav risikoprofil kunne det være

60 % højrente konto, 30 % obligationer og 10 % aktier.

Jeg tror det er et spørgsmål alle går og stiller sig selv i ny og næ. "Hvor mon mine penge avler sig mest muligt og mest sikkert"

Men ja, ellers ville jeg foreslå at være investor i nogle firmaer med potentiale, men det er jeg sikker på du allerede ved alt om :-)

Mvh

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 17:32

Hvor sikker er danske bank og de andre store, hvis portugal, spanien og de andre vælter?

hvor sikker er garantien (750.000) fra den danske stat hvis ditto sker?

Jeg har faktisk gennem det sidste års til funderet en del over hvor man skulle sætte sine penge (hvis man havde lidt til overs) Big Smile

Umiddelbart kan jeg forstille mig så mange forskellige scenarioer for de næste år, som gør at ingen investering umiddelbart forkommer sikker pt. 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:40

Ejendomme vil altid have en eller anden værdi. At den værdi så sikkert falder mere endnu snart, er noget helt andet. Andre aktiver vil dog miste deres totalværdi, så det lige så usikkert for dig som for alle andre.

Investering i ejendomme i lande med god vækst lyder fornuftigt. Sverige for eksempel.

Du kan blive en del af et kommanditselskab , så er det bare at finde nogle der er troværdige. Jeg kan på stående fod anbefale Q Ejendomme. 15 år i branchen, spiller kun sikkkert

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 18:07

Hej Martin

Alm. brand giver 3,03% i rente i op til 3 år.

Ellers ville jeg kigge på amino virksomhedsbørs, her synes jeg tit der er nogle portaler der har positiv indtjening som sælges utrolig billigt, har regnet på nogen af dem, her kan du sagtens få 20-50% i afkast om året på få timers arbejde om ugen.

Men hvis du vil investere dem og ikke bruge tid på investeringen ja så vil jeg nok bare sætte dem i banken :-)

Mvh

Morten 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

I krisetider er der mange som køber råstoffer.

Du kunne evt. købe olie, da det helt sikkert vil være efterspurgt i store mængder i mange år frem endnu til fabrikker, brændstof, mv.

Oliereserven er i øvrigt ved at svinde kraftigt, og der er ikke udsigt til at olien erstattes af alternativer på kort sigt.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 19:23

Martin køb en livsforsikring.

Så er du sikker på at få penge hvert år.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15018
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Rentesatserne er jo mindre end inflationen, så det får du nada ud af, med mindre du søger en lavere købekraft om nogle år...

Du skal over i ejendomme, guld, sølv eller andre råstoffer... Det er det eneste, som er inflationssikret både på den korte og på den lange bane...
Og lad vær med at købe optioner! Du skal købe fysiske råstoffer, hvis du vil sikre dig mod inflationen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:26

Altså hvis de penge ikke skal bruges foreløbigt, og ikke skal mistes ville jeg placere dem i banken. Ikke nødvendigvis Danske Bank, men undersøge markedet og hvilke renter der evt. kan gives i større banker som f.eks. Nordea, Sydbank osv. Banker der formentlig ikke går ned.

Hvis overskuddet fra boligsalget er under 750.000 kr. vil jeg placere dem i en bank i eu, hvor der er den højeste rente overhovedet. Kender ikke særlig meget til garantierne i f.eks. USA. 

Guld er også en mulighed - men det er jo i forvejen steget meget. Men når markederne er usikre er guld jo en sikker havn. Det er bare også blevet for meget spekulation - hvis man altså ikke er til det. 

Gå efter banken - så kan du sove trygt:) 

Side 1 ud af 12 (111 indlæg)