Og tusind tak for alle de gode råd, dem er jeg glad for. |
Martin Thorborg:Satte forøvrigt selv penge i et af verdens størse banker med A1A rating og anbefalet af Scandinaviens fineste investementbankere. Lortet krakkede 30 dage efter, så min tillid til hele den verden er 0!
Netop! Selv Den Danske Bank, Nykredit og de andre store stoler jeg ikke en meter på. Jeg ville ikke - med det vi har lært i de sidste par år, undre mig hvis de pludselig krakkede. Det er også netop derfor jeg er opmærksom på, at der helst ikke skal stå mere end 750k for hver juridiske enhed i hver bank.
I bund og grund synes jeg dog det er lidt tosset. Bankerne burde da dække alle indeståender. Vi "investerer" jo ikke i banken, med helt almindelige indlånskonti - vi sætter bare nogle penge ind, netop fordi vi ikke gider investeringer, men bare gerne vil have nogle til at passe på kontanterne for os.
Og der ER jo også visse kontotyper der er fuldt ud dækket - f.eks. advokat klient konti, som jeg forstår det. Det er også meget rimeligt. Men det ville bare være endnu mere rimeligt, hvis alle vi andre også var fuldt ud dækket for vores samlede indskud.
En ting er i hvert fald helt sikert - bankerne skal tage sig alvorligt sammen, hvis de vil genskabe bare lidt af den tillid de har tabt på gulvet de senere år.