Hvis du absolut vil have pengene i cash, og have en rente for dem, hvorfor kontakter du så ik nogle af de dygtigere banker i Schweiz? Bank Julius Bär eller USB lever af at håndtere cash fra velhavende mennesker... Og det har de gjort i mange år, og igennem mange kriser i historien... |
Efter tålmodigt at have gennemlæst denne megatråd, glædes jeg over seriøsiteten! Det kunne have været skægt, hvis nogen havde haft nogle virkelig kreative forslag (selv om kursspekulation i tyrkiske lira og låne sig selv kassekreditten begynder at ligne).
Som den 2. rangs økonom jeg er, ville jeg bestemt bruge www.mybanker.dk (mens jeg undersøgte Credit Suisse's 8% nærmere).
Selv har jeg haft megen glæde af den investeringsforening som hedder Spar Invest Value (der gennemgående har performet bedre og nogen gange bedst). Den kreative, lettere maniske del af mig ville måske rette henvendelse til datalogen David Svarrer, der i Nairobi driver Digital Age Institute. Institutionen i et af Nairobis prominete skyskrabere var fyldt med glade studerende, da jeg senest besøgte dem i marts. Davíds studerende får igen attraktive IT-jobs hos de store multinationel og regeringskontorerne i Kenya, hvor de så virker som ambassadører for http://www.digitalageinstitute.com/
Men Martin, som du selv er inde på, en survey på MyBanker kan danne grundlag for en genforhandling med sin egen bank. Og det føles vel i virkelig nemmest og måske bedst.