Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udfordringer - ser I som de sværeste i små virksomheder?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlotteR:
Man skal gøre det man er bedst til og for mit vedkommende er det ikke momsregler, debitor og kreditorstyring.

Debitor & Kreditor! Øv! Jeg får ondt! Det må være ord, Fanden har skabt!

Jeg er ved at implementere en regel, så jeg kan huske forskel: Debitor er på venstre hånd, for det er modtage-hånden - og kreditor er på højre hånd, for det er give-hånden. Eller er det forresten venstre? Kredit er det, som andre giver til mig, så det har jeg tilgode, ik'?

Ih, altså, min gamle lærer ville blive stolt af mig...!

Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:25

Det svære ved at drive virksomhed må vel lidt af det hele. Det er svært at være god til ALT, så det man skal gøre er at koncentrere sig om det man er god til, og så outsourche resten. Momsen ved vi alle jo er 25% så det er vel bare at lægge den til side, men der er jo også dem som ikke tjener nok, og derved er "nødt til at låne af momsen". Dette er en ond spiral. Netværket er også en udfordring, og det koster penge at tjene penge. For at gøre det nemmere for sig selv, er det vel altid et godt udgangspunkt at lave et godt gedigent stykke arbejde. Mund til mund markedsføring er den ældste og bedste form for markedsføring og dør aldrig. Jeg har oplevet mange spildte penge på diverse telefonbøger som vil sælge èn noget, og det er vigtigt at kunne sortere. Spørg altid efter referencer før du indgår et samarbejde med andre firmaer.

Vh. Ole, Skibby

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:28

Haha hvor er du dygtig Poul. Den er da slet ikke så tosset den regel. Den minder om den jeg brugte da jeg tog kørekort for at kende forskel på venstre og højre. Venstre hånd kan lave et L med tommel og pegerfinger der står for left. "De unge" bruger det så også som et "yo yo" tegn for looser. Men pyt med det jeg er ikke "nede" med den slags unge Big Smile

Ej undskyld - nu fylder jeg tråden med pjat

Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

CharlotteR:
Den minder om den jeg brugte da jeg tog kørekort for at kende forskel på venstre og højre. Venstre hånd kan lave et L med tommel og pegerfinger der står for left. "De unge" bruger det så også som et "yo yo" tegn for looser. Men pyt med det jeg er ikke "nede" med den slags unge Big Smile

Ej undskyld - nu fylder jeg tråden med pjat

Hva' Fa'en laver du med et rengøringsfirma? Du sku' meget hellere starte dit eget reklamebureau for dit eget rengøringsfirma!

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:41

Hi hi hu, den var sjov Poul. Er der noget jeg er dårligere til end momsregler, SEO (ved ikke engang hvad det er) og IT så må det være at reklamere for mig selv! Jeg er god til at holde på mine kunder, men det er vel også en vigtig ting at være god til i disse tider, hvor der skal være noget til os der ikke kan gå på efterløn Stick out tongue

Charlotte

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:08

Poul Madsen:

Jeg er ved at implementere en regel, så jeg kan huske forskel: Debitor er på venstre hånd, for det er modtage-hånden - og kreditor er på højre hånd, for det er give-hånden. Eller er det forresten venstre? Kredit er det, som andre giver til mig, så det har jeg tilgode, ik'?

Du kan også bruge Danmarks nationalitetskendebogstaver. Den plejer jeg at bruge, når jeg skal forklare nogle om debet og kredit DK: Debet til venstre og Kredit til højre.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Michael V. Kristensen:
Du kan også bruge Danmarks nationalitetskendebogstaver. Den plejer jeg at bruge, når jeg skal forklare nogle om debet og kredit DK: Debet til venstre og Kredit til højre.

mvh

Michael

Av, ja! DEN var udmærket!

Vi bukker og takker!

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:36

Det sværeste for mig er nok at være ung iværksætter, jeg går på handelsskole, og alle de andre elever i min klasse syntes det er åndssvagt og forstår mig overhovedet ikke. ''hvorfor snakker du med alle lærerne, de syntes sikkert det er dumt osv.'' sagde en af pigerne engang fordi jeg tit snakker med lærerne for at få råd og andet pga. jeg er ved at få eneretten på et produkt og ikke lige er helt inde i alle de ting der følger med det...

Men det med Debit og Kredit, uhhh det er heller ikke lige mig, nu har jeg dog kun leget med det her de sidste par uger i skolen da jeg først lige har ansøgt cvr-nummer for 2 uger siden (: Men det bliver nok en lille plage i starten hehe :)

ps. Der er kursus i Skjern omkring Debet & Kredit, den 13/4 (vistnok lidt i tvivl) det er gratis at deltage. Hvis folk er interesseret kan jeg da lige finde mailen frem man skal tilmelde sig på.

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:00

Hej 

Det sværeste er nok at bruge albuerne - for at råbe folk op og stille sig op på skamlen og råde ! Det er ligesom om Janteloven træder frem når folk møder en iværksætter.

Mht. regnskabet så aner jeg ikke hvad i snakker om når i snakker højre og venstre kontra debet og kredit - i mit regskabsprogram (ODIN) står der hævet og modtaget - og det er sgu til at forstå - og så når det er regnskabstid så sender jeg det til min revisor og så tjekker han lige det hele - det tager højst en halv time så giver han respons på hvad jeg skal fortælle til moms og skat ! Mega nemt - når jeg blot tager mig sammen til at få bilag og faktura ind !

Mht. skat ved jeg ikke en skid - er først startet 112 % siden nytrår og ved ikke en dyt om skat - men det kommer vel når den tid er !

Kenn Bo 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:22

her er verdens nememste måde at huske det på :

tænk på at du står og skriver det feks på en tavle - og så skal der altid stå DK :0)

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)