Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par tanker

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har enkelte gange, her på det seneste, hørt folk snakke pyramide, men jeg syntes desværre ikke, at det er en pyramide, hvorfor kommer her:

Når jeg kigger på sammenligningen imellem traditionel forretning og så Network Marketing og MLM, så er der vist ingen der kan være I tvivl om at traditionelle forretninger meget ofte er i pyramide form.

I begge forretninger skal man arbejde og yde en indsats, men kigger man på den traditionelle og pyramide, så handler det vist for de fleste om dem selv. Man kan bede overordnet om hjælp af og til, men de gør det nok mere for firmaets skyld. Den overordnede har sine egne opgaver og formentlig nogle krav at leve op til udfra firmaets budgetter og mål.

Der er ingen MLM/NM forretninger der stopper hvor ledet er bredest. Alle folk starter op i nederste led og hvis man ikke arbejder, så er det klart så sker der nok ikke det store, så er man i bunden, men det er vel også fair nok.

Var NM/MLM en pyramide der voksede led for led for led, så ville alle I nederste led kunne bede om hjælp ja stort set lige så tosset de ville. Alle I ledene over ville med glæde hjælpe. Og det er ekstremt sjældent jeg ser en NM/MLM forretning hvor der sidder flest på nederste led, tværtimod efter hånden som den vokser, bliver ledene mindre og mindre, af mange grunde (nogle opgiver, nogle læner sig tilbage og venter på at det bygger sig selv, nogle har slet ikke tiden til det og andre tør måske ikke).

Lige meget hvor man sidder I systemet, lige meget hvornår man starter op, så handler NM (bl.a.) om 3 ting:

1. Du skal ud og tale med mennesker.

2. Du skal opbygge dig en omsætning, alle starter fra 0.

3. Forstå koncept: Man bliver ikke bare “ekspert” dag 1, man kan træne og oplære sig selv ved at benytte sig af den hjælp alle ens kollega’er vil give. Ja kort sagt, starter du op I NM imorgen, så er det dig der bestemmer hvornår du ikke vil hjælpes mere (personen der har sat dig igang bør og skal hjælpe dig indtil du som minimum tjener penge).

Hav en god dag

Martin

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:09
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 11:32

Majbritt Jacobsen:

Hvad er pointen i det indlæg?

Pointen var at prøve at forklare hvad folk ser som pyramide. At alle starter samme sted og skal bygge op. At der ikke findes et nederste led i NM/MLM som er "efterladt til sig selv". At man kan få hjælp fra "netværket" over en lige så meget man ønsker.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Men Martin det er vel meget sjældent at ekspeditenten i den lokale forretningen tilbyder mig og alle andre, at blive 'forhandlere' af deres produkter, hvis jeg ellers køber deres startpakke og hvis jeg så lige ville finde nogle andre der også vil købe produkterne eller endnu bedre blive forhandlere og også købe en startpakke, så vil det bare være super godt for alle, i sær for dem som har solgt den første startpakke.

Nå ja produkterne er også meget ens, det skal det helst være produkter fra helsehylden hvor vi kan snakke i en uendeligehed om de gode egenskaber som ingen kan bevise eller afvise, men en eller andet Ungarsk læge måske mener er gavnlig ved fuldmåne.  

Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker.

MLM er et stærkt redskab det er ofte bare de forkerte bagmænd, produkter og intentioner.

Jeg er ikke fan af MLM og det var bare et par tanker.

/Søren

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:02

Kaffe & Co:

Men Martin det er vel meget sjældent at ekspeditenten i den lokale forretningen tilbyder mig og alle andre, at blive 'forhandlere' af deres produkter, hvis jeg ellers køber deres startpakke og hvis jeg så lige ville finde nogle andre der også vil købe produkterne eller endnu bedre blive forhandlere og også købe en startpakke, så vil det bare være super godt for alle, i sær for dem som har solgt den første startpakke.

Hej Søren

Jeg har ikke samme opfattelse af MLM som du har. Men udfra det du skriver kan jeg da sagtens forstå at du absolut ikke er fan af MLM.

At sammenligne med ekspedienter syntes jeg lyder lidt forkert, for det handler ikke om at blive ekspedient. Det er en forretning som kræver en omsætning. Startpakke eller indkøb er jo op til en selv, nogle vil investere 75 kr. andre 1000 kr. og andre 6.000,- De folk jeg oftest snakker med er folk der er selvstændige i forvejen og ja der kan sagtens være flere der er lige så skeptiske/imod MLM, men hvor nysgerrigheden alligevel drager dem til en kop kaffe og en halv times snak.

Det handler ikke om startpakker...Og det handler heller ikke kun om at finde andre forhandlere til at gøre arbejdet for en.

Kaffe & Co:

Nå ja produkterne er også meget ens, det skal det helst være produkter fra helsehylden hvor vi kan snakke i en uendeligehed om de gode egenskaber som ingen kan bevise eller afvise, men en eller andet Ungarsk læge måske mener er gavnlig ved fuldmåne.  

Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker.

MLM er et stærkt redskab det er ofte bare de forkerte bagmænd, produkter og intentioner.

Syntes det er lidt plat at du nu kan udtale dig om en hel branches produkter, bagmænd og intentioner. Det syntes jeg er at trække dialog'en ned på et niveau hvor dialog er umulig. Der findes mange videnskabelige undersøgelser, der findes mange videnskabelige studier og der findes artikler i anerkendte magasiner.

Martin

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smile

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Selv om jeg nu får sådan en over puklen, kan jeg ikke lade være med at kommentere dette.

For mig er kaffe en brun pløre der skal drikkes varm og som for mig ser ens ud.. Der findes to slags kaffe for mig, nogen jeg kan lide, og nogen jeg ikke kan lide. Der er mange  kaffeimportører, der reklamerer med at de kun har de bedste bønner, selvom ingen kan bevise eller afvise dette, men en eller anden dansk importør har udtalt sig om, at hans er de bedste, når pinse og påske falder på samme dag.

Jeg ved godt, at millioner af andre mennesker mener noget andet, og det er jeg utrolig glad for.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan kan du sammenligne MLM produkter med kaffe??

MLM drejer sig (Ofte) om helse produkter der har en (udokumenteret) virkning på helbredet og når det bliver undersøgt viser det sig (ofte) at det bare er en almindelig appelsin juice blot til 299kr pr. liter ( ja overdrivelse fremmer forståelse).

En kaffe bønne derimod er en hel anden snak. Her er der ikke tale om en mirakel kur eller andet, der er tale om forskellige former for SMAGSvariander efter hvilken kaffebønne du vælger(fuldstændig som med vin, æbler og øl!) og ikke "virkningen/effekten" af produktet.

Hvorvidt MLM i det hele taget er en fornuftig forretningsform vil jeg ikke kommentere yderligere da der ikke er grund til at sparke på nogen der allerede ligger ned ;)

Det var mine tanker, take it or leave it

Rigtig god dag til alle, MLM'er eller ej :)

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 18:39

Thomas Holst Frederiksen:

Hvordan kan du sammenligne MLM produkter med kaffe??

MLM drejer sig (Ofte) om helse produkter der har en (udokumenteret) virkning på helbredet og når det bliver undersøgt viser det sig (ofte) at det bare er en almindelig appelsin juice blot til 299kr pr. liter ( ja overdrivelse fremmer forståelse).

En kaffe bønne derimod er en hel anden snak. Her er der ikke tale om en mirakel kur eller andet, der er tale om forskellige former for SMAGSvariander efter hvilken kaffebønne du vælger(fuldstændig som med vin, æbler og øl!) og ikke "virkningen/effekten" af produktet.

Hvorvidt MLM i det hele taget er en fornuftig forretningsform vil jeg ikke kommentere yderligere da der ikke er grund til at sparke på nogen der allerede ligger ned ;)

Det var mine tanker, take it or leave it

Rigtig god dag til alle, MLM'er eller ej :)

Mvh Thomas

Så da ellers gerne at du linkede til dine undersøgelser med appelsinjuice (ikke at det vedrører mig) men jeg anser det som BS...

Dokumentation...syntes ellers der er rigtig meget dokumentation, og ser man flere MLM produkter, så gives der garanti på flere af produkterne....får du det i Matas, Helsekostbutikker og andre steder hvor der købes ind?

Sammenligningen handler om at lære produkterne at kende...I øvrigt er der jo kaffe iblandt MLM.

Og god dag til dig også Thomas.

Martin Cool

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:59
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har ikke noget behov for at fremvise dokumentation. Det er blot søge lidt rundt i diverse MLM indlæg her på amino så tror jeg man kan danne sig et fint indtryk af hvad jeg mener.

Og som jeg også skrev "overdrivelse fremmer forståelse"!

Jeg vil ikke kommentere alt dette yderligere da jeg gennerelt er ved at være træt af at høre på folks fantasifulde salgstaler og anbefalinger af diverse MLM koncepter så det vil jeg ikke bidrage yderligere til. Det var måske en fejl at skrive i første omgang, men man bliver nu engang nogle gange forarget over folks udtalelser osv. i forbindelse med MLM.

I dette tilfælde ville jeg også blot gøre op med sammenligningen der blev lavet tidligere hvor kaffe blev brugt som eksempel :)

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)