Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par tanker

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Jeg vil ikke kommentere alt dette yderligere da jeg gennerelt er ved at være træt af at høre på folks fantasifulde salgstaler og anbefalinger af diverse MLM koncepter så det vil jeg ikke bidrage yderligere til. Det var måske en fejl at skrive i første omgang, men man bliver nu engang nogle gange forarget over folks udtalelser osv. i forbindelse med MLM.

Hvis du er så træt af det, hvorfor søren holder du dig så ikke væk fra MLM snakken? Der er ingen der presser dig til at læse eller lytte. Tråden er oprettet under MLM, og at du kan blive foraget over sammenligningen med kaffe....ja det ryster mig sgu!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:11

Michael Dullweber:

For mig er kaffe en brun pløre der skal drikkes varm og som for mig ser ens ud..

En brun pløret start på dagen må da ikke være sjov :-)

Ja ja nu kan jeg så læse på de sidste indlæg at MLM vist bare er MLM - jeg havde glemt hvorfor jeg ikke deltager i MLM tråde -  jeg er ude igen... Go' dag - må kraften være med jer...

/Søren

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ja endnu engang får man bekræftet at MLM folk ikke kan håndtere kritik :)

Fred være med det, jeg smutter samme vej som søren.

Held og lykke med projekterne

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Så fordi jeg svarer dig tilbage og undre mig, så kan jeg ikke håndtere din kritik...jaja... Vi må vist bare nøjes med at være enige om at være uenige.

At du kritisere sammenligningen...tja syntes du misforstår hvad sammenligningen går ud på.

I lige måde.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er blevet presset til at starte på sådan noget pyramide haløj.... Hele min familie er også blevet presset ind... Ikke bare nogle få stykker nej alle i min familie er begyndt... Jeg kan ikke komme ud og det har kostet rigtig mange penge. ... Lige så snart mine børn blev født kom de ind i familie træet under mig, mine forældre, bedsteforældre og oldeforældre. Sådan har det været de sidste mange milioner år. Big SmileWink

Så kan man stille sig selv dette spørgsmål hvorfor? Hvorfor forsvinder denne konstruktion ikke? Fordi det er den stærkeste opbygning der findes. Forældre hjælper deres børn indtil de selv kan stå på egne ben. Naturen har også andre løsninger fx. fisk som lægger milioner af æg og kun få overlever. Gøgeungen som nasser på andre eller den færdige løsningen som fluer som aldrig har en barndom. ( den løsning kan vi mennesker måske snart lave. )

Nå, men jeg er godt klar over det ikke er biologi, men big bizz.

MLM er der nogen der er negativ over for. Men der er også mange det er imod alm selskaber. Aktie selskaber hvor der sidder nogle penge mænd/kvinder og skummer fløden. Selvskabstømmere og automekanikere som skriver for mange timer på. Mange alm virksomheder går falit og mange mlm'ere stopper igen.

De fleste som starter deres egen firma gør det ikke for andres skyld, de gør det for deres egen. Jeg mener det er en skrøne at folk bliver presset ind i mlm. Ingen siger ja hvis de ikke selv tror på det.  

Fælles for mlm og alm virksomheder er at det er hårdt arbejde fra start. Hvis du ikke er villig til at arbejde så er der ingen af forretningsmåderne som giver gevinst.

I alm virksomheder kan du komme ud med et stort underskud af penge og tid. Du kan ikke tillade dig at holde en lille pause før virksomheden giver overskud.

I mlm kan du kun miste tid, men ikke store penge, hvis det er en af de seriøse firmaer med produkter og det hele. Du kan starte sideløbende med et alm job og kan også holde pause i perioder, men det udskyder tidspunket for hvornår du når dit mål.

Begge er opbygget som et familietræ og begge vil forsætte i millioner af år.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 21:23

Hej Martin

Jeg har et par spørgsmål:

Det du har tjent, er det via "events"(du tager ud og sælger produkterne på forskellige steder)? Har du en webshop, hvor du også sælger?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:45

Kaffe & Co:

Men Martin det er vel meget sjældent at ekspeditenten i den lokale forretningen tilbyder mig og alle andre, at blive 'forhandlere' af deres produkter, hvis jeg ellers køber deres startpakke og hvis jeg så lige ville finde nogle andre der også vil købe produkterne eller endnu bedre blive forhandlere og også købe en startpakke, så vil det bare være super godt for alle, i sær for dem som har solgt den første startpakke.

Nå ja produkterne er også meget ens, det skal det helst være produkter fra helsehylden hvor vi kan snakke i en uendeligehed om de gode egenskaber som ingen kan bevise eller afvise, men en eller andet Ungarsk læge måske mener er gavnlig ved fuldmåne.  

Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker.

MLM er et stærkt redskab det er ofte bare de forkerte bagmænd, produkter og intentioner.

Jeg er ikke fan af MLM og det var bare et par tanker.

/Søren

Det er nogen fine tanker du har gjort dig om pyramidespil Søren - de har bare intet med MLM at gøre.

Jeg kan ikke finde ud af, om du bare har skrevet det for at være provokerende eller fordi du er decideret uvidende om forretningsformen?

Under alle omstændigheder er det ekstrem dårlig stil at rakke ned på en hel branche uden at have noget kendskab til den.

For det første er det ULOVLIGT at sælge til familie og venner - og det gælder i alle brancher. Så de selskaber der opfordrer til dette, har ikke etikken i orden. Og ja, dem findes der en del af i MLM-branchen, men det gør der så sandelig også i mange andre brancher.

Og nej, ekspedienten spørger dig ikke om, om du kunne tænke dig at blive forhandler af Matas produkter - men hun har stadig brug for flere kunder, for at butikken kan løbe rundt - lige som vi har i MLM-branchen. Vi opfordrer folk til at oprette sig som kunde / blive forhandler - andre kaster millioner efter reklamer og de ønsker INDERLIGT, at deres kunder vil tale godt om dem til andre. Nøjagtig samme mekanismer er i spil i MLM - vi bruger bare os selv som reklamesøjle i stedet for aviser og TV.

I mit og flere andre selskaber er der ikke noget der hedder startpakker. Du køber produkter hvis du har lyst, eller sælger dem uden at have lager selv.

Og vores "bagmand" har investeret 15 milliarder kroner i bygninger og produktionsapparat, så der går nok lidt tid, før han sidder og skummer fløden.

Og sejt, at du har prøvet produkter fra over 1.000 virksomheder, og kan udtale dig om dem alle sammen her på Amino. Det må have taget lang tid at komme igennem alle de produkt-tests. Hmm

Bare et par tanker... :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:55

Flot at gå ind og svine en hel branche til - uden nogen som helst form for fakta, og så smutte igen - og oven i købet få karma-point for det.

I "real life" havde man så i stedet fået et sagsanlæg på halsen for injurier - men på Amino kan man få god karma istedet.

Mageløst. Confused

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 21:56

Jette Frederiksen:

Hej Martin

Jeg har et par spørgsmål:

Det du har tjent, er det via "events"(du tager ud og sælger produkterne på forskellige steder)? Har du en webshop, hvor du også sælger?

Hej Jette

Hovedsagligt sælges der via en webshop, men de seneste måneder har jeg haft et produkt som ikke har været tilgængeligt i webshoppen og først er på vej ind nu. Jeg fokusere meget lidt på at tage ud og sælge og tager jeg ud, så er det mere produkt demonstration hvor folk også kan prøve, stadig oftest med henblik på at de bestiller online til indkøbspris.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 11:21

Allan I:

For det første er det ULOVLIGT at sælge til familie og venner - og det gælder i alle brancher. Så de selskaber der opfordrer til dette, har ikke etikken i orden. Og ja, dem findes der en del af i MLM-branchen, men det gør der så sandelig også i mange andre brancher.

Allan det er ikke ulovlig at sælge til familie og venner så var tupperware vist lukket for mange år siden. Men det er god markedsføringsskik ikke at forsøge at prakke produkter eller forretning på venner og familie. Men kommer der en fra familien og spørger til et produkt så kommer man helt sikkert ikke i fængsel ved at sælge noget. Der bliver hver dag købt og solgt mange ting mellem venner lige fra huse, biler og hvad der ellers bytter hænder i samfundet.

Når Hr. Hansen åbner en butik i gågaden så starter han med at holder en Reception for venner og familie. Jeg har aldrig hørt om at politiet kommer og anholder nogen. Smile 

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)