Men Martin det er vel meget sjældent at ekspeditenten i den lokale forretningen tilbyder mig og alle andre, at blive 'forhandlere' af deres produkter, hvis jeg ellers køber deres startpakke og hvis jeg så lige ville finde nogle andre der også vil købe produkterne eller endnu bedre blive forhandlere og også købe en startpakke, så vil det bare være super godt for alle, i sær for dem som har solgt den første startpakke.
Nå ja produkterne er også meget ens, det skal det helst være produkter fra helsehylden hvor vi kan snakke i en uendeligehed om de gode egenskaber som ingen kan bevise eller afvise, men en eller andet Ungarsk læge måske mener er gavnlig ved fuldmåne.
Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker.
MLM er et stærkt redskab det er ofte bare de forkerte bagmænd, produkter og intentioner.
Jeg er ikke fan af MLM og det var bare et par tanker.
/Søren
Det er nogen fine tanker du har gjort dig om pyramidespil Søren - de har bare intet med MLM at gøre.
Jeg kan ikke finde ud af, om du bare har skrevet det for at være provokerende eller fordi du er decideret uvidende om forretningsformen?
Under alle omstændigheder er det ekstrem dårlig stil at rakke ned på en hel branche uden at have noget kendskab til den.
For det første er det ULOVLIGT at sælge til familie og venner - og det gælder i alle brancher. Så de selskaber der opfordrer til dette, har ikke etikken i orden. Og ja, dem findes der en del af i MLM-branchen, men det gør der så sandelig også i mange andre brancher.
Og nej, ekspedienten spørger dig ikke om, om du kunne tænke dig at blive forhandler af Matas produkter - men hun har stadig brug for flere kunder, for at butikken kan løbe rundt - lige som vi har i MLM-branchen. Vi opfordrer folk til at oprette sig som kunde / blive forhandler - andre kaster millioner efter reklamer og de ønsker INDERLIGT, at deres kunder vil tale godt om dem til andre. Nøjagtig samme mekanismer er i spil i MLM - vi bruger bare os selv som reklamesøjle i stedet for aviser og TV.
I mit og flere andre selskaber er der ikke noget der hedder startpakker. Du køber produkter hvis du har lyst, eller sælger dem uden at have lager selv.
Og vores "bagmand" har investeret 15 milliarder kroner i bygninger og produktionsapparat, så der går nok lidt tid, før han sidder og skummer fløden.
Og sejt, at du har prøvet produkter fra over 1.000 virksomheder, og kan udtale dig om dem alle sammen her på Amino. Det må have taget lang tid at komme igennem alle de produkt-tests. 
Bare et par tanker... :-)