Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MaxiWeb - hvad ønsker du dig af et webhotel?

Side 5 ud af 10 (98 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:

Lundsby:

Jamen, hallo selv, det er jo relativt tydeligt at du ikke aner hvad der foregår i kulissen hos Microsoft eller Amazon. Det virker ikke som du har den fjerneste annelse om hvilket krafter der er i spil, jeg var på et tidspunkt så heldig at sludre med program-chefen for SQL Azure, og er sådan set ikke i tvivl om at de mener det!

Det virker som om du har et fuldstændigt urealistisk billede af verden og hvordan den virker. Prøv dog at sætte tingene lidt i relief. MS Danmark brugte højst sandsynligt mere på annoncer i januar (Berlingske, CW etc.) end I eller vi omsætter for på et år!

Det er ligesom om du ikke har forstået at den grundlæggende fordel ved Cloud Computing er stordrift!!! 

Men jeg glæder mig meget til at se hvordan du om nogle måneder vil havde samme stordriftsfordele som Microsoft og Amazon. Så skal jeg ikke være for nærrig til at give et klap på skulderen!

Det værste er bare at imens du håber på at leverere samme tjeneste som Amazon, glemmer du at spørge dig selv om det er det dine kunder vil havde! eller om de bare vil havde stordrifts fordelene i anden indpakning! Men den er der nok andre der løber med :-)

Nu bliver jeg sgu nød til at spørge, for det er lige før jeg bliver i tvivl: Hvem af os to ved mest om de cloud-løsninger VI kommer til at tilbyde? Dig eller mig?....

Jeg er udmærket klar over hvad der forgår. Jeg ved godt at Cloud Computing ikke bare er en server eller to. Men noget der også er helt vildt tydeligt er, at du ikke aner hvad der forgår hos os. Du ANTAGER en masse ting. Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om vi har 1 eller 100 servere, der skal være bag denne cloud. Og i øvrigt får du det til at lyde som om, at for at man kan lave et cloud-miljø, så SKAL man da minimum have samme størrelsesorden som Azure eller Amazon.

Og de kunder jeg har nu, er da ikke relevante i denne her sammenhæng. De vil have webhoteller. Målet med de her udvidelser er netop at få nogle andre type-kunder og komme ud til en anden målgruppe. Og tro mig - vi har helt styr på hvordan det skal pakkes ind... Det skal du slet ikke være nervøs for.

Jeg kan snart skrive en lang liste med de ting som du antager om os, som er helt forkerte. Ikke én af de antagelser du har haft om mig og om Meebox er rigtige.

Men du vil bare ikke tro på, at det jeg siger er rigtigt. Og når du ikke vil det, er der jo intet formål i at jeg prøver. Men lad os lade det være op til fremtiden at bevise og stoppe med at ødelægge denne her tråd... Hvis du vil diskutere mere cloud computing, må du jo oprette en ny tråd. Mon ikke at jeg så nok kigger forbi. ;-)

- God nat!

Det kræver bare god vilje og måske lidt penge stående i banken , bare 1.000.000 kr  bare det kan man faktisk komme okay lang med , og sindsyg vilje at videre formidle din hjemmeside , så kan alt lykkes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:18

Alt, er muligt for den der har viljen, styrken og den gode ide..... Bare se facebook :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Patrick - Meebox:

Nu bliver jeg sgu nød til at spørge, for det er lige før jeg bliver i tvivl: Hvem af os to ved mest om de cloud-løsninger VI kommer til at tilbyde? Dig eller mig?....

Jeg medgiver gerne at du ved meget mere om det i kalder jeres cloud-løsning. Det eneste jeg ved er jo det jeg ved om Meebox, med at det er to studerende der arbejder på livet løs. Så ved jeg at selskabet ikke tages seriøst nok til at man kunne ofre et ApS eller A/S på det, og derudfra synes jeg at havde et overblik over jeres størrelse.

Patrick - Meebox:

Jeg er udmærket klar over hvad der forgår. Jeg ved godt at Cloud Computing ikke bare er en server eller to. Men noget der også er helt vildt tydeligt er, at du ikke aner hvad der forgår hos os. Du ANTAGER en masse ting. Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om vi har 1 eller 100 servere, der skal være bag denne cloud. Og i øvrigt får du det til at lyde som om, at for at man kan lave et cloud-miljø, så SKAL man da minimum have samme størrelsesorden som Azure eller Amazon.

Det er ironisk at du starter med at skrive at du ved hvad der foregår og efterfølgende demonstrer med alt ønskelig tydelighed, at det ikke er tilfældet.

Jeg prøver lige igen: Cloud Computing handler om stordriftsfordele, så at havde en størrelsesorden a la Amazon og MS er kritisk for at lave en succesfuld Cloud.

Lad os gå lidt i dybden med hvorfor: Jeg så på et tidspunkt en talsmand fra Amazon der fortalte at de "bare" skulle havde et dækningsbidrag på 10 cents pr. kunde pr. måned så var de rigtigt glad. Det er under en krone (tæt på en halv), læg dertil at når MS og Amazon køber servere så betaler de et sted imellem 30-50% af hvad du og jeg gør, samtidigt er der mængde rabatter på trafik og strøm. Så skal man ikke være et geni for at indse at de nok bliver svære at konkurrerer med prismæssigt.

Det derfor at mange spår at der om en 5 års tid, kun vil være en 5-10 spiller på hosting markedet.

Det jeg personligt synes er ærgeligt er at mens du (og mange andre) render rundt og prøver at lave jeres egen naive clouds.

Så er Heroku der ligger oven på Amazon lige blevet solgt for over en milliard. AppHarbour (Der heldigvis er dansk), er blevet optaget af Y-combinator og har fået tilbudt funding på 800 K.

Der er så mange spændende muligheder ved Cloud Computing, men det kræver desværre at man forstår hvad det er.

Jeg er sikker på at mit indlæg ikke vil gøre det store indtryk på dig, og jeg tvivler på at forstå det. Men du har ret fremtiden, vil vise om du har valgt en succesfuld strategi, med at bygge jeres egen cloud.

Det bliver specielt spændende at sammenligne jer med AppHarbour, som har valgt at baserer sig på Amazon. Når AppHarbour så bliver en succes, og I stadig er samme sted som idag (hvis en rigtig sky ikke allerede har spist her) så håber jeg du vil indse den mulighed du har ladet passere. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:26

Jannik Hansen:

Alt, er muligt for den der har viljen, styrken og den gode ide..... Bare se facebook :-)

Du glemmer en væsentligt ingrediens nemlig intelligens, timing og held , det skal der også bruges!

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:

Så ved jeg at selskabet ikke tages seriøst nok til at man kunne ofre et ApS eller A/S på det, og derudfra synes jeg at havde et overblik over jeres størrelse.

Du ved godt, at nogle af de større advokatfirmaer i DK er I/S'er, ikke? Drop ApS-A/S snakken, du begynder at blive trættende.

Sover du bedre om natten, efter at have været en troll på amino og forsøgt at tryne et par iværksætter, der lægger liv og sjæl i et projekt? Du er noget af det mest demotiverende og idédræbende jeg nogensinde er stødt på. Jeg håber du vil genoverveje måden du agerer på, især overfor (nye?) iværksættere. Ikke kun os, men hele vejen rundt. Det kan umuligt være til gavn for andet, end dit eget ego.

Jeg gider ikke diskutere med dig, og jeg håber du lader være med at svare mig (uanset hvor naiv og useriøs du synes jeg måtte være), for jeg gider ikke læse en roman hver gang eller begive mig ud i en nyttesløs diskussion. Nu blev du bare for meget!

</sure-opstød>

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:12

Anders - Meebox:

Du ved godt, at nogle af de større advokatfirmaer i DK er I/S'er, ikke? Drop ApS-A/S snakken, du begynder at blive trættende.

Jep, men mit ynglingseksempel er Dansk Supermarked! For Dansk Supermarked spekulerer man i om det er for at kunne skjule regnskaberne. For advokat-firmaerne ville jeg tro, at de via deres forsikring ikke er så bange for personlig hæftelse (eller alligevel ikke kan komme udenom den).

Det kan godt være du finder det trættende, men er det ikke rigtigt at grunden til at I ikke er f.eks. A/S var mere at der ikke var penge til det!

Anders - Meebox:

Sover du bedre om natten, efter at have været en troll på amino og forsøgt at tryne et par iværksætter, der lægger liv og sjæl i et projekt? Du er noget af det mest demotiverende og idédræbende jeg nogensinde er stødt på. Jeg håber du vil genoverveje måden du agerer på, især overfor (nye?) iværksættere. Ikke kun os, men hele vejen rundt. Det kan umuligt være til gavn for andet, end dit eget ego.

Der skal ikke være nogen tvivl om, at jeg synes jeres projekt lyder som en dødssejler, der fostret på naivitet og en manglende viden om hvad der sker.
Det kan jeg selvfølgeligt godt forstå virker demotiverende, ærgelige er så at I ikke formår at se at de ideer og andre firmaer jeg nævner som top-motiverende. Jeg gentager Heroku blev solgt for en millard, hvis ikke det virker motiverende på en cloud-interesseret iværksætter så ved jeg ikke hvad gør!

Anders - Meebox:

Jeg gider ikke diskutere med dig, og jeg håber du lader være med at svare mig (uanset hvor naiv og useriøs du synes jeg måtte være), for jeg gider ikke læse en roman hver gang eller begive mig ud i en nyttesløs diskussion. Nu blev du bare for meget!

Så du gider ikke diskutere, du vil bare havde lov at komme med det sidst ord, uden at jeg tager til genmæle. WTF! 

PS: Nu vil jeg ikke referer PM'er men det ser ud til at der kommer noget positivt ud af tråden for nogle iværksættere :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 10:16

Lundsby:

Jeg prøver lige igen: Cloud Computing handler om stordriftsfordele, så at havde en størrelsesorden a la Amazon og MS er kritisk for at lave en succesfuld Cloud.

Lad os gå lidt i dybden med hvorfor: Jeg så på et tidspunkt en talsmand fra Amazon der fortalte at de "bare" skulle havde et dækningsbidrag på 10 cents pr. kunde pr. måned så var de rigtigt glad. Det er under en krone (tæt på en halv), læg dertil at når MS og Amazon køber servere så betaler de et sted imellem 30-50% af hvad du og jeg gør, samtidigt er der mængde rabatter på trafik og strøm. Så skal man ikke være et geni for at indse at de nok bliver svære at konkurrerer med prismæssigt.

Okay. Så det du siger er, at for at det er muligt, skal vi have stordrift for at det kan køre rundt rent økonomisk. Og igen, igen antager du en hel masse ting. Men teknisk set kræver det ikke Amazon-størrelse for at lave Cloud Computing.

Har du nogle links til talsmandens udtale? - Ellers antager jeg, at det er tom troll-snak. :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:20

Anders - Meebox:

Lundsby:

Så ved jeg at selskabet ikke tages seriøst nok til at man kunne ofre et ApS eller A/S på det, og derudfra synes jeg at havde et overblik over jeres størrelse.

</sure-opstød>

Iværksættere vilje kan man komme langt længere end mange tror så du har klart ret , gode positive energi og giv aldrig op så kommer man langt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:32

Patrick - Meebox:

Okay. Så det du siger er, at for at det er muligt, skal vi have stordrift for at det kan køre rundt rent økonomisk. Og igen, igen antager du en hel masse ting. Men teknisk set kræver det ikke Amazon-størrelse for at lave Cloud Computing.

Det der er vigtigt at forstå er at den eneste årsag til at vi taler om Cloud Computing er stordriftsfordele! det er fordi computing bliver billigere og bedre, det er spændende.

Det er selvfølgeligt flere hosting virksomheder, som sælger virtualisering på timebasis, og kalder det cloud computing, og fred være med det. Men det har ikke noget med Cloud Computing at gøre, fordi det ikke leverer de fordele som stordriftsfordelene vil give.
I takt med at de store løsninger modnes, vil "fake" cloud løsninger blive flyttet på stribe.

Det gode ved situationen for en iværksætter er at Cloud Computing forsat er på kravle stadiet, og at man kan bygge en mængde spændende virksomheder der faciliterer og udnytter overgangen.

Patrick - Meebox:

Har du nogle links til talsmandens udtale? - Ellers antager jeg, at det er tom troll-snak. :-)

Jeg har noget af linket, det er fra et fordrag på http://www.infoq.com og det er over et år siden. Hvis du ikke kan finde det vil jeg antage at du hverken har evnerne eller fliden til at være en succesfuld iværksætter :-)

Iøvrigt er der rigtigt meget guld på infoq og det vil også kunne betale sig for jer at følge f.eks. techcrunch.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:43

Lundsby:

Du glemmer en væsentligt ingrediens nemlig intelligens, timing og held , det skal der også bruges!

og til tider, masser af penge....

Side 5 ud af 10 (98 indlæg)