Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MaxiWeb - hvad ønsker du dig af et webhotel?

Side 4 ud af 10 (98 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Men Peter, det er vel også dumt at ligge inde med en enorm overkapacitet på vores servere, som allerede er betalt af andre kunder, istedet for blot at sælge den, og tjene endnu mere? :-)

Næ, det er ikke dumt! Hvordan du end vender og drejer det så kræver det salgsresourcer, markedsføring etc. for at det ikke skal være ligegyldigt, så som jeg ser det er det dumt. Fordi det stjæler tid fra de projekter der handler om hvordan du kommer til at ride på Cloud Computing bølgen!

Det spændende er jo at så mange kunder vil flytte fra de små til de store rent hardwaremæssigt, så hvorfor ikke være en tjeneste udbyder der hjælper dem. Det spændende ved Cloud Computing er at det højst sandsynligt vil skabe nye spillere som One, Surftown etc.

Bare de muligheder der ligger i Amazons gratis tilbud, er enorme. Hvorfor ikke lave en global site gratis tjeneste baseret på det! Det kunne være gratis, men der kunne tjenes penge på at få det hele til at spille når der købes domæner etc.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Patrick - Meebox:

[

Lundsby:

Meebox er også en ret lille udbyder, mener de er studerende men er ikke sikker. Maxiweb ligner heller ikke en fuldtidsbeskæftigelse. Og på deres referenceliste stod Jannik Hansen opført som ansat.

Meebox er skam fuldtidsbeskæftigelse, selvom vi begge har studier ved siden af. Jeg bliver dog nød til at stoppe mine studier noget før, så jeg kan gå "rigtig" fuld tid og samtidig have plads til et liv ved siden af. Og det må vel betyde, at vi ikke kan gå som "lille udbyder" meget længere? Eller hva? :-)

Med en markedsandel på 0.095% af .dk domæner er det vel ikke så stort endnu :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Lundsby:
Det spændende er jo at så mange kunder vil flytte fra de små til de store rent hardwaremæssigt, så hvorfor ikke være en tjeneste udbyder der hjælper dem. Det spændende ved Cloud Computing er at det højst sandsynligt vil skabe nye spillere som One, Surftown etc.

Bare de muligheder der ligger i Amazons gratis tilbud, er enorme. Hvorfor ikke lave en global site gratis tjeneste baseret på det! Det kunne være gratis, men der kunne tjenes penge på at få det hele til at spille når der købes domæner etc.

Så lad os lave den nye spiller - Peter :-) Men det skal vel være ret dyre eller mange domæner, for at få det til at løbe rundt? :)

Ville gerne se en kalkulation på det :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:07

Patrick - Meebox:
Meebox er skam fuldtidsbeskæftigelse, selvom vi begge har studier ved siden af. Jeg bliver dog nød til at stoppe mine studier noget før, så jeg kan gå "rigtig" fuld tid og samtidig have plads til et liv ved siden af. Og det må vel betyde, at vi ikke kan gå som "lille udbyder" meget længere? Eller hva? :-)

Det skal desværre nok noget mere til end en fuldstidansat, til at man ikke er en lille spiller, selv på det danske marked.

Patrick - Meebox:
Vi er også med meget hastige skridt på vej i mod at tilbyde udelukkende løsninger baseret på RIGTIG cloud. Det er i øvrigt enormt vigtigt, hvordan det bliver defineret. For det buzzword bliver brugt til højre og venstre. (Jeg definere Amazon og Rackspace, som rigtig cloud-hosting). Surftown mener, at fordi de har installeret CloudLinux, så tilbyder de "hosting i skyen".......

En af karakteristikaerne ved Cloud Computing, er pay-per-hour og uendelig skalerbarhed. Så en god test er spørge om man kan få lov at leje f.eks. 3000 server images i en time, uden at det koster mere end 3000 gange af hvad et server image koster. Og helst uden at spørge først!

Nogle af de visioner Microsoft bakser erstatter forskellige driftsroller f.eks. DBA. Det er også en key parameter en, at man udnytter sine stordrifts fordele til spare kunden for arbejde.

De ting de forskellige tekniske løsninger der ligger bag f.eks. Amazon og Microsoft er desværre fuldstændig uopnåelige for jer og nok også alle andre danske spiller.

F.eks. ville det koste min. en mil. at sætte en SQL Server op så den kørte bare nogenlunde ligeså godt som SQL Azure. Med triple redundans, fail-over, overvågning etc.

I et spil hvor selv TDC er for lille, skal I nok heller ikke gøre jer nogle forhåbninger.

Jeg ved godt at det er en smarte software forhandlere der packager almindelig virtualisering teknologi, som cloud computing. Men det er lidt ligeså alle kalde et dæk for en bil, det er en vigtig ingrediens, men der skal meget mere til.

Det jeg synes der er så synd, er at de fleste hosting selskaber går glip af en rigtig god forretningsmulig. Fordi der stadig er et enormt disconnect imellem dagens apps og cloud computing, det er der nogle der skal bygge bro over! og her er penge at tjene!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:16

Jannik Hansen:

Så lad os lave den nye spiller - Peter :-) Men det skal vel være ret dyre eller mange domæner, for at få det til at løbe rundt? :)

Ville gerne se en kalkulation på det :-)

Jeg selvfølgeligt beæret over tilbudet, men desværre er jeg fuldt booket med at få CloudSprout ud over rampen.

Men vores egen lille biks, vil klart i fremtiden for rigtigt meget gavn af Cloud Computing. Så hurtigt vi overhovedet kan skal vi over på Azure, hvorfra vi kan nå en meget stor del af verden med relativt lokal hosting, samtidigt med at vi er backet af en driftafdeling, der nok er "Second to none" i forhold til vores konkurrenter.

Jeg kan godt forstå din betragtning, med at der skal sælges mange domæner for at det løber rundt, men en ligeså vigtigt betragtning er hvor mange webhoteller du ville sælge hvis dine konkurrenter, brugte strategien.

Ligesom da Surftown og One startede, og fik opbygget en kritisk masse, så skal der startes en række cloud-baserede tjenester, som når du opnår kritisk masse vil være svære at slå af pinden.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

En af karakteristikaerne ved Cloud Computing, er pay-per-hour og uendelig skalerbarhed. Så en god test er spørge om man kan få lov at leje f.eks. 3000 server images i en time, uden at det koster mere end 3000 gange af hvad et server image koster. Og helst uden at spørge først!

Nogle af de visioner Microsoft bakser erstatter forskellige driftsroller f.eks. DBA. Det er også en key parameter en, at man udnytter sine stordrifts fordele til spare kunden for arbejde.

De ting de forskellige tekniske løsninger der ligger bag f.eks. Amazon og Microsoft er desværre fuldstændig uopnåelige for jer og nok også alle andre danske spiller.

F.eks. ville det koste min. en mil. at sætte en SQL Server op så den kørte bare nogenlunde ligeså godt som SQL Azure. Med triple redundans, fail-over, overvågning etc.

I et spil hvor selv TDC er for lille, skal I nok heller ikke gøre jer nogle forhåbninger.

Jeg ved godt at det er en smarte software forhandlere der packager almindelig virtualisering teknologi, som cloud computing. Men det er lidt ligeså alle kalde et dæk for en bil, det er en vigtig ingrediens, men der skal meget mere til.

Det jeg synes der er så synd, er at de fleste hosting selskaber går glip af en rigtig god forretningsmulig. Fordi der stadig er et enormt disconnect imellem dagens apps og cloud computing, det er der nogle der skal bygge bro over! og her er penge at tjene!

"Fuldstændig uopnåelige for jer" - Tak skal du da have for en ordenlig omgang jantelovsbræk!

Vi kommer netop til at tilbyde pay-per-hour og uendelig skalerbarhed. Og det er ikke bare en install-and-go som OnApp (ikke at der er noget i vejen med OnApp). Det bliver en direkte konkurrent til Amazon, på dansk jord. Derudover introducere vi noget under det, som netop udfylder det hul du nævner.

Du skal selvfølgelig have lov til at være kritiske over for os og alt hvad vi foretager os. Men helt ærligt - du undervurdere virkelig hvad Meebox er i stand til, tror jeg. :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:51

I kommer jo ikke til at tilbyde uendelig skalerbarhed, for til forskel for MS som rest væk bygger datacentre på 33.000 kvm, så har I ikke engang jeres eget! Men nøjes formendtligt med at købe skabe hos nogle andre. Så I har ikke kapaciteten til det!

Jeg synes ikke jeg undervurderer Meebox, jeg mener mere det er et spørgsmål om at du ikke har et relalistisk forhold til hvad det er de store spiller har gang i.

For at sætte tingene lidt i relief, så er MS teknikker hold på Azure 1200 mand, og det har top fokus hos de forskellige lande afdelingers marketings og salgs folk.

Det lidt ligesom at råbe gå ikke over sporet der kommer tog, og så siger du at det ikke kommer til at gøre ondt på dig og at du går over alligevel. For du mener at jeg undervurderer dig!

Nu har i måske allerede købt det fancy software ellers, bør du virkeligt spørge dig selv om din kunde gruppe er interesseret i at købe CPU tid på time-basis! Mit gæt ville være at de ikke er!

Tilgengæld så tror jeg at de ville være glade for "gratis"/Billig hosting af f.eks. Wordpress, hvor de kun betalte for domæner.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 19:09

Lundsby:

I kommer jo ikke til at tilbyde uendelig skalerbarhed, for til forskel for MS som rest væk bygger datacentre på 33.000 kvm, så har I ikke engang jeres eget! Men nøjes formendtligt med at købe skabe hos nogle andre. Så I har ikke kapaciteten til det!

Jeg synes ikke jeg undervurderer Meebox, jeg mener mere det er et spørgsmål om at du ikke har et relalistisk forhold til hvad det er de store spiller har gang i.

For at sætte tingene lidt i relief, så er MS teknikker hold på Azure 1200 mand, og det har top fokus hos de forskellige lande afdelingers marketings og salgs folk.

Det lidt ligesom at råbe gå ikke over sporet der kommer tog, og så siger du at det ikke kommer til at gøre ondt på dig og at du går over alligevel. For du mener at jeg undervurderer dig!

Nu har i måske allerede købt det fancy software ellers, bør du virkeligt spørge dig selv om din kunde gruppe er interesseret i at købe CPU tid på time-basis! Mit gæt ville være at de ikke er!

Tilgengæld så tror jeg at de ville være glade for "gratis"/Billig hosting af f.eks. Wordpress, hvor de kun betalte for domæner.

Jamen, hallo.. Hvordan kan du vide det, når du ikke aner noget som helst om detaljerne? - Det kan du nemlig ikke. Af os to er jeg nok den, der har mest indblik i hvad der sker bag kulisserne hos Meebox.

Men jeg kan tydeligvis ikke overbevise dig om, at vi er i gang med noget meget stort. Jeg er ikke urealistisk. Jeg ville aldrig sidde her og love noget, jeg ikke kunne holde. Igen - jeg tror bare du undervurdere Meebox. Men jeg synes generelt at du har haft en negativ/jantelovs holdning overfor Meebox siden vi startede. Jeg ville da sætte pris på, at du havde en lidt mere optimistisk holdning...

Skal vi ikke bare aftale, at når vi inden for de næste par måneder lancere vores "urealistiske og uopnåelige" cloud-løsninger, så giver du os et kæmpe klap på skulderen? :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:54

Patrick - Meebox:

Jamen, hallo.. Hvordan kan du vide det, når du ikke aner noget som helst om detaljerne? - Det kan du nemlig ikke. Af os to er jeg nok den, der har mest indblik i hvad der sker bag kulisserne hos Meebox.

Jamen, hallo selv, det er jo relativt tydeligt at du ikke aner hvad der foregår i kulissen hos Microsoft eller Amazon. Det virker ikke som du har den fjerneste annelse om hvilket krafter der er i spil, jeg var på et tidspunkt så heldig at sludre med program-chefen for SQL Azure, og er sådan set ikke i tvivl om at de mener det!

Det virker som om du har et fuldstændigt urealistisk billede af verden og hvordan den virker. Prøv dog at sætte tingene lidt i relief. MS Danmark brugte højst sandsynligt mere på annoncer i januar (Berlingske, CW etc.) end I eller vi omsætter for på et år!

Det er ligesom om du ikke har forstået at den grundlæggende fordel ved Cloud Computing er stordrift!!! 

Men jeg glæder mig meget til at se hvordan du om nogle måneder vil havde samme stordriftsfordele som Microsoft og Amazon. Så skal jeg ikke være for nærrig til at give et klap på skulderen!

Det værste er bare at imens du håber på at leverere samme tjeneste som Amazon, glemmer du at spørge dig selv om det er det dine kunder vil havde! eller om de bare vil havde stordrifts fordelene i anden indpakning! Men den er der nok andre der løber med :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 23:38

Lundsby:

Jamen, hallo selv, det er jo relativt tydeligt at du ikke aner hvad der foregår i kulissen hos Microsoft eller Amazon. Det virker ikke som du har den fjerneste annelse om hvilket krafter der er i spil, jeg var på et tidspunkt så heldig at sludre med program-chefen for SQL Azure, og er sådan set ikke i tvivl om at de mener det!

Det virker som om du har et fuldstændigt urealistisk billede af verden og hvordan den virker. Prøv dog at sætte tingene lidt i relief. MS Danmark brugte højst sandsynligt mere på annoncer i januar (Berlingske, CW etc.) end I eller vi omsætter for på et år!

Det er ligesom om du ikke har forstået at den grundlæggende fordel ved Cloud Computing er stordrift!!! 

Men jeg glæder mig meget til at se hvordan du om nogle måneder vil havde samme stordriftsfordele som Microsoft og Amazon. Så skal jeg ikke være for nærrig til at give et klap på skulderen!

Det værste er bare at imens du håber på at leverere samme tjeneste som Amazon, glemmer du at spørge dig selv om det er det dine kunder vil havde! eller om de bare vil havde stordrifts fordelene i anden indpakning! Men den er der nok andre der løber med :-)

Nu bliver jeg sgu nød til at spørge, for det er lige før jeg bliver i tvivl: Hvem af os to ved mest om de cloud-løsninger VI kommer til at tilbyde? Dig eller mig?....

Jeg er udmærket klar over hvad der forgår. Jeg ved godt at Cloud Computing ikke bare er en server eller to. Men noget der også er helt vildt tydeligt er, at du ikke aner hvad der forgår hos os. Du ANTAGER en masse ting. Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om vi har 1 eller 100 servere, der skal være bag denne cloud. Og i øvrigt får du det til at lyde som om, at for at man kan lave et cloud-miljø, så SKAL man da minimum have samme størrelsesorden som Azure eller Amazon.

Og de kunder jeg har nu, er da ikke relevante i denne her sammenhæng. De vil have webhoteller. Målet med de her udvidelser er netop at få nogle andre type-kunder og komme ud til en anden målgruppe. Og tro mig - vi har helt styr på hvordan det skal pakkes ind... Det skal du slet ikke være nervøs for.

Jeg kan snart skrive en lang liste med de ting som du antager om os, som er helt forkerte. Ikke én af de antagelser du har haft om mig og om Meebox er rigtige.

Men du vil bare ikke tro på, at det jeg siger er rigtigt. Og når du ikke vil det, er der jo intet formål i at jeg prøver. Men lad os lade det være op til fremtiden at bevise og stoppe med at ødelægge denne her tråd... Hvis du vil diskutere mere cloud computing, må du jo oprette en ny tråd. Mon ikke at jeg så nok kigger forbi. ;-)

- God nat!

Side 4 ud af 10 (98 indlæg)