Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 42 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Jeg tror ikke det bliver et problem, da en returpakke vil være en levering til en erhvervsadresse, og dermed (tror jeg) ikke en skelnen mellem en pribat pakke med eller uden omdeling.

Helt forståeligt med at kunden helst skulle batale for returfragten - det bruger vi også hovedsageligt, men jeg misforstod nok blot begrebet returpakke, der i dette tilfælde jo blot er en pakke som en kunde sender retur og ikke en pakke du sørger for som returpakke.

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke tillade sig at indtage den holdning, at en pakke, som ikke er leveret på forretningsadressen, ikke er modtaget.

Jeg er i hvert fald ikke indstillet på at skulle på posthuset for at hente en returpakke, især ikke, hvis der i betingelserne for returnering iht returbestemmelserne står, at returpakker skal sendes til forretningsadressen.

Lad os nu se, hvad der sker, men spørgsmålet er bestemt relevant.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

eTailer:

Når vi nu har dig, så er dansk ehandels helt store udfordringer i dag og i morgen, at holde handlen i Danmark, da de udenlandske netbutikker pga. stordriftsfordele, større hjemmemarked, lavere moms mv. er yderst konkurrencedygtige - og også fantastisk godt hjulpet på vej af, at det koster mindre at sende en 50x50x50 5 kg. pakke fra Tyskland til Danmark end fra Danmark til Danmark.
De udenlandske netbutikker bliver aldrig jeres kunder, og med jeres prisstigninger der hvert år ligger langt over inflationen, så saver I i sidste ende den gren over I selv sidder på, når dansk ehandel står for så stor en del af jeres omsætning.

Jeg beklager den gennemgående negative tone, men det er meget frustrerende at være dansk ehandler med jeres evige tårnhøje prisstigninger, ændring af beregningsmodeller og den lave konkurrence på pakkeforsendelser!

Jeg ser meget frem til at høre fra dig og ha en super dag!
/Thomas

 

Hvor er det ærgeligt at Post Danmark blev helt stille igen og forlod debatten. Jeg gad også godt høre svar på Thomas' ovenstående spørgsmål.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Kan man ikke tillade sig at indtage den holdning, at en pakke, som ikke er leveret på forretningsadressen, ikke er modtaget.

Jeg er i hvert fald ikke indstillet på at skulle på posthuset for at hente en returpakke, især ikke, hvis der i betingelserne for returnering iht returbestemmelserne står, at returpakker skal sendes til forretningsadressen.

Lad os nu se, hvad der sker, men spørgsmålet er bestemt relevant.

Tror nu en pakke som bliver sendt retur uden omdeling fra en privat person skal anses for at være sendt retur, specielt set ud fra du også sender eller kan sende pakken på samme måde til kunden.

Men er ret sikker på at post danmark kommer med en service til firmaer, hvis de ikke allerede har det hvor du mod betaling kan få leveret alle de pakker som bliver sendt til dig.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Søren og jeg er selvfølgelig af helt samme mening :)
/Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi i lavede den her tråd. Jeg havde som alle andre bare tænkt, nå prisstigning og smidt brevet ud - for jeg forstod slet ikke omfanget af, hvad de mente. Men det her er sindsygt. Det vil kunne blive enden på nogle internetbutikker, hvis ikke der findes et alternativ. Jeg har slet ikke lyst til at tænke på, hvad det kan komme til at koste at sende et spanskrør, for når post danmark smider rundt med pakkerne som de gør, og der skal sendes noget som den, så er jeg ærligt nødt til at pakke det godt ind. Pyha :(

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen!

kan se der er mange der er ved død over de priser som pd danmark er kommet ud med.

Men ved der er idag en NY aktør på markedet. som faktisk ikke har mængde krav.

her kan man få sendt pakker i danmark for 43kg op til 3 kg. ved de for tiden og roder med hjemmesiden, som en i søren. og regner med at gå i luften den 1april 2011

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Jans-Grebsservice Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen

Efter en interessant samtale med Post Danmark hvor jeg spurgte indtil volumen tillæg på pakker som allerede er volumen beregnet (i henhold til prisstigning pr. 1.4.2011), kan jeg lige herunder vise jer to cases som jeg mildest talt er lidt forvirret omkring!

Jeg sender pakker med følgende mål og vægt!

Kg. 8.0
Længde: 130 cm
Højde: 35 cm
Bredde: 15 cm
Beregnet volume vægt: 19,11 kg.

Case 1. Privatpakker med omdeling

Ved forsendelse af ovenstående pakke som privatpakke, skal jeg ifølge volumenberegning betale kr. 126,- for pakken, dertil skal der (ifølge Post Danmark) tillægges kr. 79,- i volumen tillæg fordi pakken er over 120 cm lang… i alt kr. 205,-

Dette beløb vil ifølge Post Danmark blive reduceret til kr. 184,- fordi der ikke skal betales mere i forsendelse end hvis pakken blev indleveret på posthuset.

Men hvorfor skal der lige betales ekstra volumentillæg på en pakke, hvor prisen allerede er fastsat ud fra en volumen beregning?

Case 2. Erhverspakker

Ved forsendelse af ovenstående pakke som erhvervspakke, skal jeg igen ifølge volumenberegning betale kr. 126,- for pakken + moms, men her skal der ikke (ifølge Post Danmark) tillægges kr. 79,- i volumen tillæg selvom pakken er over 120 cm lang… fordi pakken den er jo allerede blevet volumen beregnet.

På baggrund af ovenstående cases, spurgte jeg om følgende til Post Danmark…

Spørgsmål: hvorfor kommer der ekstra tillæg på pakkerne fordi de er over 120 cm lange
Svar: det er fordi de skal manuelt sorteres og det giver ekstra arbejde!

Spørgsmål: giver det mindre arbejde at sortere en volumen erhvervspakke frem for en volumen privatpakke såfremt disse er lige store?
Svar: nej, det gør det selvfølgelig ikke!

Spørgsmål: hvorfor skal der så ekstra volumen tillæg på privatpakker og ikke på erhvervspakker, når størrelsen er fuldstændig ens og begge pakker er prisberegnet på den samme måde?
Svar: det ved jeg faktisk ikke, det er bare det vi har fået at vide – men jeg vil gerne undersøge det nærmere og vende tilbage til dig med svar når vi er blevet klogere!

Mit spørgsmål til jer læser på denne tråd er, kan det virkelig være rigtigt at selvom vi skal volumen beregne alle vores pakker, så skal vi alligevel betale et volumen tillæg på de lange pakker over 120 cm, burde det ikke ligesom ligge inde i selv beregningen?

Burde det ikke kun være pakker der sendes på posthuset med købt pakkelabels og som bliver prisat efter den fysiske vægt der skal tillægges et volumen tillæg såfremt de overstiger 120 cm?

Er Post Danmark bare lige lovlig smarte her, eller har de endnu engang ikke tænkt sig ordentligt om?

Hvad siger du?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. april nærmer sig - lommeregneren gløder - det bliver en dyr fornøjelse. Selvom Post Danmark varslede forbedringer i forhold til deres første udspil, så ser det stadig ud til at prisstigningerne vil bremse e-handel i danmark og flytte salgene til udlandet. Vi har taget GLS ind og har kørt med det et par uger nu - ingen klager - det spiller bare max. Jeg spår at Post Danmark det næste år kommer til at miste 30-40% af deres forsendelser op landsplan - så i stedet for at køre med papkasser med luft - så kommer de nok til at køre med lastbiler med luft i stedet for.

Derudover kan I alle få pumpet cyklen - der skal afhentes returpakker som er sendt C2B på posthuset. Rigtig god tur alle sammen - så får vi da lidt motion - og mindre tid samt penge til udvikling af nye ideer og tiltag.

Citat fra kundeservice chat dags dato:

Du chatter med Kundeservice
Hvad kan jeg hjælpe med?
Du sagde: hej, jeg vil gerne vide hvad der sker når vores kunder sender pakker retur uden omdeling. C2B ? Skal vi så selv på posthuset og hente returpakker hver dag - eller bliver de omdelt alligevel?
Du sagde: vi er en netshop
Kundeservice: Et øjeblik så undersøger jeg sagen
Kundeservice: Ja i skal selv afhente på posthuset, da det er en pakke uden omdeling, desværre.
Kundeservice forlod chatsessionen. Tak fordi du kontaktede os!

Rigtig god weekend allesammen - ses vi mon i Flensborg engang inden længe?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Side 42 ud af 46 (460 indlæg)