Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 40 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle og andre,

Ifølge Carsten Dalbo Pedersen, logistikchef hos Post Danmark, så vil Helles eksempel med en tøj-bamse i en 50 cm * 50 cm * 50 cm med de ændrede regler komme til at koste 80 kroner. Jeg fik et interview med ham i går. Læs mere om de ændrede regler her: http://bc.pcworld.dk/art/113536 

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Først og fremmest vil jeg fra Post Danmarks side takke Helle Guldmann fra House of Kids. Du har rejst en problemstilling vedr. vores prissætning for de helt store pakker til private. Det har vi lyttet til og i øvrigt været i løbende dialog med FDIH om.

Det blev tydeligt for mig, at når det drejer sig om priserne på de pakker, der springer mange vægtintervaller, så fører vores nye volumenvægtberegning til for høje prisstigninger, der heller ikke hænger sammen, når man som privatperson vil kunne sende den samme pakke billigere via vores posthuse.

Derfor ændrer vi nu for alle aftalekunder principperne for beregningen af disse priser således, at ingen kan komme til at betale mere for en pakke til en privatperson sendt med en virksomhedsaftale end den vil koste, hvis det var en privatperson, der sendte den. Som eksempel vil en pakke, der vejer mellem 1 og 5 kg og måler 50 x 50 x 50 cm., koste 80 kr. i stedet for oprindeligt 200 kr. Den samme pakke vil kunne sendes uden omdeling for 65 kr.

Det er fortsat lidt mere end i dag for den omdelte pakke, hvor den type pakke koster 66 kr., men det står vi ved. Vi laver en stor omlægning af vores priser, der betyder, at ¾ af pakkerne fra 1. april kan sendes billigere end i dag, hvis man også tager pakken uden omdeling i brug. I dette tal er ikke indregnet effekten af mulige optimeringer på emballage. En vigtig parameter for prisen er størrelsen, simpelthen fordi det koster meget mere at sende en let men stor pakke fra A til B, end det gør med en mindre pakke, eller hvor pakkens vægt og volumen er i bedre harmoni med hinanden. Vi mener ikke det er fair, at kunder med små pakker skal betale mere end nødvendigt, som det reelt er tilfældet, når prisen alene afhænger af pakkens vægt.

Mange af vores kunders kunder ønsker faktisk pakken udleveret via et posthus/postbutik eller via vores 130 Døgnposten automater – skal pakken ikke med på husstandsomdeling, sparer vi nogle omkostninger, og det skal også afspejle sig i prisen og komme vores kunder til gode.

Vi ønsker at rådgive vores kunder om den optimale emballering af deres varer, således at kunderne sparer mest muligt på distributionsomkostningerne og udgifterne til emballage, hvilket har den gavnlige sideeffekt, at miljøet også skånes mest muligt. Sammen med FDIH afholder Post Danmark  den 1. og 3. marts seminarer med fokus på, hvordan man optimerer sine forsendelser, så man får mindst mulige omkostninger.  

Vi tilretter nu betingelserne og vi vil i den kommende tid informere vores kunder om disse ændringer, der træder i kraft den 1. april 2011.

Carsten Dalbo
Chef for Post Danmark Logistik

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

super flot og dejligt at post danmark kommer ind i debaten :). skulder klap til jer for det.

 

Glæder mig til at se hvordan priserne kommer til at se ud til april.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow! Det var lige før jeg faldt ned af stolen.

/Kjeld

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Først og fremmest vil jeg fra Post Danmarks side takke Helle Guldmann fra House of Kids. Du har rejst en problemstilling vedr. vores prissætning for de helt store pakker til private. Det har vi lyttet til...

Velbekomme - jeg er glad for at alt arbejdet har været det værd - og for at det hjælper at kæmpe når man virkelig har noget på hjertet. Vi ses jo nok næste gang der er portostigninger Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

standard produktet "Privatpakker" bliver fremover UDEN omdeling..

Du kan stadig få omdelt pakken, men det bliver et tilvalgs produkt - som også fremgår af prislisten.

Synes ikke det er noget sludder, da det står i deres prisliste.

Mvh

 

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FOLT FOLT HELLE bedere kan det ikke gøres

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næsten 4 timer... pyha, men så har jeg også læst hvert eneste indlæg.

Kæmpe tillykke til Helle, bravo og bravisimo kan man vist blot skråle her:)

 

Med hensynd til om kunderne vil hente deres pakke på et udleveringssted eller ej, skal ingen af jeg dog gå i panik. Jeg bor i sverige, hvor jeg sammen med min kone driver en webshop, og her i sverige har man i mange år brugt afhentningssteder, typisk kiosker og tankstationer. Posten har typisk de store supermarkeder.

Disse afhentnings steder kalder man Ombud. og mange ombud har flere fragtfirmaer inde, så man fx kan afhente pakker fra Schenker, DHL, GLS etc hos samme ombud, så bekymringen om at skulle 117 forskellige steder efter arbejde for at få sine forsendelser, som en i tråden nævnte vil blive fremtiden, kan vist osse lææges på hylden :)

Jeg tror inden længe vil Danskerne have vænnet sig til denne måde at modtage pakker på, nøjagtigt som her i sverige.

Om der lige er et ombud i din by, som en debatør nævner han ikke har, men må køre 15 km, hvor der til gengæld er 2, tja, bliv ombud selv måske, det kan man tjene en ekstra skilling ved, og så bliver man betalt for at sende egen pakker :) Under alle omstændighedder, er jeg sikker på alle byer i DK snart har et ombud, sådan som det er her i sverige. Vi bor iøvrigt lidt landligt, og har ca. 12 km til nærmeste ombud, og til inkøb i det hele taget, men det er selvfølgelig også mere naturligt i sverige der jo er lidt større kvm i forhold til DK

Tak for en spændende debat, som jeg fulgte med samme intensitet som læste jeg en roman hehe.

Og endnu engang: Tillykke med "sejren" Helle

MVH
Kenneth

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også nødt til at tilslutte mig koret af klap til skuldrene til Helle. Jeg havde aldrig nogensinde troet, at Postdanmark ville lytte og gøre noget ved sagen.

DET er utroligt flot - lad os håbe, at det bliver starten på et nyt og bedre samarbejde mellem Postdanmark og internethandlen.

Også en stor tak til Amino - og ikke mindst FDIH :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort tak og virkelig godt  kæmpet af dig Helle - det er virkelig flot det du har gjort og hjulpet så mange.

Hen en helt fantastisk dag og nyd den med en flaske champagne det fortjener du simpelthen :)

Side 40 ud af 46 (460 indlæg)