Bare for at slå det helt fast, så støtter jeg på ingen måde nazismen, eller de dertilhørende ting... Min forundring er bare, at man nærmest kan tage en film fra 1930´erne, og så lave den i 2011 uden at nogen er kritiske... Især når metoden, budskabet osv er det samme... |
Brian Schou Larsen:Kan hurtig fornemme vi ikke bliver enige om niveauet i en debat som denne. Men vil da afslutningsvis blot sige, at jeg er rigtig lykkelig, og nok også lidt stolt, for at leve i et land, hvor der er "højt til loftet" og hvor der er en stor grad af frihed til at mene og argumentere for éns tanker, selvom der på begge sider er nogle, der mere eller mindre ubevidst argumenterer for, at dette ikke skal være tilfældet.
Hej Brian
Har du nogensinde set en flygtninglejr i Palæstina eller Libanon?
Den dag du ser hvilke vilkår de lever under og hvordan de lever i deres dagligdag, så vil du først da forstå hvad du/vi har at glæde os over.
Alle disse mennesker har INGEN chancen for at klare den, men mindre de kan opnå status som flygtninge i EU eller bliver gift og derfor flytter til et andet land.
Vi snakker om steder der vil gøre Låsby Svendsens boliger til luksusbeboelse, og hvor der ikke er rent vand, ordentlig hygienje, uddannelsesmuligheder med mindre man har penge osv osv osv. De vokser op i elendighed og dør i elendighed. At verdenssamfundet ikke har plads til at få disse mennesker på rette fode, er en skamplet ud over alle grænser.
Og jeg behøver vel ikke nævne hvem der holder disse mennesker i disse situationer vel?