Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en grim oplevelse.............

Side 5 ud af 33 (326 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Altså i jeg synes du overdriver meget ved at sige at de er ved at starte en 3 verdens krig og sammenligne med adolf ,jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du mener dette

Rolig nu... ;D

Har ik snakket om nogen 3. verdenskrig, bare måden hvorpå man byggede "det tredje rige"... Det er præcist de samme virkemidler, som DF nu benytter!

Det vidste jeg ikke at de behandler udenlænding sådan på den måde brændemærker dem og sender dem i koncentrationslejre , over tolker du ikke lige dem lidt for meget hvad de gør og de vil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:40 | Låst

Mikael christiansen:

Det vidste jeg ikke at de behandler udenlænding sådan på den måde brændemærker dem og sender dem i koncentrationslejre , over tolker du ikke lige dem lidt for meget hvad de gør og de vil

Det handler kort sagt om de diskurser som DF med succes får gjort alment accepterede. Danmark for danskerne, at indvandringsproblemerne er lig religion/Islam osv. Denne situation vil mange nok kunne genkende fra Fashion-Sellers eksempel. At stille det hele op sort på hvidt (om DF vil gasse jøder osv.) er imo. ikke med til at gavne debatten.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:43 | Låst

Mikael christiansen:

Hej Michael.

Hvorfor går du i gang med en debat omkring et emne hvor du skriver du ikke har forstand på tingene, da, som du siger, du ikke følger med i politik eller nyheder?

Der kan skrives sider op og ned om den retorik der er anvendt i DF´s fremturen i medier og i almindelighed, som udelukkende drejer sig om at føre hetz mod en bestemt befolkningsgruppe, nemlig muslimerne.

Hvis ikke du kan se lighederne mellem at man nedgør en menneskegruppe på den måde, og at den etniske sortering giver tanker tilbage til Hitler tiden, så kan du ikke diskuttere emnet.

- En af mine fortrolige siger nogle gange til mig med et smil på læben: Spiller Du dum?

Så jeg tror faktisk lidt du "spiller" dum for underholdningens skyld, da det umuligt kan være forbigået din opmærksomhed alle de debatter der har været her eller i samfundet.

PS: Jeg ser ikke TV mere end højst 3 timer om måneden og jeg læser slet ikke trykte aviser.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:50 | Låst

Krkli:
At stille det hele op sort på hvidt (om DF vil gasse jøder osv.) er imo. ikke med til at gavne debatten.

DF er fortalere for etnisk sortering - punktum.

Om DF´s Endlösnung så er udvisning eller gasning, racerenhed er ligemeget, tanken om et "rent" Danmark med mindre vi kan bruge udlændingene, er præcis de samme tanker som Hitler gjorde sig.

Det 3. rige brugte også viden fra jøderne, og undlod drab på dem der "makkede" ret i videnskabeligt sammenhænge, nogle af disse havde ganske udbredte privilegier.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:53 | Låst

Brian Schou Larsen:

Fashion-Seller:

Har ik snakket om nogen 3. verdenskrig, bare måden hvorpå man byggede "det tredje rige"... Det er præcist de samme virkemidler, som DF nu benytter!

Synes du med sådanne betragtninger falder i nøjagtige samme retoriske grøft som det du kritiserer DF for.

Det er fakta, at opbygningen dengang foregik på den måde... Om du kan lide det eller ej...

At det så er uhyggeligt at tænke på, ja det er en anden side af sagen!

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:56 | Låst

Lagersalg123 - JEN:

Om DF´s Endlösnung så er udvisning eller gasning, racerenhed er ligemeget, tanken om et "rent" Danmark med mindre vi kan bruge udlændingene, er præcis de samme tanker som Hitler gjorde sig.

Du misforstår min pointe. Jeg mener netop ikke at man blot kan sige: "Er DF medvirkende til samme forbrydelser mundede ud i? Nej - derfor er alt fint."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06 | Låst

Fashion-Seller:

Brian Schou Larsen:

Fashion-Seller:

Synes du med sådanne betragtninger falder i nøjagtige samme retoriske grøft som det du kritiserer DF for.

Det er fakta, at opbygningen dengang foregik på den måde... Om du kan lide det eller ej...

At det så er uhyggeligt at tænke på, ja det er en anden side af sagen!

Kan hurtig fornemme vi ikke bliver enige om niveauet i en debat som denne. Men vil da afslutningsvis blot sige, at jeg er rigtig lykkelig, og nok også lidt stolt, for at leve i et land, hvor der er "højt til loftet" og hvor der er en stor grad af frihed til at mene og argumentere for éns tanker, selvom der på begge sider er nogle, der mere eller mindre ubevidst argumenterer for, at dette ikke skal være tilfældet.

dbh.

Brian

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:13 | Låst

Krkli:

Du misforstår min pointe. Jeg mener netop ikke at man blot kan sige: "Er DF medvirkende til samme forbrydelser mundede ud i? Nej - derfor er alt fint."

Tror ikke jeg misforstår dig Smile

Jeg mener nemlig godt at man kan sige at DF´s retorik og hovedløse forslag/udtalelser omkring Islam kan sidestilles med at man kan tolke DF derhen at de ønsker etnisk renhed i Danmark, med mindre man kan bruge "de fremmede".

Indvandrere udgør vel efterhånden 10% af Danmark og mange af dem har været med til at tage det tunge læs (og gør det stadig) gennem tykt og tyndt, men efter 9/11 har man set et større og større had til indvandrere (især rettet mod muslimer) og kimen til dette had er uomtvisteligt lagt af DF.

Forskellen fra perioden fra 1933 til 1945 og 2001 til 2011 er ikke synderlig forskellig, når man sammenligner retoriske udlægninger og holdninger der medførte udrensningen.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:17 | Låst

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Hej Michael.

Hvorfor går du i gang med en debat omkring et emne hvor du skriver du ikke har forstand på tingene, da, som du siger, du ikke følger med i politik eller nyheder?

Der kan skrives sider op og ned om den retorik der er anvendt i DF´s fremturen i medier og i almindelighed, som udelukkende drejer sig om at føre hetz mod en bestemt befolkningsgruppe, nemlig muslimerne.

Hvis ikke du kan se lighederne mellem at man nedgør en menneskegruppe på den måde, og at den etniske sortering giver tanker tilbage til Hitler tiden, så kan du ikke diskuttere emnet.

- En af mine fortrolige siger nogle gange til mig med et smil på læben: Spiller Du dum?

Så jeg tror faktisk lidt du "spiller" dum for underholdningens skyld, da det umuligt kan være forbigået din opmærksomhed alle de debatter der har været her eller i samfundet.

PS: Jeg ser ikke TV mere end højst 3 timer om måneden og jeg læser slet ikke trykte aviser.

nu kan du rigtigt videre formidle viden vis det er korrekt i stedet for bare kort debat , for måske har du en viden jeg ikke , dette er jo det amino.dk er for at  give viden videre vis det korrekt det du siger

Nu svare du jo den anden indlæg jeg har svaret du vel læst adolf og hvad der skrives , vis det ikke provokere dig ved jeg ikke hvilken menneske du er

Det ikke forbi gået mig debatten , med overskred min grænsen meget at sammenligne dem med adolf og 2 gange sammen brud i verden der dødet langt over 100 millioner , dette provokere mig meget om , ja vis de er så slemme at de skal have dem sammenligning bliver jeg vred for det er ingen menneske værdig lad os komme forbi denne dårlige tid og vis siger sådanne noget skal man også sige hvorfor med jeg synes det er ekstrem grad overdrivelse at jeg er ekstrem vred man burde bruge sin sundefornuft ,

jeg kan overhovedet ikke ligheden med dem hitler og den tanke gang du overskred min grænse , med kan du prøve linke til noget de siger og deres politik program der siger de noget som dengang i 30 erne før 2 verdens krig , så vær venlig at svare hvorfor og vær en amino.dk bruger der videre formidler sin viden , meget plat at sig jeg har ret fordi jeg har ret kom nu og giv din viden videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19 | Låst

Lagersalg123 - JEN:

.... men efter 9/11 har man set et større og større had til indvandrere (især rettet mod muslimer) og kimen til dette had er uomtvisteligt lagt af DF.

..og det mener du ikke har noget med terror, Jihad, ferierejser mv. at gøre???

Men vil da give dig ret i, at DF ofte har en for ensidig og barsk retorik for ikke at snakke om flere direkte tåbelige forslag og betragtninger.

Brian

Side 5 ud af 33 (326 indlæg)