Jeg kan ikke se sammehænge som du ser , du skriver først gang omkring hitler , første skriver du 30 - 40 erne virke måde , da du opdager at 40erne overskrider nogle grænse har du ikke 40erne med mere , det gør man ikke kan debattere med dig , med jeg forsætter for at forklare dig man skal holde ved første sagt, ellers bliver en debat noget rod |
flemming.dk:Hitz but-tahrir ( som heldigvis bliver forbudt nu) repræsenterer jo en radikal og mørkere side af islam- den side eksisterer i dk-og den må vi tage stilling til.
Yep og Hizb er ligeså yderligtgående eller mere.
Det er ikke en mørk side af Islam, det er en radikal fortolkning af Koranen og Sharia lovgivningen. Og der er radikale indenfor alle religioner.
Hizb opfordrer til kamp i direkte modsætning til Koranen, og de ønsker Jihad, men de er ligeså store tøsedrenge som Osama Bin Bumsen, for hvis de ville noget, så skulle de lægge handling bag deres trusler og tage straffen for det. De har ikke opbakning for deres ekstreme synspunkter i det skrevne ord, det er deres egen fortolkning og radikalisme.
Dog vil der ske ting hvis Israel bomber Palæstina voldsomt som modsvar på et angreb fra f.eks. Iran, så er jeg overbevist om, at der bliver kaldt til Jihad og så er det Palæstinensernes pligt i at reagere. Men det medfører ikke at Marokkanere, Ægyptere, Syrere osv osv eller andre muslimer reagerer og de har heller ikke pligt til det.