Så lykkedes det regeringen at få deres tåbelige point-system igennem - og har dermed ført Danmark endnu et skridt nærmere den totale globale isolation. Det er i sandhed trist! Ikke alene er det menneskeligt forargeligt - det er også stærkt iværksætterfjendsk! Og hvorfor så iværksætterfjendsk? Jo, det skyldes flere ting... Dels er der det helt åbenlyse problem, at det med den nye lov bliver sværere at tiltrække de klogeste mennesker fra hele verden - med mindre de er gamle og allerede godt gift. Alle de unge, der er i "risikogruppen" for at forelske sig og ønske at stifte familie vil med sikkerhed se mindre positivt på Danmark efter den nye lov er kommet til. Of Danskere der er så "uheldige" at blive forelsket i en udlænding - f.eks. mens de studerer eller rejser i udlandet, vil i højere grad blive væk - i stedet for at komme hjem og bidrage. Dertil kommer så det faktum, at de fleste iværksættere faktisk IKKE er uddannet - og kan score de point, som regeringen nu kræver. Som jeg skrev om for nyligt, er det faktisk 53% af alle danske vækstvirksomheder der er iværksat af folk med mindre end 3 års uddannelse - altså mindre end en bachelor, sygeplejerske eller tømrer. Det er sådan nogle som mig, Martin T (Bill Gates, Google stifterne etc etc). Politikerne går stadig rundt og bilder sig selv ind, at det er højtuddannede der starter vækstvirksomheder. De gør det også - men de er i mindretal. Det er sådan nogle som mig - der ingen point ville kunne score efter de nye regler, der er flest af. Det er faktisk OS, der skaber det meste vækst i landet - og det er så sådan nogle som mig, regeringen nu gerne vil undgå kommer til Danmark. Det er fand'me for åndssvagt. Sjovt nok kritiserede regeringspartierne for nyligt Ole Sohns omgang med den tidligere DDR leder Erich Honecker - få uger inden de vedtager en ny lov, der er som hentet ud af en parodi på det gamle DDR. Erich Honecker ville elske dem |
Der skal noget til at gøre mig forarget - faktisk rigtig meget; men hvor er jeg bare ikke stolt af at være dansker lige nu.
At leve i et land hvor man ved lov har besluttet om mennesker, der elsker hinanden skal have have lov til at leve sammen i Danmark baseret på deres uddannelsesniveau er klamt!
"Føj" siger jeg bare.
Det her kommer til at give bagslag - og det vil tvinge kernevælgere i højre side af salen til at stemme rødt - om ikke for andet så for at få normale tilstande i Danmark igen.