Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en iværksætter-fjendsk lov

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Så lykkedes det regeringen at få deres tåbelige point-system igennem - og har dermed ført Danmark endnu et skridt nærmere den totale globale isolation. Det er i sandhed trist!

Ikke alene er det menneskeligt forargeligt - det er også stærkt iværksætterfjendsk!

Og hvorfor så iværksætterfjendsk? Jo, det skyldes flere ting...

Dels er der det helt åbenlyse problem, at det med den nye lov bliver sværere at tiltrække de klogeste mennesker fra hele verden - med mindre de er gamle og allerede godt gift. Alle de unge, der er i "risikogruppen" for at forelske sig og ønske at stifte familie vil med sikkerhed se mindre positivt på Danmark efter den nye lov er kommet til. Of Danskere der er så "uheldige" at blive forelsket i en udlænding - f.eks. mens de studerer eller rejser i udlandet, vil i højere grad blive væk - i stedet for at komme hjem og bidrage.

Dertil kommer så det faktum, at de fleste iværksættere faktisk IKKE er uddannet - og kan score de point, som regeringen nu kræver. Som jeg skrev om for nyligt, er det faktisk 53% af alle danske vækstvirksomheder der er iværksat af folk med mindre end 3 års uddannelse - altså mindre end en bachelor, sygeplejerske eller tømrer. Det er sådan nogle som mig, Martin T (Bill Gates, Google stifterne etc etc).

Politikerne går stadig rundt og bilder sig selv ind, at det er højtuddannede der starter vækstvirksomheder. De gør det også - men de er i mindretal. Det er sådan nogle som mig - der ingen point ville kunne score efter de nye regler, der er flest af. Det er faktisk OS, der skaber det meste vækst i landet - og det er så sådan nogle som mig, regeringen nu gerne vil undgå kommer til Danmark. Det er fand'me for åndssvagt.

Sjovt nok kritiserede regeringspartierne for nyligt Ole Sohns omgang med den tidligere DDR leder Erich Honecker - få uger inden de vedtager en ny lov, der er som hentet ud af en parodi på det gamle DDR. Erich Honecker ville elske dem Huh?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:23

Der skal noget til at gøre mig forarget - faktisk rigtig meget; men hvor er jeg bare ikke stolt af at være dansker lige nu.

At leve i et land hvor man ved lov har besluttet om mennesker, der elsker hinanden skal have have lov til at leve sammen i Danmark baseret på deres uddannelsesniveau er klamt!

"Føj" siger jeg bare.

Det her kommer til at give bagslag - og det vil tvinge kernevælgere i højre side af salen til at stemme rødt - om ikke for andet så for at få normale tilstande i Danmark igen.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 20:37

Spændt på om Danmark bliver et forgangs land som Rønn mener eller om udlandet hagler os ned for vores nye pointsystem.

Jeg er ialtfald imod det.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:45

Indifferent

Næste lovforslag bliver vel noget med, at man skal slå med en terning. Alle der slår en sekser kommer ind i DK, mens resten bliver afvist...

Det er ligefør at det ville være mere fair!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:49

Jeg synes desværre det er symptomatisk for både denne regering, DF og store dele af Socialdemokratiet, at de ønsker, at putte folk ned i små kasser, som de så lettere kan vurdere og sortere efter.

Problemet med små kasser er bare, som de fleste ved, at de giver alt for mange fejl. Der vil ganske enkelt være masser af mennesker, som burde have lot til at komme til Danmark, som nu ikke kan komme til det. Par, som ikke må bo her. Børn der er født i Danmark, men må flygte. Det er absurd.,

> Alle der slår en sekser kommer ind i DK, mens resten bliver afvist...

DF foreslog faktisk noget der ligner - blot værre. Deres forslag var, at alle (arabere) skulle slå med terningen. Fik de alt under 6 var det ud - fik de 6 måtte de slå igen.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:52

Jeg fatter simpelthen ikke at man kan være det bekendt.

Hvis det er fordi sporene fra Vollsmose og Mjølnerparken der skræmmer, så har løsningerne på de problemer jo altid eksisteret, - tugt og forbedringshusene.

Er man bange for at de, - i overført betydning - tager kage og saftevand fra ærkedanskerne, så indfør samfundstjeneste. Der kommer til at mangle arbejdskraft, og hvorfor så ikke benytte den resource.

Er man bange for tvangsægteskaber, så har løsningen på det jo problem jo altid eksisteret. Der er intet nyt i at undersøge proforma ægteskaber, det har offentlige myndigheder gjort siden kildeskattens indførelse.

Set i bagklogskabebs lys, - så skulle vi have haft en generalstrejke da det blev forbudt at kalde flødeboller for Negerkys Wink  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

> Alle der slår en sekser kommer ind i DK, mens resten bliver afvist...

DF foreslog faktisk noget der ligner - blot værre. Deres forslag var, at alle (arabere) skulle slå med terningen. Fik de alt under 6 var det ud - fik de 6 måtte de slå igen.

Ja det er ik studenterhatten, som klemmer i DF...

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Stærkt iværksætterfjensk?? ja, hvis man vil kan man vel let flette iværksætteri ind i alt, meeeeen... helt ærligt, er det ikke lige lovlig dramatisk? Det er fint at forholde sig negativt til en lovgivning som ikke er hensigtsmæssig for 1-2% af dem som ønsker at kommer hertil og som sikkert kunne gavne rigtig meget, men at kalde det iværksætterfjensk vil jeg ikke give dig ret i. Med din overskrift havde jeg forventet et andet indhold.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 9 person

Faktum er at Danmark ikke råd til at være ”support” station for en masse mennesker, som ikke kan og i visse tilfælde ikke ønsker at bidrage til samfundet. – det har længe påkrævet handling fra politisk side. I dette tilfælde har man så besluttet en handling, som måske kommer til at gør ondt på nogle mennesker, som så måske ikke lige er den ”målgruppe”, som alle dele af  befolkning ønsker man skulle ramme, men handlet det har man, og det har der været brug for længe. Hvis det senere viser sig at loven har haft nogle uhensigtsmæssige bivirkninger må man justere på den hen af vejen, værre er det vel ikke.

Jeg er sikker på at der var meget bedre måder at begrænse indvandring fra specifikke regioner af verden på, men de har sikkert ikke været politisk spiselige, så set i det lys er point systemet sikkert et meget godt kompromis.

At der kommer nogle forelskede par i klemme, det kan man vel kun smile af, hvis de virkelig er forelskede kan de jo bare flytte der hen hvor modparten kommer fra, også så opkvalificere sig, større er problemet vel ikke.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

hej

Jeg er desværre meget uenig. Man forhindrer ikke de kloge mennesker at komme ind i dk, men omvendt. Kloge mennesker har nok den rette baggrund og uddanelse til at komme ind i dk. Jeg personligt synes at det er fint at de indfører pointsystemet, da jeg er selv vidne til mindst (15af mine venners)bryllupper som er gift med en thai eller en filipinsk kvinde. De kommer til dk, bor i 3 år, få permanen ophold og bliver skilt. Hvad gør manden -rejser til thailand igen for at finde en ny kone og bliver gift osv osv. dk bliver fyld eller er fyldt med bla. a asiater!

De fleste filipiner og thai  (jeg kender) har ingen jobs, de er som regel, gift med en dansk mand, hvor de får dagpenge fra kommunen og gå hjemme. Da de ikke kan dansk og vil ikke lære dette- har de ingen job.

Men har permanen ophold-derfor kan blive i dk og nasse på dansk system.! Jeg har ikke noget imod andre mennesker , mange af mine venner er faktisk asiater, men det er ikke godt for dk, med den system vi har nu. Dk bliver udnyttet finansielt og det skal gøres noget ved.

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)