Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi jager de bedste væk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvofor tror du at micromanegement og klippekort som forlængst er afskaffet i private virksomheder fordi det ikke dur, skulle kunne virke i offentlige institutioner?

Hvorfor tror de borgerlige partier, at man skal bruge ledelsesprincipper i de offentlige virksomheder, der blev afskaffet for mange årtier siden alle andre vegne?

De spørgsmål har ingen borgere endnu kune svare på. Måske er det fordi svare er, at de er ukyndige til det ansvar de har påtaget sig - og det er jo altid sværet at se egne fejl.

Hvis bare den samme udvikling i ledelse havde fundet sted i det offentlige, som vi har set det i det private, så ville tingene have været meget mindre slemme end de er nu.

At behandle professionelle medarbejdere som små børn, som man gør det i dag, er en håbløst og ikke fungerende ledelsesstil, som er opfundet af små mænd med endnu mindre hjerner.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:09

Jeg kender ingen små mænd, så det vil jeg ikke kunne udtale mig om.

Jeg ved dog, at hvis ledelsen svigter i en privat virksomhed så lukker virksomheden, og den kan erstattes af en ny virksomhed.

Hvis det offentlige svigter et individ, kan individet ikke erstattes.

Så jeg vil da gerne have en målestok eller et instrument så det ikke overlades til tilfældigheder om man ikke lærer noget på Gul stue fordi Ildsjælen er på barsel, eller Borgmesteren skærer Ildsjælen bort til fordel for en studietur til Bahamas.

Da mine børn skulle i privatskole, kunne jeg vælge at indplacere dem i en skole som havde klippet Darwin ud af skolebøgerne. Så ved jeg da ikke rigtig om jeg har den store tiltro til den private ledelsesforms lyksageligheder, hvis den får lov til at stå ukontrolleret hen.

Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:12

Jeg må jo blot konstatere, at den ledelsesform fu argumeneterer for vi skal fortsætte med i soler og institutioner er fuldkommet fejlet. At du - og de borgerlige politikere, ikke vil indse jeres egne fejl er satme trist. I i lader jeres hovmod gå ud over vores børn er direkte kvalmende.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:24

Hvornår er det blevet et udtryk for hovmod at stemme i et demokrati?

Men så må jeg alligevel give dig ret. Nogle mænd har små hjerner. Det er gået mig ubemærket forbi at forældre er frataget deres stemmeret.

Michael

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:34

Skulle en S/SF ledet regering kunne bidrage med en bedre ledelsesform i landets daginstitutioner? Så er Ole Sohn måske også den bedste mand på posten som undervisningsminister?

Der er rigtig mange ledelses lag fra politikerne til eksempelvis skolelæren. Flere af disse har nok også en rimelig høj løn og uddannelse bag sig, hvorfor kan forandringer ikke komme herfra? Eller det hører måske ind under, at dem der ikke laver noget begår heller ingen fejl.  Stick out tongue

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:39

Ja må jo bare konstatere, at du ikke aner hvad der foregår ude i virkeligheden. Det er på ingen måde skolebestyrelserne der har nogen indflydelse på, at lærerne tvinges til at spilde så meget af deres tid med at udfylde papirer, i stedet for at udøve deres håndværk. Og det er hverken forældrebestyrelser eller kommunerne der lægger de overordede rammer for økonomien - det er staten. Og det er regeringen der nægter at indføre en arbejdsmiljølov for børn - om ikke andet, så bare en beskyttelser der er ligeså god som den vi giver slagtesvin.

Men værst af alt - at du kan forsvare, at man fortsætter med at drive en politik og ledelsesstil, der er den direkte årsag til, at en af de mennesker der har gjort allermest for børn og unge på Vesterbro igennem de sidste 50 år går og smækker med døren er direkte pinligt. Og Bo Schiøler er ikke den eneste fantastiske mand du og dine lige har været med til at jage bort, med dine oldnordiske holdninger til at drive institutioner.

Jeg synes du giver udtryk for lige præcis den ekstremt arrogante holding overfor medarbejderne og institutionerne, der gør at mange af de bedste i dag ikke gider mere og at institutionerne generelt set er i værre stand end de nogensinde har været. Jeg forstår dem godt - jeg gad fand'me heller ikke arbejde i en virksomhed, hvor den øverste ledelse opførte sig ligeså idiotisk, som jeg synes du giver udtryk for.

Selv nogle få borgerlige politikere er begyndt at indse, at den nye ledelsesstil som blev indført i det offentlig i slut 90'erne var en stor fejl. De mere kvikke af dem kan godt se, at det ikke virkede. Danmarks Læreforening var iøvrigt også nogle fjolser, da de gik med til det. Det indrømmer de også i dag. Nu mangler vi bare at du og de andre der krampagtigt holder fast i nogle modeller der ikke dur dropper jeres stædighed, så vi kan få nogle ordentlige skoler og institutioner igen.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som bekendt skrev tidligere statsminister A.F.R. en bog "Fra socialstat til minimalstat" - en liberal strategi.

Mange læste sikkert bogen da den udkom, men alt for få, desværre. Havde alle stemmeberettigede nærlæst den, var udfaldet af valget dengang forhåbentlig endt anderledes. man kan sige at Anders Fogh Rasmussen med udgivelse af bogen gav os en kraftig advarsel om hvad vi ville få med at gøre, såfremt han kom til magten. 

Det fik vi så, den ukontrollerede liberalisme, kræfternes frie spil på alle områder.

Det er ikke et spørgsmål om den ene eller anden statsministerkandidat skal til magten, det er et spørgsmål om anstændige holdninger.

citat fra bogen:

"Kun personlig frihed og fri markedsøkonomi giver mennesker mulighed for at handle moralsk."

Det skal jeg da lige love for vi fik at se eller?  Nej, vi så en fuldstændig løbsk markedsøkonomi på verdensplan og så sandelig også herhjemme og den med moralen? - svær at få øje på, ikke sandt?

Den personlige frihed indskrænkes lige i disse timer betragteligt.

Samfundsskabte værdier som vores skolebygninger, børnehaver etc. blev ikke vedligeholdt selv om økonomien tillod det.

Alt mulig andet kunne der blive råd til, prestige her og der, mens vores unger var nød til "at holde sig" og få ondt i maven, fordi skoletoiletterne var (er) direkte sundhedsfarlige. Skattestop mens vi nærmede os katastrofen og så.... bankpakke 1-2-3........ til at dække de liberale fejlslag, taget af skatteborgernes pengepung, og nu med efterfølgende besparelser og umulige forhold for alle ildsjæle og børnene plus så mange andre. (bemærk venligst at en del af befolkningen nåede at inkassere en ikke ubetydelig skattelettelse).

En MEGET forkortet udlægning, men alligevel!

Det er et spørgsmål om værdier og der er blevet trådt gevaldigt på de værdier som er blevet opbygget siden 2.verdenskrig, det må man erkende uanset partifarve. Da jeg rejste rundt på enterrail som ung var det en fordel at udsmykke sin rygsæk med et lille Dannebrog - den fordel er vist gået fløjten.

Det kan ikke undre at ildsjælene mister modet. En rigtig ildsjæl arbejder bedst under pres også politisk pres, men der er vel grænser.

Den siddende regering plus dets allestedsnærværende støtteparti har efter bedste mening trådt på nogle af vore basale værdier i vores samfund, de grundliggende sociale værdier og de demokratiske.

Tak for dit indspark Mikkel og god aften til alle. mvh

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)