Nu gider jeg ikke gå i detaljer med alt i denne debat.
Men jeg har set det snart 100 gange før.
Relativt nye MLM folk kommer ind på Amino for at rekruttere nye prospekts.
De er blevet lovet guld og grønne skove og har set dokumenteret at nogle folk har tjent kassen på MLM og det er sikkert rigtigt nok.
Nu er jeg ikke ny i MLM, og jeg syntes heller ikke mit indlæg skriger at rekruttering, for jeg siger jo bl.a. netop at folk skal tage fat i dem som de måske har spurgt på en mail. At tro man ved hvad det drejer sig om efter at have læst et indlæg her eller modtaget en mail, er i mine øjne en bjørnetjeneste for begge parter.
Jeg lover ingen guld og grønne skove, men skriver overordnet at der er masser af penge i MLM. Og det viser hverken min afregning eller de danskere der tjener mest et retfærdigt billede af.
Dette var et forsøg på:
1. At fortælle at der er mange penge i MLM
2. At fortælle at man intet overblik over forretningsmuligheden får ved en mail eller et indlæg.
3. At fortælle nogle af de ting der skal til. Og i år er der faktisk mange MLM folk der er gået igang.
4. At man ikke bare skulle kontakte mig...men kontakte en af de MLM folk man har snakket med herinde.
De prøver at lokke folk ind i folden med den energi de har fået til møderne og ved at videregive de fantastiske historier de har hørt.
Det er muligt nogle gør sådan, men de MLM præsentationer vi har minder om den snak du og Michelle Hviid m.fl. havde på scenen i forum (samt andre af de foredrag der var på scenen). I bund og grund er det jeg ønsker lige meget hvor jeg finder mine emner, en personlig snak...om det så er på skype eller på mobilen er underordnet. Og der er ingen der bliver lokket til noget som helst, det er personlig dialog efterfulgt at en tænkepause frem til et møde.
Når de bliver angrebet, så bliver de sure, fordi de intet har at forsvare sig med.
De forstår ikke helt produkterne, de har ikke tjent det store selv og kan derfor ikke bevise at de kan tjene penge på det. Det eneste de kan gøre er at viderefortælle de fantastiske historier som de har hørt.
Dette syntes jeg er en meget spøjs kommentar. Syntes tonen i de sidste mange indlæg har været aldeles fornuftig. Men vi er bare ikke enige om hvad det er som er vigtigt for vurderingen af MLM, hvis en persons indtjening er vigtig, så kan nye jo aldrig få lov til at skrive. Og MLM er ikke anderledes end andre brancher, fordi en har succes så er det ikke sikkert at andre bliver det.
Produkterne er ikke hemmelige, men er ikke det vigtigste når en forretningsmulighed skal beskrives og forklares. Jeg er ikke på amino for at sælge noget, derfor syntes jeg det er ærgerligt at det kommer til at handle så meget om produkter.
Da vi på Amino har hørt de fantastiske historier mange gange før, så bliver vi lidt trætte af dem. For det der sker er det samme. Enten kommer folk tilbage og giver os ret i at der ikke var penge i skidtet, eller også hører vi aldrig fra dem igen. Havde de haft succes, så var der nok bare 1 der var kommet tilbage med en kopi af sin lønseddel, bare 1 ikke?
Der er penge i MLM, det går jeg ikke udfra at du er uenig med mig i? Så dette indlæg er ingen fantast historie, men et af de første svar var "naive" og at man ikke fatter hvorfor folk vælger MLM.
Der er ingen fantast historier ved alle MLM indlæg, men til gengæld er der stort set hver gang samme type svar fra folk der ikke har været til en forretningspræsentation.
Der er helt sikkert mange der har fejlet, men er det ensbetydende med at de har sagt forkert? Hvornår er det at lønsedlen er vigtig? Hvis jeg hiver fat i en af dem der har skrevet herinde tidligere og får ham til at smide lønsedlen på...hvad så? Betyder det at i kan tjene det samme...nej det betyder at en fantasthistorie lige pludselig er vigtig. Og selvom man ved hvad der skal til for at få succes, så er det jo langt fra sikkert at man gør det. Der er nogen der skal ud af en komfort zone og der er nogle der er længere tid om det end andre.
Hvad kan min afregningsseddel bruges til? i en vurdering af forretningskoncept.
MLM er ikke særlig vellidt på Amino, hvilket katetorien også viser, samt de mange svar. Og det har da også gjort at mange erfarne MLM'ere ikke bruger Amino. Jeg har 5 danske uplines hvor ingen af dem skænker Amino en tanke. Jeg er bare for stædig...
Jeg er ikke MLM hader. Jeg syntes grundideen er fin, men jeg ser det bare ikke virke i Danmark.
Det er lige præcis det der gør at vi er mange der gerne vil have en personlig og professionel dialog. Og det mener jeg ikke en lønseddel fra hverken mig, en ny, Lars Krøl eller nogen andre vil være.
For hvad er det der gør at de super erfarne MLM danskere ikke bruger Amino - iværksættere og entreprenører i stride strømme.
Hvis vi bare sammenligner med Norge, så er der færre indbyggere men deroppe er MLM stort og på få år har Norge overhalet Danmark og blevet langt større.
Da tråden er en MLM tråd kan jeg da godt hive fat i en af de skribenter der har været på Amino tidligere fra et af de andre selskaber (så det ikke er en markedsføring af mit eget) og høre om han vil smide sin seddel på....Men er det virkelig et seriøst bevis på at der er muligheder i branchen?