Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network marketing ( MLM) - hvorfor eksisterer der ikke et ordentligt seriøst foretagende.

Side 2 ud af 9 (82 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

MLMl vil altid være produkter til overpris

Eksempel:

En vare koster 1 kr at producere. Trin 1 køber den for 5,  trin 2 for 8, trin 3 for 10, trin 4 for 11..........du skal købe den for 20 og sælge den for 30. Uden for MLM vil man købe den for 4 og sælge den for 12. De eneste, der har fordel af MLM er producenten og de første 2-3 trin. Derfor fungerer verdenen uden for MLM netop med en producent og max. 1-2 grossister inden detailledet.

Har du overvejet hva en mærkevarer er?

MLM bliver brandet, og dermed tilføres produkterne mere værdi!!! Så du kan på ingen måde sammenligne et ukendt mærke med et brandet MLM produkt.
Jeg tror du vil få et chok, hvis du fandt ud af, hva produktionsprisen er på f.eks Matas Stribede produkter!!!

Så sammenlign kun ting, som kan sammenlignes, da det ellers bliver en roddet og usaglig debat!

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:55

Fashion-Seller:

Har du overvejet hva en mærkevarer er?

MLM bliver brandet, og dermed tilføres produkterne mere værdi!!! Så du kan på ingen måde sammenligne et ukendt mærke med et brandet MLM produkt.

Jeg sammenligner to ens produkter, til samme produktionspris og til samme værdi for kunden. Om det er de stribede fra Matas eller Gucci-tasker er jo sådan set ligegyldigt. Det er alene princippet om de mange led i MLM, der giver problemer. Alt andet er jo ikke anderledes end i verdenen uden for MLM.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:02

Maria Frederiksen:

Jeg sammenligner to ens produkter, til samme produktionspris og til samme værdi for kunden. Om det er de stribede fra Matas eller Gucci-tasker er jo sådan set ligegyldigt. Det er alene princippet om de mange led i MLM, der giver problemer. Alt andet er jo ikke anderledes end i verdenen uden for MLM.

Så du mener helt seriøst, at du kan sammenligne en Gucci taske med en billig 1$ taske fra Kina?
Og det er uden at tage forbehold for kvaliteten, materialer, branding værdi mm?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 12:08

Fashion-Seller:
Så du mener helt seriøst, at du kan sammenligne en Gucci taske med en billig 1$ taske fra Kina?

Nej, og det skriver jeg heller ikke noget som helst om.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:17

igang:

Allan I:

Jeg havde egentlig svoret at jeg aldrig skulle igang med MLM - men lige præcis ACN tiltaler mig, fordi jeg ved, at jeg skaffe billigere mobiltelefoni til en stor del af mit netværk. Mig selv inklusive. Det som jeg giver kr. 340,- for om måneden hos Telenor, kan jeg få for kr. 140,- hos Callme. Det er den kendsgerning der har gjort, at jeg tænkte der måske var en idé med ACN. 

Af ren nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan du med ACN vil kunne skaffe billig mobiltelefoni til dit netværk?

Sidst jeg kiggede på deres priser var i april, og der virkede det absolut ikke billigt. Men der kan selvfølgelig være sket meget på 3 måneder..

Er også lige med på en lytter her. Ikke nok med at priserne generelt er svære at finde på ACN´s hjemmeside, så er de heller ikke konkurrencedygtige.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:39

Hej Allan I

Det jeg mener me ACN, er at der skal seriøst rigtigt meget arbejde til at få det til at ligne noget, ACN er i bund og grund nok et af de bedre MLM som er på markedet- men det havde nu været en del bedre hvis de eks. vis selv havde etableret et mobilnetwærk ligeså et trådløst netværk fremfor at koble sig på en eksisterend udbyder.

Ved at de bruger Call me - gør det for det første at som rep. for ACN er din fortjeneste det mindre, dit arbejde større og dine kunder totalt forvirrede, for hvorfor skal de lige vælge dig når de kan selv på nettet ?

Jeg vil ikke fraråde dig ACN overhovedet, men vær indstillet på at der er lang vej til at tjene på det.

Synes i øvrigt det er en rigtig god måde debatten har udviklet sig på, for der er ingen tvivl om at MLM er en god forretningsstrategi og en god levevej for mange, men desværre er der også alt for mange som føler sig " snydt " for det er blevet sådan at det lyder nemt og det er det overhovedet ikke, men derimod en forretningsform med muligheder hvis man tidsmæssigt er villig til at ofre meget.

Men i bund og grund stadigvæk lige det der med produktet/varen som distributeres, det kunne være en god kombination med en vare som for kunden ville være meget prisrigtig samtidig i god kvalitet og en garantiordning som er 100%, efterfulgt af et salgsnetværk MLM som distributerer denne/disse varer ud til kunden - og dette netværk også får en god del af det resterende overskud fra salget.

de fleste MLM kører med ca. 70% tilbagebetaling til netværket af salgsprisen, ergo en vare koster 100 kr. for kunden og i runde tal uden moms og alt det der, så går der deraf 70,- kr. tilbage til forhandlerne i netværkerne.

firmaet har hermed en avance på 30% og har fået produceret varen i dette beløb, som måske koster de 10,- og firmaets fortjeneste er så 20 kr.

forhandlere " køber " typisk selv deres salgsmaterialer fra firmaet, og står selv for markedsføring og endda også garanti ( forhandler har kommunikation med firmaet ) så i bund og grund er det kun firmaet der tjener godt og lader kunden betale og forhandleren laver arbejdet til lav fortjeneste.

med den rigtige vare/ydelse og de rigtige priser- ´kombineret med en større del til forhandlerne og lavere salgspris så ville alle i hele systemet få større glæde af det.

Hej igen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:37

@Jesper & Igang

Dette svarer vist på jeres begges spørgsmål:

Det er rigtigt, at ACN's egne mobilpriser er helt urimelige - og også svære at gennemskue, men de har lavet samarbejdsaftale med CallMe.

Eksempel: Surf 99 Free + sms pakke til kr. 39,-  = 2 timers taletid, 0,00 øre i opkaldsafgift, 300 sms'er, 2GB data. (sender man mere end 300 sms'er kan man istedet købe ubegrænset sms/mms pakke til kr. 79,-)

Dette giver jeg lige nu kr. 299,- for hos Telenor + opkaldsafgift, hvorfor jeg ofte lander på ca. 340,- om måneden. (de har så ubegrænset sms/mms - men til gengæld kun 1GB data)

Problemet med samarbejdsaftalen med CallMe er, som det også bliver nævnt længere oppe i denne tråd, at folk i princippet bare kan gå på CallMe's side og bestille abonnementet.

Det vil sige, at incitamentet til at købe det via en rep er der ikke rigtig - med mindre man samtidig fortæller om ACN-muligheden, eller at kunden er i ens personlige netværk, og derfor ikke har noget imod at støtte rep'en.

Men nu har vi tænkt os at prøve det - så må vi se, hvordan det spænder an.

@Rene

Tak for svaret ;o)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:49

Problemet med samarbejdsaftalen med CallMe er, som det også bliver nævnt længere oppe i denne tråd, at folk i princippet bare kan gå på CallMe's side og bestille abonnementet.

Det vil sige, at incitamentet til at købe det via en rep er der ikke rigtig - med mindre man samtidig fortæller om ACN-muligheden, eller at kunden er i ens personlige netværk, og derfor ikke har noget imod at støtte rep'en.

- Det er da også et problem af dimensioner, vil det sige at prisen er helt den samme for mig om jeg bestiller via dig eller direkte via Call Me?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:34

ACOOLTOOL:

- Det er da også et problem af dimensioner, vil det sige at prisen er helt den samme for mig om jeg bestiller via dig eller direkte via Call Me?

Yes - der er ingen forskel.

Grunden til, at jeg alligevel vælger at give det en chance er, at jeg kender mange med dyre abonnementer.

Mit første succeskriterie er ikke, at jeg skal kunne leve af ACN - men blot at jeg kan tale gratis i mobil. Hvis jeg kan fortælle folk, at jeg kan tilbyde dem et billigere abonnement end de har idag - og efterfølgende muligheden for at kunne tale gratis i mobil - og vise, at det gør jeg selv, så tror stadig det kan lade gøre.

Jeg vil i hvert fald stadig hellere afprøve dette - i forhold til de MLM firmaer, hvor man er tvunget til at købe varer.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:47

Allan I:

Det som jeg giver kr. 340,- for om måneden hos Telenor, kan jeg få for kr. 140,- hos Callme. Det er den kendsgerning der har gjort, at jeg tænkte der måske var en idé med ACN. 

Men er der noget "jeg bør vide" - om enten ACN eller Callme?

Vil umiddelbart påstå at man ikke kan tale dårligt om hverken ACN eller Callme - begge er virksomheder, som har positioneret sig på de markeder de operere. Produkterne - i det tilfælde du nævner - mobiltelefoni kan jeg heller ikke forestille mig er dårlige produkter - målt i forhold til konkurrenterne er de uden tvivl iorden ellers ville de ikke holde på den lange bane.

MEN... der hvor tingen begynder at blive komplicerede eller min optik: uinteressante - er indtjeningsmulighederne for den ENKELTE ACN rep - der er efterhånden blev tæsket så meget halm på den kendsgerning at der skal så uhyggeligt stor omsætning til - og kundevolume - for at der kan tjenes penge - som enkeltstående rep... for det er fra telefoni omsætning man skal måle indtjeningsmuligheder, IKKE på salg af startpakker eller "licenser" for at få lov til at kalde sig repræsentant.

Idag er det simpelthen ikke nok, at et MLM selskab har et produkt som er en nobrainer, altså noget folk kan forstå (hvem fatter ikke hvad mobiltelefoni er?) - man bliver nødt til at kigge på hvordan produktet hænger sammen ift indtjeningsmulighederne BASERET på selskabets bonusplan. Samtidig skal der kigges på branding, rep-support og visioner.

Så vidt jeg er orienteret har ACN ikke synderligt ændret bonusplanen siden jeg første gang så den i 1999 - og UANSET hvad der slåes på af argumenter, så er en procentmæssige fordeling på de forskellige niveauer utrolig lav - og så skal man så huske på at BILLIG telefoni ikke nødvendigvis er lig gode forretningsmuligheder, for som rep skal du jo have ufattelige lave procenter af meget billig telefoni. 

Glæd dig som kunde hos CallMe/ACN over gode priser - og del da for guds skyld dine gode erfaringer som kunde med alle mulige andre - men skal du lave forretning, som enkeltstående rep - så er det helt vildt den omsætning du skal skabe for at du rammer passiv indkomst som du kan leve af - husk igen, at indtægter fra STARTUP pakker IKKE er residual income, altså kontinuerlig passiv indkomst.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 9 (82 indlæg)