Det er rigtigt, at ACN's egne mobilpriser er helt urimelige - og også svære at gennemskue, men de har lavet samarbejdsaftale med CallMe.
Så hvis jeg forstår det rigtigt, har ACN i bund og grund valgt at blive Call me forhandler? Det er da i hvert fald en erkendelse der er til at forstå. Det siger vel også alt om deres eget produkt..
Hvordan det så skal hænge sammen at få flere led til at tjene penge, kunne være sjovt at høre.
Allan I:
Eksempel: Surf 99 Free + sms pakke til kr. 39,- = 2 timers taletid, 0,00 øre i opkaldsafgift, 300 sms'er, 2GB data. (sender man mere end 300 sms'er kan man istedet købe ubegrænset sms/mms pakke til kr. 79,-)
Dette giver jeg lige nu kr. 299,- for hos Telenor + opkaldsafgift, hvorfor jeg ofte lander på ca. 340,- om måneden. (de har så ubegrænset sms/mms - men til gengæld kun 1GB data)
Ja ja, og så har de ikke 2 men 4 timers taletid inkluderet. Og nok så væsentligt har de sandsynligvis givet tilskud til en ny mobiltelefon. Og den skal du nok huske, at der er folk der også vil spørge til.
Men det er da rart at høre at de har droppet deres eget dyre men svært gennemskuelige produkt. Det var osgå på tide, kunne man fristes til at sige :o)
Så hvis jeg forstår det rigtigt, har ACN i bund og grund valgt at blive Call me forhandler? Det er da i hvert fald en erkendelse der er til at forstå. Det siger vel også alt om deres eget produkt..
Hvordan det så skal hænge sammen at få flere led til at tjene penge, kunne være sjovt at høre.
Ja ja, og så har de ikke 2 men 4 timers taletid inkluderet. Og nok så væsentligt har de sandsynligvis givet tilskud til en ny mobiltelefon. Og den skal du nok huske, at der er folk der også vil spørge til.
Vi er enige om, at det da helt klart ville være at foretrække, hvis ACN kunne tilbyde deres egen telefoni - så det ikke var CallMe's ydelser man skulle sælge - ovenikøbet på vilkår, som folk også selv kan skaffe uden om ACN.
Jeg satser ikke på at skulle pushe nye mobiler til folk. Som sagt kender jeg mange med Telenor og TDC - som lige nu giver mere end det dobbelte i forhold til CallMe, og jeg går ud fra, at jeg ville kunne få mange af disse til at skifte abonnement, hvilket vil betyde, at jeg på et tidspunkt vil kunne tale gratis i mobil - og mine kunder har sparet penge på deres mobil-abonnement. Det er da Win-Win indtil videre.
Og lur mig, om jeg ikke kan få et par af mine kunder til at se idéen i, at de også selv kan komme til at tale gratis i mobiltelefon. ;o)
Jeg har købt en HTC Desire for 99 kroner, 700 kr. inkl. momspr. måned ~ 4.300 kroner over 6 måneder inkl. frit alt (undtaget udland) inkl. musik (hvis man gider det).
Allan I:
Eksempel: Surf 99 Free + sms pakke til kr. 39,- = 2 timers taletid, 0,00 øre i opkaldsafgift, 300 sms'er, 2GB data. (sender man mere end 300 sms'er kan man istedet købe ubegrænset sms/mms pakke til kr. 79,-)
Dette giver jeg lige nu kr. 299,- for hos Telenor + opkaldsafgift, hvorfor jeg ofte lander på ca. 340,- om måneden. (de har så ubegrænset sms/mms - men til gengæld kun 1GB data)
Hos Telenor kan du få en ny mobil med 8 timers tale for dette beløb.
Det bliver svært at blive rig på at sælge noget til 79 kroner (inkl. moms) pr. måned, men derudover mister du jo kunden i det øjeblik de ønsker de køber en ny telefon med binding.
Jeg har købt en HTC Desire for 99 kroner, 700 kr. inkl. moms pr. måned ~ 4.300 kroner over 6 måneder inkl. frit alt (undtaget udland) inkl. musik (hvis man gider det).
Det bliver svært at blive rig på at sælge noget til 79 kroner (inkl. moms) pr. måned, men derudover mister du jo kunden i det øjeblik de ønsker de køber en ny telefon med binding.
Jamen så ring til mig om 6 måneder - så kan du få et billigt abonnement med frit det hele - INCL. UDLAND (men uden musik) for kun kr. 179,- ;o)
Jeg har ikke lige luret, hvordan det fungerer, hvis man har en kunde, som køber mobil med tilskud - EFTER at de er blevet almindelig abonnementskunde hos mig. Hvis det betyder, at jeg så mister dem i min portefølje, så er det jo ikke så attraktivt. Det må jeg lige kigge nærmere på.
Du tegner dem op igen, på samme måde som alle de andre gør. Derved får du provision af den samme kunde 2 gange, da du iforvejen få provision af den kunde i 12 mdr. Provisionen "overlapper" hinanden.
Er det ikke lidt overdrevent at ville gå ind i en forretning, med hensigten om at få gratis telefoni og måske lidt kr efter 2 år..
Med al respekt, men tror hvis målet er fri telefoni ( bliver vel egentlig skattepligtigt ) så er din tid nok bedre brugt på at tjene lidt mere andet steds og så f.eks betale telmore for fri tale til 400 kr inkl moms eller lign...
Du tegner dem op igen, på samme måde som alle de andre gør. Derved får du provision af den samme kunde 2 gange, da du iforvejen få provision af den kunde i 12 mdr. Provisionen "overlapper" hinanden.
Nu begynder det jo at blive lidt interessant.
Det du dermed siger er, at ACN giver tilskud til nye mobiltelefoner. Er det så på samme 99 Free abonnement, eller er det et andet abonnement kunden så skal have?
Og hvis der så bliver udbetalt dobbeltprovision, betyder det så ikke at kunden skal betale dobbelt abonnement? Ellers kan det vel ikke hænge sammen at udbetale dobbelt provision.
@Allan l: Se nu begynder du at blive en rigtig MLM mand i mine ører. 179 kr om måneden med fri det hele, inkl. udland.. Velkommen til MLM :o)
Er det ikke lidt overdrevent at ville gå ind i en forretning, med hensigten om at få gratis telefoni og måske lidt kr efter 2 år..
Med al respekt, men tror hvis målet er fri telefoni ( bliver vel egentlig skattepligtigt ) så er din tid nok bedre brugt på at tjene lidt mere andet steds og så f.eks betale telmore for fri tale til 400 kr inkl moms eller lign...
Jeg kan ikke se det er "overdrevent". Det er da et sted at starte. Selvfølgelig håber jeg da, at det bliver til mere end gratis telefoni, men det er jo altid en god idé at sætte et opnåeligt delmål.
Desuden er jeg ikke en iværksætter type - så jeg ved ikke hvor jeg skulle tjene lidt ekstra penge andetsteds???