Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network marketing ( MLM) - hvorfor eksisterer der ikke et ordentligt seriøst foretagende.

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
En vare koster 1 kr at producere. Trin 1 køber den for 5,  trin 2 for 8, trin 3 for 10, trin 4 for 11..........du skal købe den for 20 og sælge den for 30. Uden for MLM vil man købe den for 4 og sælge den for 12. De eneste, der har fordel af MLM er producenten og de første 2-3 trin. Derfor fungerer verdenen uden for MLM netop med en producent og max. 1-2 grossister inden detailledet

Det er ikke korrekt! Det er fejlinformation i den grad.... muligt man i eks. Herbalife har noget fikumdik med at forhandlere køber af forhandlere, MEN... som udgangspunkt, handler ALLE distributører direkte hos firmaet til SAMME pris - og udsalgsprisen er og skal altid være den samme.

Det er tilgengæld i de forskellige niveauer er afregnes forskellige procenter, men den er ALTID den samme for alle. Så det er noget vås du der hælder ud Maria.

Iøvrigt har jeg pointeret tusindevis af gange af kraften i netværk ikke ligger i stor personligt salg til kunder, men omsætning baseret på personligt forbrug fra en masse, som alle køber til samme (indkøbs-) pris hos selskabet, det er bl.a. diskuteret her: http://www.amino.dk/forums/t/94699.aspx

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:03

Lasse Burholt:
MEN... som udgangspunkt, handler ALLE distributører direkte hos firmaet til SAMME pris - og udsalgsprisen er og skal altid være den samme.

Hvis du har ret i at ALLE kan købe til 1 kr og ALLE skal sælge til 30 kr, hvorfor skal man så have niveauer, som alle sammen skal have en del af kagen? Pointen i MLM er jo netop pyramideformen, hvor man ser sig selv som toppen med de mange forhandlere under sig.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:13

René:
de fleste MLM kører med ca. 70% tilbagebetaling til netværket af salgsprisen, ergo en vare koster 100 kr. for kunden og i runde tal uden moms og alt det der, så går der deraf 70,- kr. tilbage til forhandlerne i netværkerne.

Sorry, men René  - det er ikke korrekt. Typisk ligger den samlede provision "som går tilbage" til netværket SJÆLDENT over 45-50% procent. Du vil blive overrasket over "hvor lidt" der i nogle selskaber der rent faktisk går retur. 

Nuvel, så kan FLP nu og da fortælle at de betaler 70% tilbage - men det misvisende: Det er 70% af UDSALGSPRISEN, dvs. det den enkelte forhandler sælger et Aloe Vera produkt til ude hos Fru Hansen.

Det er flinterende ligegyldigt om de så betalte 90% tilbage - det væsentlige som "networker", dvs. den der bygger et netværk baseret på omsætning fra netværket og ikke spilder tid på salg til en masse "Fru Hansen´er" er hvor meget NETVÆRKET generere tilbage - dvs. hvad der hentes hjem i de forskellige niveuaer.

Man kan altid på en høj tilbagebetalingsprocent ved at sætte en højere udsalgspris. Det du skal kigge på er hvor meget der tilbagebetales af de som produktet handles til hos selskabet af den forhandlerne....!

Gentager endnu engang: Pengene ligger i at bygge netværk, ikke i salg-salg-salg. Kunder er meget bedre tjent med at få deres eget ID at handle i, dermed handler de til samme pris som dig - ergo får de det produkt de gerne vil have/de er glade for til en lavere pris (godt selling point!) - og du er bedre tjent med at en masse handler direkte hos firmaet - og der så sender dig en check hver måned med dine procenter! 

Lasse Burholts blog om Network Marketing

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:23

Maria Frederiksen:

Lasse Burholt:
MEN... som udgangspunkt, handler ALLE distributører direkte hos firmaet til SAMME pris - og udsalgsprisen er og skal altid være den samme.

Hvis du har ret i at ALLE kan købe til 1 kr og ALLE skal sælge til 30 kr, hvorfor skal man så have niveauer, som alle sammen skal have en del af kagen? Pointen i MLM er jo netop pyramideformen, hvor man ser sig selv som toppen med de mange forhandlere under sig.

Bliver nødt til at være grov: Du kan umulig have MLM erfaringer "fra marken" - og når du har forstået hvad MLM er, så vil du osse se hvor afsporet din oprindelig kommentar er. Nu skal du ikke tage mit direkte "angreb" ilde op - men sådan som du beskriver din opfattelse af MLM har intet med virkeligheden og "det tekniske" at gøre.

ALLE i et MLM selskab kan og skal kunne købe en given vare til nøjagtig samme pris. Ønsker de at gøre mere end blot at konsumere denne vare til eget forbrug, skal de ligeledes have mulighed for at sælge den til samme pris.

Det er fakta.

Der hvor INDTJENINGSFORSKELLENE ligger, er i hvor stort et netværk du selv er/har været med til at skabe. Det er de forskellige procentvise TILBAGEBETALINGER i provision gør forskellen - så igen har det intet med at gøre, at man sidder i "toppen af en pyramide". Faktisk er MLM som udgangspunkt den mest retfærdige måde at tjene penge på, for der betales efter fortjeneste: Har du været med til at skabe et stort netværk, tjener du store penge. Lille netværk, lille indtjening.

Mange har den forkerte opfattelse, at bare man er først/bare man er i "toppen af pyramiden" så er den hellige grav velforvaret. Det er forkert, for selvom du måske var en af de første til at starte eks. FLP, Herbalife, Nu Skin, LR osv. op i Danmark, er det ikke ensbetydende med du tjener penge eller tjener mere end andre. Det handler om hvor stort, stærkt, stabilt netværk du har skabt.

Mvh.

Lasse Burholt

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:28

Lasse Burholt:

Allan I:

Det som jeg giver kr. 340,- for om måneden hos Telenor, kan jeg få for kr. 140,- hos Callme. Det er den kendsgerning der har gjort, at jeg tænkte der måske var en idé med ACN

Men er der noget "jeg bør vide" - om enten ACN eller Callme?

MEN... der hvor tingen begynder at blive komplicerede eller min optik: uinteressante - er indtjeningsmulighederne for den ENKELTE ACN rep - der er efterhånden blev tæsket så meget halm på den kendsgerning at der skal så uhyggeligt stor omsætning til - og kundevolume - for at der kan tjenes penge - som enkeltstående rep... for det er fra telefoni omsætning man skal måle indtjeningsmuligheder, IKKE på salg af startpakker eller "licenser" for at få lov til at kalde sig repræsentant.

Glæd dig som kunde hos CallMe/ACN over gode priser - og del da for guds skyld dine gode erfaringer som kunde med alle mulige andre - men skal du lave forretning, som enkeltstående rep - så er det helt vildt den omsætning du skal skabe for at du rammer passiv indkomst som du kan leve af - husk igen, at indtægter fra STARTUP pakker IKKE er residual income, altså kontinuerlig passiv indkomst.

Lasse Burholt

Jeg er helt enig i, at der skal uhyggeligt meget fodarbejde til, for at man decideret tjener penge. 

Gruden til, at jeg synes ACN virker interessant er, at det for mig er en nobrain'er at kunne spørge folk hvad de gi'r for deres mobilabonnement - og en del af disse, vil jeg kunne tilbyde et billigere abn. med CallMe.

Jeg går som sagt IKKE ind i ACN for at blive selvstændig erhvervsdrivende - og "score kassen". Mit første succeskriterie er som sagt blot at kunne tale gratis i mobil.

Så vidt jeg har forstået modellen, så kan dette f.eks. realiseres ved, at jeg enten skaffer 70 personlige kunder - eller skaffer 35 personlige kunder, og hjælper en downline med at skaffe 35 personlige kunder. Der skal lægges noget benarbejde for blot at realisere dette - men jeg ser det klart opnåeligt.

HVIS jeg kan opnå dette - så burde det efterfølgende alt andet lige, blive nemmere både at skaffe kunder og repræsentanter, da man så vil kunne vise, at det er opnåeligt i det mindste at tale gratis i mobil.

Og med bare en lille smule held, kan det da så efter et år eller 2 være, at det giver et lille overskud, f.eks. hvis man skulle være så heldig at få nogle ihærdige downliners ;o)

Og ellers har det da været forsøget værd.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:01

Allan I:

Det er rigtigt, at ACN's egne mobilpriser er helt urimelige - og også svære at gennemskue, men de har lavet samarbejdsaftale med CallMe.

Så hvis jeg forstår det rigtigt, har ACN i bund og grund valgt at blive Call me forhandler? Det er da i hvert fald en erkendelse der er til at forstå. Det siger vel også alt om deres eget produkt..

Hvordan det så skal hænge sammen at få flere led til at tjene penge, kunne være sjovt at høre.

Allan I:

Eksempel: Surf 99 Free + sms pakke til kr. 39,-  = 2 timers taletid, 0,00 øre i opkaldsafgift, 300 sms'er, 2GB data. (sender man mere end 300 sms'er kan man istedet købe ubegrænset sms/mms pakke til kr. 79,-)

Dette giver jeg lige nu kr. 299,- for hos Telenor + opkaldsafgift, hvorfor jeg ofte lander på ca. 340,- om måneden. (de har så ubegrænset sms/mms - men til gengæld kun 1GB data)

Ja ja, og så har de ikke 2 men 4 timers taletid inkluderet. Og nok så væsentligt har de sandsynligvis givet tilskud til en ny mobiltelefon. Og den skal du nok huske, at der er folk der også vil spørge til.

Men det er da rart at høre at de har droppet deres eget dyre men svært gennemskuelige produkt. Det var osgå på tide, kunne man fristes til at sige :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:30

igang:

Så hvis jeg forstår det rigtigt, har ACN i bund og grund valgt at blive Call me forhandler? Det er da i hvert fald en erkendelse der er til at forstå. Det siger vel også alt om deres eget produkt..

Hvordan det så skal hænge sammen at få flere led til at tjene penge, kunne være sjovt at høre.

Ja ja, og så har de ikke 2 men 4 timers taletid inkluderet. Og nok så væsentligt har de sandsynligvis givet tilskud til en ny mobiltelefon. Og den skal du nok huske, at der er folk der også vil spørge til.

Vi er enige om, at det da helt klart ville være at foretrække, hvis ACN kunne tilbyde deres egen telefoni - så det ikke var CallMe's ydelser man skulle sælge - ovenikøbet på vilkår, som folk også selv kan skaffe uden om ACN.

Jeg satser ikke på at skulle pushe nye mobiler til folk. Som sagt kender jeg mange med Telenor og TDC - som lige nu giver mere end det dobbelte i forhold til CallMe, og jeg går ud fra, at jeg ville kunne få mange af disse til at skifte abonnement, hvilket vil betyde, at jeg på et tidspunkt vil kunne tale gratis i mobil - og mine kunder har sparet penge på deres mobil-abonnement. Det er da Win-Win indtil videre.

Og lur mig, om jeg ikke kan få et par af mine kunder til at se idéen i, at de også selv kan komme til at tale gratis i mobiltelefon. ;o)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:39

Allan I:

Og lur mig, om jeg ikke kan få et par af mine kunder til at se idéen i, at de også selv kan komme til at tale gratis i mobiltelefon. ;o)

Det håber jeg da i hvert fald for dig :o)

Som sagt kunne det være sjovt at se indtjeningsplanen for denne løsning, men det ligger nok ikke på hjemmesiden..

Held og lykke med det. Nu er produktet da i hvert fald i orden :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:25

Allan I:
Dette svarer vist på jeres begges spørgsmål:

Til dels, tak for svaret.

Jeg har købt en HTC Desire for 99 kroner, 700 kr. inkl. moms pr. måned ~ 4.300 kroner over 6 måneder inkl. frit alt (undtaget udland) inkl. musik (hvis man gider det).

Allan I:
Eksempel: Surf 99 Free + sms pakke til kr. 39,-  = 2 timers taletid, 0,00 øre i opkaldsafgift, 300 sms'er, 2GB data. (sender man mere end 300 sms'er kan man istedet købe ubegrænset sms/mms pakke til kr. 79,-)

Dette giver jeg lige nu kr. 299,- for hos Telenor + opkaldsafgift, hvorfor jeg ofte lander på ca. 340,- om måneden. (de har så ubegrænset sms/mms - men til gengæld kun 1GB data)

Hos Telenor kan du få en ny mobil med 8 timers tale for dette beløb.

Det bliver svært at blive rig på at sælge noget til 79 kroner (inkl. moms) pr. måned, men derudover mister du jo kunden i det øjeblik de ønsker de køber en ny telefon med binding.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:12

Maria Frederiksen:
Det er alene princippet om de mange led i MLM, der giver problemer. Alt andet er jo ikke anderledes end i verdenen uden for MLM.

Hvis du s¨de "gængse" afregningsplaner, så er det ikke der udfordringerne er og det er ikke uden grunden at nogle af verdens meget store virksomheder er baseret m´på MLM herunder bl.a. Herbalife og TupperWare.

Udfordringen opstår nærmere når der stilles krav om nogle oblu betingelser sammenholdt med at tilsvarerende varer oftest kan fås billigere på markedet. Det har tvunget de største MLM selskaber ud i innovation produktmæssigt, da enhver i dag kan få fremstillet hvad man vil, hvis man bare vil betale for det.

Hvis man som producent af hårpleje- eller kosmetiske produkter giver maks 60% totalt videre i netværket så er alle udsalgspriser over kr. 60 indtægtsgivende på fornuftig vis. Formår man derfor at markedsføre en vare til over 100 i MLM, så er der mange penge til overs til markedsføring og rejser og oplevelser. Men kun igen når og hvis man har et stærkt netværk, som omtalt andetsteds i tråden.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)