Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 2 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min kæreste var hjemme da de kom og fik vidst hørt fra dem at det var angående dette og at Told og Skat ville have del af kagen.

Jeg ved at jeg bliver "knaldet" håber bare de tager højde for at det ikke har været med fuldt overlæg og at jeg hele tiden har haft til hensigt at skrive det på min selvangivelse engang når den kom.

Men et enkeltmandsfirma har jo delt økonomi med min privat økonomi og det dur ikke da jeg stadig får min revalidering.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:00

YE:

Men et enkeltmandsfirma har jo delt økonomi med min privat økonomi og det dur ikke da jeg stadig får min revalidering.

Du har fået en meget begunstiget ordning gennem "vores  fælles kasse", du får en rimelig god betaling for at tage en uddannelse, hvor du får betalt bøger og udstyr under uddannelsen....

Beklager hvis jeg virker lidt grov nu, men dine kommentarer ovenover giver mig faktisk det indtryk at du udmærket har været klar over hvad du har haft gang i. Nu skriver du så at det i fremtiden gælder om at du kan blive ved med at modtage dine sociale ydelser, samtidig med du driver din forretning og tjener penge - fy for satan....

Det glæder mig at systemet trods alt fanger folk når der snydes...

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:07

Kunne være spændende at høre hvad du sælger YE? :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hov hov venner nu tror jeg sgu moralen løber af med Jer. 

Der er INTET i vejen med at være selvstændig eller have arbejde ved siden af sin revalidering. Det skal godkendes af kommunen, af grunde som jeg har beskrevet ovenfor, og indtjeningen er da også begrænset til 12000 kr. pr. år. 

Faktisk er det muligt at få godkendt en revalideringsplan der har til hensigt at gøre personen selvstændig, du kan endda få lån af kommunen til det. (tror så ikke det sker så tit :))

I kan klantre manden for ikke at oplyse de rigtige mennesker, men at klantre ham for at lave lidt i fritiden mens han er under revalidering, er ganske enkelt ikke fair, når det er 100 % lovligt.

Mange af de mennsker der er under revalidering, kommer fra højere løn og er måske ramt af arbejdsskade der gør at de skal leve af en revalidering. At de så tjener 1000 kr. pr. måned ekstra FULD lovligt, kan da virkelig ikke støde nogen? Eller hvad?

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:13

Boysen, vi har åbenbart ikke læst den samme tråd...

Den tråd jeg har læst har en person haft en større omsætning end 50.000 kroner uden at afregne moms, han har endda muligvis opkrævet moms uden at være momsregisteret.

Der har været snak i tråden om at han vil oprette SMBA eller ApS for at kunne fortsætte med at tjene penge ved siden af en revalidering - så problemet omkring maks fortjenesten pr. år kan omgås...

Alt sammen lugter sku dårligt i min morale..

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:
Mange af de mennsker der er under revalidering, kommer fra højere løn og er måske ramt af arbejdsskade der gør at de skal leve af en revalidering. At de så tjener 1000 kr. pr. måned ekstra FULD lovligt, kan da virkelig ikke støde nogen? Eller hvad?

Der ville jo ikke være noget problem, hvis han drev virksomhed ved siden af indenfor lovens rammer. Men det har han jo ikke gjort, og nu er han så havnet i problemer. Det er det der støder folk. Den med, at man tror man kan modtage økonomiske ydelser fra kommunen og stadig tjene en masse penge ved siden af.

At det så rent faktisk er lovligt, hvis han tjener 12.000 eller mindre om året, det ser ud til at være et (for trådstarter) heldigt sammentræf.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 11:16

Jeg sælger lager varer fra central lagre i Tyskland. lovlige varer så som trampoliner, cykeltrailere m.m.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 11:17

Jeg spørger til om det lovligt kan lade sig gøre - og hvis ikke det kan må virksomheden vente til mine studier er færdige.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 11:19

jeg har ikke opkrævet moms men jeg har betalt min moms hver gang jeg har købt en vare.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 11:20

som sagt til jeg min straf og jeg kontakter dem en af dagene så jeg kan få en fornuftig dialog igang med dem.

Side 2 ud af 8 (74 indlæg)