Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 4 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har allerede forsøgt at ringe til betjenten som kikker forbi min lejlighed den anden dag, dog uden held indtil nu.

Jeg har tænkt mig at spille med åbne kort.

Men pengemessigt ønsker jeg faktisk ingen af dem nu. Det må være muligt at oprette et firma herfra uden selv at blive lønnet for sin indsats.

Jeg bliver uanset bonnet af told og skat for de salg jeg har lavet indtil firmaet er oprettet, men de kunne være rart hvis alting så i det mindste fra nu af kunne køre på rene skinder så at sige

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 10:40

Hej,

Jeg har også tænkt mig at kontakte dem snarest - problemet er bare at jeg er på ferie i udlandet og først kommer hjem i næste uge. Men jeg ringer ihvt lige til dem og informerer dem om at jeg kommer hjem næste uge og evt aftaler et tidspunkt til en snak

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 10:42

Hej, Den ligger måske på grænsen for har nogle måneder haft meget pæne overskud som er kommet lidt bagpå mig.

Jeg ringer til min rådgiver snarest muligt og vil høre hende om jeg må oprette et firma da det lyder til at jeg faktisk skal have lov af hende før jeg kan samle den 5'er jeg finder på gaden op :S

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 10:45

Hej min kæreste var hjemme da de kom og fik vidst hørt fra dem at det var angående dette og at Told og Skat ville have del af kagen.

Jeg ved at jeg bliver "knaldet" håber bare de tager højde for at det ikke har været med fuldt overlæg og at jeg hele tiden har haft til hensigt at skrive det på min selvangivelse engang når den kom.

Men et enkeltmandsfirma har jo delt økonomi med min privat økonomi og det dur ikke da jeg stadig får min revalidering.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej YE

Det lyder voldsomt at skulle have lov til at samle en 5ér på fra gaden ik?, men tænker man over det, er det egentlig kun fair.

For din kommune har givet dig revalidering, så du kan tage en uddannelse og kommer videre. Der er jo en grund til at man får revalidering, sygdom, arbejdsskade m.m., og derfor er det kun logisk at du ikke bare må kaste dig ud i arbejde mens du er under revalidering. Kommunen skal sikre sig, at du rent faktisk gennemfører din plan og ikke bliver overbelastet... kan du overbevise din rådgiver om dette, bør det ikke være et problem.

Men som jeg læser det er du på ferie eller ihvertffald i udlandet, så mit råd her og nu, er at ligge sagen længst væk og bekymre dog om den, når du rent faktisk er retur i Danmark. Indtil da, er det "bare" spildte bekymringer og deraf en kedelig ferie.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 10:55

Jeg har så sent som den anden dag vist hende mine karekterer på studiet og der var hun mere end tilfreds lød det til.

Jeg kan godt følge dig - men igen har det ikke været min hensigt at spinde guld på den her hobby ting. Var mere for at udvikle mig på nogle punkter.

Min arbejdsindsats i denne lille hobby har været meget lille og det har på intet tidspunkt gået ud over min undervisning.

Jeg må hellere kontakte dem hurtigst muligt og fortælle hvornår jeg kommer hjem så jeg kan få et møde i stand

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Det her er ikke nogen popularitetskonkurrence, og nogen vil garanteret føle sig stødt over det jeg skriver nedenfor. Det skal der være plads til.

Jeg bliver rigtig irriteret over din situation. Iværksættere, lønmodtagere og andre skatteydere afleverer skattekroner i dyre domme. Penge som blandt andet er med til at finansiere, at du kan være på revalidering og samtidig køre en virksomhed ved siden af. Det er fuldstændig langt ude i mine øjne, uanset om du kalder det en 'del af din revalidering'.

Hvis du gjorde det for dine blå øjnes skyld kunne du jo passende arbejde gratis eller i det mindste overholde din skattepligt.

Nu skal vi så hjælpe dig med gode råd til, hvordan du kommer videre fordi du i seks måneder har glemt at betale skat, glemt at betale moms og glemt at fortælle din socialrådgiver, at du tilsyneladende er frisk nok til at drive egen virksomhed, mens du får støtte fra staten.

Det er forkasteligt, og jeg synes du bør mande dig op og tage din straf. Både fordi du har taget røven på systemet, men også fordi du har taget røven på alle de hårdtarbejdende danskere, som hver dag afleverer en stor del af deres levebrød så dem der virkelig har behov for revalidering, kan få den støtte de har brug for.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:00

YE:

Men et enkeltmandsfirma har jo delt økonomi med min privat økonomi og det dur ikke da jeg stadig får min revalidering.

Du har fået en meget begunstiget ordning gennem "vores  fælles kasse", du får en rimelig god betaling for at tage en uddannelse, hvor du får betalt bøger og udstyr under uddannelsen....

Beklager hvis jeg virker lidt grov nu, men dine kommentarer ovenover giver mig faktisk det indtryk at du udmærket har været klar over hvad du har haft gang i. Nu skriver du så at det i fremtiden gælder om at du kan blive ved med at modtage dine sociale ydelser, samtidig med du driver din forretning og tjener penge - fy for satan....

Det glæder mig at systemet trods alt fanger folk når der snydes...

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 11:07

Kunne være spændende at høre hvad du sælger YE? :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hov hov venner nu tror jeg sgu moralen løber af med Jer. 

Der er INTET i vejen med at være selvstændig eller have arbejde ved siden af sin revalidering. Det skal godkendes af kommunen, af grunde som jeg har beskrevet ovenfor, og indtjeningen er da også begrænset til 12000 kr. pr. år. 

Faktisk er det muligt at få godkendt en revalideringsplan der har til hensigt at gøre personen selvstændig, du kan endda få lån af kommunen til det. (tror så ikke det sker så tit :))

I kan klantre manden for ikke at oplyse de rigtige mennesker, men at klantre ham for at lave lidt i fritiden mens han er under revalidering, er ganske enkelt ikke fair, når det er 100 % lovligt.

Mange af de mennsker der er under revalidering, kommer fra højere løn og er måske ramt af arbejdsskade der gør at de skal leve af en revalidering. At de så tjener 1000 kr. pr. måned ekstra FULD lovligt, kan da virkelig ikke støde nogen? Eller hvad?

Side 4 ud af 11 (101 indlæg)