Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 5 ud af 23 (228 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

PJEDSTED:

Ja det kan man da vist kalde et selvmål.. Men nævn 1 politiker der ikke forsøger at " snyde" med et eller andet. Politik er en meget trist farce efterhånden.

Arh.... Thorning har jo ikke rigtigt gjort noget som helst.... Det er hendes mand, der har "gjort" noget.... Og så mangler vi i øvrigt lige at få afklaret om der overhovedet er noget forkert i det han gør. Der er jo dybt modstridende udsagn fra "eksperterne", så "sagen" kan jo meget vel ende ud med at manden handler fuldt ud i overensstemmelse med reglerne på området.

Så skal vi ikke lige tage den med ro og huske den sunde fornuft, inden vi begynder at udråbe folk til at være det ene og det andet? ;)

Korrekt, helle har jo ikke gjort noget, men hendes mand har, er da ikke noget med Helle og gøre?

Man kan vist godt høre du ikke er Helle fan :) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55

Lundsby:

Mikkels indlæg passer da meget godt, med denne udlæg. Det Mikkel ikke kunne var at eje et hus i Danmark, samtidigt med at han arbejdede og blev beskattet i USA, så hvis huset på Østerbro står i Helles navn, så passer det hele meget godt sammen.

Læste iøvrigt flg. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367260.ece på eb.dk hvor Christen Amby han mener at livsinteresser ikke har nogen indflydelse på hvor man skal betale skat.

Har Helle og hendes mand ik en datter?

Man kan mene og tro alt det man vil, men det er SKAT, som bestemmer og de er oftest meget klare i udmeldingerne!

Lundsby:

Hvor man skal betale skal er ikke noget man selv vælger, heller ikke fordi man er gift med en politiker. Enten så er det Danmark eller Schweiz der har skatteretten, hvis han havde valgt at betale skat i Danmark, så kunne det sagtens være at Schweiz havde et problem med det, det koster jo dem penge.

Som jeg ser det er der meget langt fra denne sag og så til et udnyttelse af et smart fradrag.

Nu er det jo ik første gang, at Helles mand er involveret i en sag, som enten er uheldig eller ulovlig... Man skal bare sige RUSLAND, som jo var sidste problem...

Andre politikkere er gået af, fordi deres mænd har udnytet EU landbrugsstøtten, har haft slavelignende forhold, uorden i økonomien osv... Der må vel os være en grænse for, hvor mange sager Helles mand kan være involveret i!
Og Helles mands sager er jo meget mere alvorlige end de andre sager, som har fået ministre mm til at gå af!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:13

Fashion-Seller:
Man kan mene og tro alt det man vil, men det er SKAT, som bestemmer og de er oftest meget klare i udmeldingerne!

Jeg ville ikke være så sikker, når der også er andre skattemyndigheder involveret, så tror jeg de er betydeligt mere til at snakke med det er vel egentligt derfor man har de såkaldte dobbelt beskatningsaftaler.

Men jeg hørte her til morgen, at Helle selv havde bedt skat kigge på sagen. For at afgøre om de havde tolket reglerne rigtigt.

Jeg kender slet ikke til Rusland sagen, så den kan jeg ikke kommenter på.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18

Lundsby:

Jeg ville ikke være så sikker, når der også er andre skattemyndigheder involveret, så tror jeg de er betydeligt mere til at snakke med det er vel egentligt derfor man har de såkaldte dobbelt beskatningsaftaler.

Hæhæ SKAT i DK er virkelig nogle hårde bananer!

Lundsby:

Men jeg hørte her til morgen, at Helle selv havde bedt skat kigge på sagen. For at afgøre om de havde tolket reglerne rigtigt.

Hvor er der dog mange, som tolker ting for tiden, fremfor at få det undersøgt først... Men har hun tolket forkert, så har hun tolket sin død i dansk politik! Smart og "velgennemtænkt" af en statsminister kandidat!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:24

Fashion-Seller:
Hvor er der dog mange, som tolker ting for tiden, fremfor at få det undersøgt først... Men har hun tolket forkert, så har hun tolket sin død i dansk politik! Smart og "velgennemtænkt" af en statsminister kandidat!

Ja, det virker klodset! Politikker burde efterhånden vide at alt kommer frem! Og hvis der er den mindste tvivl, så bliver man nødt til at gøre så meget af havde sin ryg dækket 100% af.

Men det er måske så svært i praksis, at det ikke kan lade sig gøre. Det er ihvertfald påfaldende mange person-sager, som der for tiden bliver fundet frem med Løkke's bilag, Espersens ferie og ferie etc.

Det undre egentligt at det værste man har fundet om Søvndal, var hans Rover.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:31

Fashion, du kan prøve så meget du vil, men som din rollemodel nok ville sige "der er intet at komme efter" i denne her "sag".

Det er da sjovt så hurtig du er ude og dømme manden, når nu selv skatteeksperter er unige. :)

Manden har ikke gjort noget, han har gjort sin pligt og betalt skat i det land han arbejder, hans virksomhed er beliggende i og som han tilbringer mest tid i.

Citat fra Skat's eget hjemmeside:

"Når du ansætter en person, der bor i udlandet, skal han betale skat af den løn, han tjener i Danmark fra første arbejdsdag.

Skattereglerne om løn, personalegoder, pension og så videre er de samme for udlændinge som for danskere."

Kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790382&vId=0

Så når en udenlandsk-medarbejdere, der arbejder i Danmark men bor i udlandet, skal betale til dansk skat, hvorfor skal Thorning's mand, der jo i dette tilfælde bliver udenlandsk medarbejder i Schweiz, ikke betale skat til Schweiz?

Hvorfor er der denne dobbelt moralskhed at Danmark kan kræve af udenlandske medarbejdere at de skal betale skat i Danmark, men at Schweiz ikke må kræve det samme?

(Bare for at slå det fast, er min egen holdning, at skat skal betales til i land man opholder sig mest i.)

Kommer snart...

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 15:41

Helt ærlig, er det ikke positivt, at han i det hele taget betaler skat? Tænk lige på de snyltere, der bosætter sig i skattely - lige indtil de fx bliver syge, så kan de godt finde hjem til Danmark igen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Jeg kan godt forstå at Helle og manden, tolker reglerne sådan at det er Schweiz der har beskatningsretten.

Der er mange ting i skattelovgivningen der ikke virker logisk og derfor kan være rigtig svær for de fleste at gennemskue. Dette gælder i særlig grad arbejde og bipæl på tværs af grænser.

Derfor er det klogest i sådanne situationer, at få en forhåndsgodkendelse fra SKAT. Det har Helle og hendes mand valgt ikke at gøre. Det var et forbandet dumt valg. Så dumme valg MÅ en statsminister bare ikke tage. Man skal ikke gætte sig til hvordan man tror lovene er - man skal vide det, eller spørge nogle der gør!

En af de meget ulogiske ting i sådanne sager er, at man godt kan være skattepligtig i Danmark - udn at man dermed får adgang til de offentlige services alle andre ellers har. Det vil få mange til at sige: Jamen sådan kan det da ikke være. Men det ER det altså. Og det ER nu engang de gældende love der regeres efter - ikke det vi hver især tror er gældende.

Jeg synes der er rigtig mange i denne sag - både her og andre steder, som udtaler sig på baggrund af hvordan de TRO eller ØNSKER skattelovene skulle være. Men det er bare slet ikke sagen. Tingene ER altså ikke så enkelt som mange øjensynligt tror det er - eller ønsker det var.

Det er helt rigtigt at man ikke selv bestemmer hvor man vil betale sin skat. Men SKAT i Danmark har slet ikke haft mulighed for at tage stilling her, netop fordi Helles mand ikke har oplyst SKAT om sin indtægt i udlandet. Havde han det ville der have ligget en afgørelse, som de kunne have fremvist. Den er der ikke. Og det er forbandet dumt.

Men det dummeste er, at Helle på arrogant vis fortæller de "rige" i Danmark, at de skal betale deres skat med glæde - når hun og hendes mand (som ligger i den højeste indtægtsgruppe i Danmark!) har valgt ikke engang at tjekke om det de gør er rigtigt m- og derfor slipper med en brækdel af den skat, som hun mener alle de andre rige bare skal acceptere. Det er dobbelmoralsk så det basker, og minder mig om fortidens Socialdemokratiske pamperi. Og det var samme sag med Folkeskolen - de andre rige skal holde deres børn der, for Folkeskolen er god nok til dem. Men den er bare ikke god nok til Helles børn. Skammeligt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:08

tænkstort:

Fashion, du kan prøve så meget du vil, men som din rollemodel nok ville sige "der er intet at komme efter" i denne her "sag".

Det er da sjovt så hurtig du er ude og dømme manden, når nu selv skatteeksperter er unige. :)

Jeg har ik dømt manden, blot undret mig højtlydt over de mange brølere han har begået på kort tid...

tænkstort:

"Når du ansætter en person, der bor i udlandet, skal han betale skat af den løn, han tjener i Danmark fra første arbejdsdag.

Skattereglerne om løn, personalegoder, pension og så videre er de samme for udlændinge som for danskere."

Dejligt du kan gøre reglerne så simple... Du bliver nok overrasket over, hvordan loven er, hvis du en dag vil flytte udenlands... Og så længe du ik har prøvet det, så synes jeg bare vi skal lade den ligge der. Mikkel har beskrevet problemerne rigtig godt, og tingene er ik sort/hvid, som du prøver at opstille dem!

tænkstort:

Så når en udenlandsk-medarbejdere, der arbejder i Danmark men bor i udlandet, skal betale til dansk skat, hvorfor skal Thorning's mand, der jo i dette tilfælde bliver udenlandsk medarbejder i Schweiz, ikke betale skat til Schweiz?

Hvorfor er der denne dobbelt moralskhed at Danmark kan kræve af udenlandske medarbejdere at de skal betale skat i Danmark, men at Schweiz ikke må kræve det samme?

(Bare for at slå det fast, er min egen holdning, at skat skal betales til i land man opholder sig mest i.)

Fordi det ik kun afgøres af, hvor man arbejder, men hvilket tilknytningsforhold man har... Er han ik far til Thornings datter? I såfald er hans tilhørsforhold til DK meget stort, og så ender han nok med dansk beskatning...

Bemærk at de har TOLKET reglerne sådan, men de har ik forespurgt hos SKAT. Se evt Aps sagen, hvor ordet TOLKE os indgår... Alle tolker, men ingen forespørger!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:19

Fashion-Seller:

tænkstort:

Dejligt du kan gøre reglerne så simple... Du bliver nok overrasket over, hvordan loven er, hvis du en dag vil flytte udenlands... Og så længe du ik har prøvet det, så synes jeg bare vi skal lade den ligge der. Mikkel har beskrevet problemerne rigtig godt, og tingene er ik sort/hvid, som du prøver at opstille dem!

:) Jeg vil aldrig påstå at noget der vedrører Skat er simple, slet ikke. :) Ovennævnte citat er fuldt ud ordret citat fra Skat's eget hjemmeside. Jeg har ikke ændret et eneste komma ved den. Det ville du ha' læst, hvis du havde fulgt det kildelink jeg gav. Skat mener åbenbart selv at det er så simpelt. Big Smile

Og bare til oplysning, så behøver man altså ikke at ha' oplevet det på eget krop, for at vide, at det gør ondt at falde og slå sig.

Kommer snart...

Side 5 ud af 23 (228 indlæg)