Jeg synes da det er godt, hvis det viser sig at Helle og hendes mand har betalt den sat de skal efter gældende lovgivning. Men jeg synes dog stadig hele sagen efterlader hende med en lidt skadet troværdighed. For jeg synes stadig det er lidt underligt, at hun så konsekvent har fortalt to forskellige "historier" om, hvor meget hendes mand er hjemme i lige de situationer der har gavnet hende mest. Om det er den ene eller den anden historie der er sand ved jeg naturligvis ikke. Men øjensynligt har Socialdemokratiets medlemmer, der valgte hende som formand, troet på den første historie - altså at hun ikke var og er defacto alenemor til to, mens SKAT har valgt at tro på den anden historie om at Helles mand er væk det meste af tiden.
Jeg synes også det er udtryk for manglende omhu, når hun ikke på forhånd havde søgt ordentlig rådgivning - og måske fået en forhåndsgodkendelse fra SKAT, på deres forhold som jo er lidt specielle. Skattelovgivningen i de her sager ER utrolig kompliceret, og jeg forlanger ikke at Helle - eller vi andre, skal kende den. Men det er jo netop derfor jeg betaler kassen til revision hvert år. Det burde hun have gjort.
Jeg synes også sagen - i forlængelse af sagen om privatskoler, får hende til at fremstå på en grim arrogant måde - hun forlanger et af "undersåtterne", men gør så selv det modsatte. Det dur altså ikke, synes jeg.
Desværre synes jeg ikke der er mere troværdighed at hente i den anden side af Foletingssalen .. så det ser lidt trist ud