Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Der er da nogle væsentlige forskelle på de to sager. Helles mand er engelsk statsborger og har ikke forud for det nuværende job haft sin indtægt i Danmark. Det samme kan der ikke siges om Søren Hansen. Derudover er der sikkert også forskel på hvor lang tid de har opholdt sig i Danmark. Om der er endnu flere forskelle ved jeg ikke, men det er da mest sandsynligt.

Jeg tror du kan være ret sikker på at lige netop de to sager er behandlet ekstra omhyggeligt - Helles sag fordi der har været så ekstrem meget fokus på den, og Søren Hansens sag fordi det jo i hans tilfælde var en omhyggelig retssag der endte med at afgøre det,, såvidt jeg husker.

En af de punkter, som var grunden til at Søren Hansen blev dømt, var jo at han var begyndt at se sin x-kone igen. Derfor blev det vurderet, at tilhørsforholdet til DK var størst pga kone og børn.
Tager man Steven, så minder ovenstående ret meget om Sørens sag... Eller er det kun mig, der ser lighederne?

Dernæst hælder de utroligt meget til 180 dages reglen... En regl som Steven heller ik holder sig under... Igen en stor lighed!

Mikkel deMib Svendsen:

Med mindre du har nogle beviser for, at SKAT har vurderet ens forhold forskelligt, så synes jeg nok det er nogle lige voldsomme anklager du kommer med :)

Jeg undre mig bare over udfaldet, når der er så mange ligheder... Det den ene dømmes for, det frifindes den anden for...

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes da det er godt, hvis det viser sig at Helle og hendes mand har betalt den sat de skal efter gældende lovgivning. Men jeg synes dog stadig hele sagen efterlader hende med en lidt skadet troværdighed. For jeg synes stadig det er lidt underligt, at hun så konsekvent har fortalt to forskellige "historier" om, hvor meget hendes mand er hjemme i lige de situationer der har gavnet hende mest. Om det er den ene eller den anden historie der er sand ved jeg naturligvis ikke. Men øjensynligt har Socialdemokratiets medlemmer, der valgte hende som formand, troet på den første historie - altså at hun ikke var og er defacto alenemor til to, mens SKAT har valgt at tro på den anden historie om at Helles mand er væk det meste af tiden.

Jeg synes også det er udtryk for manglende omhu, når hun ikke på forhånd havde søgt ordentlig rådgivning - og måske fået en forhåndsgodkendelse fra SKAT, på deres forhold som jo er lidt specielle. Skattelovgivningen i de her sager ER utrolig kompliceret, og jeg forlanger ikke at Helle - eller vi andre, skal kende den. Men det er jo netop derfor jeg betaler kassen til revision hvert år. Det burde hun have gjort.

Jeg synes også sagen - i forlængelse af sagen om privatskoler, får hende til at fremstå på en grim arrogant måde - hun forlanger et af "undersåtterne", men gør så selv det modsatte. Det dur altså ikke, synes jeg.

Desværre synes jeg ikke der er mere troværdighed at hente i den anden side af Foletingssalen .. så det ser lidt trist ud

Enig jeg håber da os de betaler deres skat, men jeg synes stadigvæk, at sagens afgørelse virker underlig, når nu man har kørt Søren Hansens sag hele vejen igennem systemet for at få en dom. En dom som skulle bruges ved lignende sager i fremtiden...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:48

-

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54

Silacio:

Pointen er at hvis skat havde givet rødt kort til Helle T, havde ramaskrigne bestemt taget til. Det gør de alligevel.

Ja lovene gælder alle, med mindre de rammer de forkerte i toppen... Så kan undtagelser gøres...

Silacio:

Fakta er dog at den overvejende store del af denne tråd hellere vil have fortsat blå magt end rød, og i dette tilfælde (synes jeg) afspores debatten ift. hvad den virkelig burde handle om. Netop hvad tjener virksomhederne bedst.

Du er på et forum med iværksættere og selvstændige... Behøver jeg uddybe ydeligere ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fatter stadigvæk ik, hvorfor man havde så helveds travlt med, at trække Søren Hansen igennem hele møllen og få en dom, som skulle bruges ved lignende sager i fremtiden...

I Helles sag er det hele bare lukket meget hurtigt med en administrativ afgørelse :S

Hvorfor skal den ene slagtes i retssystemet, mens den anden kan lukkes med en administrativ afgørelse, når begge sager har en masse ens problemstillinger?

Og hva med de mange andre, som SKAT har i søgelyset? Bliver de kørt igennem systemet? Bliver deres sager lukket med henvisning til Søren Hansens sag? Eller er det også bare administrative afgørelser?

Det bliver rigtig sjovt at følge, især hvis man afgøre sager i fremtiden med henvisning til Søren Hansen sagen!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:00

Mikkel deMib Svendsen:

I forhold til Søren Hansen sagen er der en stor forskel - som måske har haft en væsentlig betydning for SKATs afgørelse (hvilket vi ikke ved, da vi ikke kanse detaljerne) - og det er det faktum, at Søren Hansen er dansk statsborger med tidligere indtægter i Danmark. Det samme gælder ikke Helles mand. Så for danske statsborgere er det ikke sikkert, at SKATs afgørelse i Helles mands sag kan bruges til så meget.

Da det punkt ik bliver nævnt i dommen mod Søren Hansen, så må man gå ud fra, at det ingen indflydelse har... Det ville da os være mærkeligt, at sager som disse bliver afgjort på, hvor man har haft tilhørforhold tidligere, da det intet har med den aktuelle problemstilling at gøre...

Men det hele er jo pt baseret på undren, da ingen kender Stevens sag, da den ik er offentlig... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:03

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvis du skal bruge domme/afgørelser til sammenligning m.m. skal de bl.a være analoge. Hvad de langt fra i både Helles - Sørens & Stephens tilfælde. Se også de forhold Mikkel nævner og flere kunne indrages. Skulle Helle/Stephen så anke til Landskatteretten m.m. og så også fremlægge personlige oplysninger på deres uskyld ? når der var afsagt en "kendelse" eller skulle myndighden gøre dette ? Og hvad med menneskerettighederne ?

Gider du ik læse det jeg skriver, fremfor at mene noget, som jeg aldrig har sagt...

Jeg har stillet spørgsmålstegn ved SKATs håndtering, og ik ved hverken Helle eller Søren...

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)