Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 9 ud af 23 (228 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Synges lidt at jeg ville opfordre 
dig, demib og Martin Thorborg. plus andre, fornuftige mennesker: her fra amino.dk af
til at starte et parti. ved godt det ikke noget man bare lige gør, ! 
men jeg står gerne klar til at give en hånd med.

Der skal jo ske et mirakel. vis vores politiker får noget fornuft ind, inden næste valg,
Nu er det jo ikke pga. helle thorning, jeg forslår dette.
det er jo dem alle. Venstre, konservativ, SF. Osv.

det bliver russisk roulette når man står nede i stemmeboksen, til den tid !

Mvh
Romlund

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:47

Altså jeg har tit snakket om et Iværksætter parti. Ikke at det kun skal have relevans til iværkjsætter livet..

DOG er udlempen at "almindelige" mennesker sjællent har den tanke gang som iværksættere har, de eneste stemmer du ville reelt score er V. S/SF er tabt på forhånd :P

Det var lige min fordom! :P

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Skrevet kl. 20:52

BruunMedia:

DOG er udlempen at "almindelige" mennesker sjællent har den tanke gang som iværksættere har,

Det var lige min fordom! :P

Det tror jeg skam også.
men bare lige over spærregrænsen.
bare så man kan råbe lidt op når når det er helt ud i hampen
(som det jo ofte er)
på en måde som en vagthund :)

Mvh
Romlund

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:08

Søren Romlund:
Synges lidt at jeg ville opfordre dig, demib og Martin Thorborg. plus andre, fornuftige mennesker: her fra amino.dk af til at starte et parti.

Tak for tilliden, men jeg tror ikke jeg egner mig til en politisk karriere. Geeked

Iøvrigt tror jeg ikke meget på "sags-partier" - det er ikke nok, at kunne samles om en enkelt sag, når der skal drives national politik. Bare fordi vi (måske) kunne blive enige om nogle iværksætterrelaterede emner betyder det ikke at vi kan blive enige om sundhedspolitiken, forsvarspolitiken, udenrigspolitiken, skolepolitiken og alle de mange andre områder, som også skal håndteres.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 01:22

Mikkel deMib Svendsen:
Iøvrigt tror jeg ikke meget på "sags-partier" - det er ikke nok, at kunne samles om en enkelt sag, når der skal drives national politik. Bare fordi vi (måske) kunne blive enige om nogle iværksætterrelaterede emner betyder det ikke at vi kan blive enige om sundhedspolitiken, forsvarspolitiken, udenrigspolitiken, skolepolitiken og alle de mange andre områder, som også skal håndteres.

Det er da ikke nødvendigvis sværere for et enkeltsagsparti, - måske nærmere tværtimod idet det muligvis kan antages at man er lidt mindre bundet på hænder og føder på de andre politiske områder end de lidt brede partier der her gennem tiden har gravet hvert deres sorte hul. Mon ikke det kunne åbne muligheder for mere nuancerede politiske debatter?

Jeg ville dog ikke ønske for personligheder som Martin og Mikkel at de skulle lade deres sind inficere med politik. Jeg tror systemet har sin egen vilje, og jeg tror politikerne er magtesløse ofre, fanget i spillet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Skrevet kl. 01:42

Det var da så lidt :)  nej nu må jeg da grine ! egne sig til det.- nej forhåbenlig ikke! Det var ikke hensigten at du skulle blive til en fuldblods politker og blive rundtosset at høre på ;)
Nej jeg har fået læst din bog igennem, - og der lægger du jo ikke nogle fingre imellem
som thorborg heller ikke gør. så jeg tænkte det kunne være en rigtig god modvægt til vores politker i dag. :)

Nej, jeg tror nu heller ikke på den sags partier. enhedslisten er jo meget tæt på at være det, - og dem høre man jo heller ikke meget til. 
men tanken var nu også at man på en måde kunne oprette en Debat for partiet. lukket om man vil. men mere at vis det handlet om sundhed så kunne nogle læger komme med forslag. eller hvordan det nu kunne strækkes sammen. men mere folkeligt :)

mvh
Romlund

ps. nu når jeg har dig. ja rigtig mange tak for god læsning
læste faktisk hele SEO 2,0 bogen på 6 dage. - og er lige gået igang med at læse den igen
fantastisk bog! :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Skrevet kl. 01:50

Jørgen Olsen:

Jeg tror systemet har sin egen vilje, og jeg tror politikerne er magtesløse ofre, fanget i spillet.

ja politiker og paradise deltager har mange ligheder til fælles. :)

Mvh
Romund

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:50

Fama, du skriver:

Fama:
Ja, han var vist kun i DK omkring 175 dage om året i den 6-årige periode. Han var så derimod også kun i Monaco godt to uger om året. Så jeg mener overhovedet ikke du kan sammenligne de to sager.... Hvis 14 dage på et år var nok til at udgøre skattemæssigt tilhørsforhold til et land skulle store dele af Danmarks befolkning jo betale skat i Spanien eller hvor de nu er på sommerferie.

Det er tydeligt at du ikke ved ret meget om skattelovgivningen - jeg kan anbefale at du læser ligningsvejledningen. Den er på 3-4000 sider skal jeg hilse og sige. Jeg har været nødt til at læse den igennem for at finde ud af hvorledes der er mulighed for en dansker at arbejde fast i udlandet. Thorning & co burde selvfølgelig have gjort det samme.

Primært er skattelovene (inklusiv de relaterede dobbeltbeskatningslove) indrettet således at en dansker IKKE kan tage arbejde i udlandet - punktum. Det virker på den måde at så længe man har en særlig tilknytning til danmark (f.eks. en helårsbolig til rådighed eller en ægtefælle der bor i danmark) så har danmark beskatningsret (man betaler først skat i det land man arbejder i - derefter dansk skat fradraget den betalte skat i indkomstlandet). Eftersom danmark altid vil have den højeste skat betaler en ikke-emigreret dansker den højest mulige skat. Desværre så er lønniveauet i samtlige andre lande fastsat udfra overvejelser om bl.a. skattens størrelse (for de lokale, vel at mærke). Effekten bliver, at man som dansker i udlandet som regel vil have mindre udbetalt end for et tilsvarende job i danmark - sørgeligt blot, når disse tilsvarende jobs er forsvundet fra danmark. Eneste mulighed er enten at blive skilt (måske fanger børn i danmark stadig?) eller flytte hele familien til udlandet.

I tilfældet Thorning ser det ret tydeligt ud som om der ikke er betalt skat svarende op til den høje danske skat - øv bøv i skal alle være solidariske :-)

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sorry to say men Fama kunne måske sige det samme om dig.  Du glemmer nemlig helt den særlige regel der findes i Ligningslovens § 33A, hvorefter danskere der arbejder i udlandet som alternativ til creditlempelsen efter overenskomsten kan begære forholdsmæssig lempelse så de får nedslag for den del af den samlede skat der falder på den udenlandske indkomst. For en person der kun arbejder i udlandet vil det betyde 100% nedslag og ingen dansk skat. Kravet er at  vedkommende ikke har opholdt sig i DK i )en eller flere sammenhængende periode) mere end 42 dage set over en vilkårlig 6 måneders periode.  Herudover er der særaftaler med Tyskland og de nordiske lande hvorefter man får denne forholdsmæssige lempelse hvis man er socialsikret i arbejdslandet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:54

Hej Bent,

Du skriver:

Skattekonsulenterne:
Sorry to say men Fama kunne måske sige det samme om dig.  Du glemmer nemlig helt den særlige regel der findes i Ligningslovens § 33A, hvorefter danskere der arbejder i udlandet som alternativ til creditlempelsen efter overenskomsten kan begære forholdsmæssig lempelse så de får nedslag for den del af den samlede skat der falder på den udenlandske indkomst.

Ja, den havde jeg overset. Du har, som du plejer, ret. Jeg er faktisk ret glad for at have taget fejl - jeg havde stort set opgivet muligheden for at skaffe mig arbejde udenfor DK (da der nu ikke er ret meget at få herhjemme).

Men prisen er ret høj - 14 weekends (hjemrejse Fredag eftermiddag, udrejse Søndag aften) hjemme hos familien per halvår (og familieferier må holdes udenfor DK). Den sociale sikring i Tyskland og Norden er så en mulighed der gør disse muligheder mere attraktive.

Man kan så trøste sig med at i sejlskibenes tid var forsørgeren ofte væk i årevis - så er 14 weekends pr halvår trods alt bedre.

Iøvrigt, så overdrev jeg vist lidt med hensyn til omfanget af Ligningsvejledningen - den er vist kun på 2000 - 3000 sider (hvoraf velnok 25% vedrører selskabsbeskatning), lidt afhængig af hvordan man opgør det.

Men djævlens lang er den nu og det er nemt at tabe overblikket. Men har man ikke råd til at hyre rådgivere, så må man jo sætte tiden af til det - iøvrigt, så er det vel altid en god ide at kunne kigge sine rådgivere lidt i kortene.

Men tak for korrektionen :-)

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Side 9 ud af 23 (228 indlæg)