Jeg er helt enig i, at det er suveræn braning. Og lige så vigtigt for mig: det er et brand, jeg som dansker føler noget for. Den rene stil, passionen, at få det optimale ud af det, som ingen andre vil røre ved. Og det kan altså vedrøre langt mere end bare turister, der kommer til noma. Prøv at tænke på, hvor stor rolle italiensk eller fransk mad spiller på verdensplan. Det kunne jo lige så godt være det nordiske køkken, der fik et globalt gennembrud. Derfor er det suverænt branding og meget mere. Hvis jeg en dag får et barn, kunne jeg sagtens finde på at kalde det noma. Jeg bøjer mig i æbleeddikestøvet for det, de har præsteret. Tænk at verdens bedste restaurant er baseret på nordiske ingredienser og ledes af en meget ydmyg og dybt passioneret mand. Det er da fedt! Hvis nogen skulle være interesseret, så har jeg skrevet en aritkel om mine oplevelser på noma, efter jeg vandt en dag i køkkenet som kok og en aften som gæst. Den kan læses her. Og skål i varme hveder :-) |
Mikkel deMib Svendsen:Niels:Det sidste jeg har hørt er at det er da ikke lønnen der tynger budgettet..Det er en latterlig avishistorie - drevet frem af nogle forstokkede fagforeningsfolk i 3F
Det undrer mig ikke...
Mikkel deMib Svendsen:I alle de kreative brancher jeg kender til er det helt almindeligt at der er nogle "praktikanter" på holdet, som ingen løn får. Jeg kender det fra både filmbranchen, fotografbranchen, musikbranchen og teaterbranchen. Indenfor TV-branchen har jeg endda oplevet nogle mindre TV-stationer, hvor forældrene måtte betale for at deres børn kunne arbejde der gratis.
Oki... det vidste jeg så ikke... tak for info.