Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SÅDAN brander man Danmark!

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Den restaurent er ik lavet for at tjene kassen, men ene og alene for passionens skyld

Det sidste jeg har hørt er at det er da ikke lønnen der tynger budgettet..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:46
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

Fashion-Seller:

Noma er stadig fattige... Har du tjekket regnskaberne for de sidste par år :S

Norma er en af de ting i DK, der ikke er berettiget til at være til. Kørte vi andre en virksomhed på samme måde, så ville vi få banken, og evt investorer på nakken. Der er noget som hedder økonomisk ansvarlighed, og desværre er der nogle mennesker som netop gør, at der stilles større og større krav til dette.

Havde jeg samme pengetank i røven, så havde jeg også verdens bedste trykkeri....ok har jeg, men alligevel, det ville være mere optimalt.

Til Selve oplægget

Så kan jeg ikke bruge det til noget, som helst. At man mener at det er branding, ok, fair. Men den med at det vil trække flere mennesker til, tror jeg næppe. Hvor mange kan evt nævne de sidste 3 der har været korret til verdens bedste resturant. Eller i hvilke lande de lå.

Det er en pris lige som at man har verdens bedste wow spiller. Eller andet. Det er kun branchen selv der går op i det. Og om det giver branding, ikke for massen, som vil smide flere penge end dem der lige kommer på transit for at få et måltid mad.

Jeg tror desværre ikke at de folk tager i tivoli, da de generalt er af en ældre årgang, eller en strøjtur. Men mere ser hotellet og flyet igen.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53

Kenneth:

Fashion-Seller:

Noma er stadig fattige... Har du tjekket regnskaberne for de sidste par år :S

Norma er en af de ting i DK, der ikke er berettiget til at være til.

Hva berettiger dig til at bestemme, hva andre mennesker bruger deres penge på?

Menneskerne bag er i hvertfald folk med økonomien iorden!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels:
Det sidste jeg har hørt er at det er da ikke lønnen der tynger budgettet..

Det er en latterlig avishistorie - drevet frem af nogle forstokkede fagforeningsfolk i 3F

I alle de kreative brancher jeg kender til er det helt almindeligt at der er nogle "praktikanter" på holdet, som ingen løn får. Jeg kender det fra både filmbranchen, fotografbranchen, musikbranchen og teaterbranchen. Indenfor TV-branchen har jeg endda oplevet nogle mindre TV-stationer, hvor forældrene måtte betale for at deres børn kunne arbejde der gratis.

Kenneth:
Hvor mange kan evt nævne de sidste 3 der har været korret til verdens bedste resturant. Eller i hvilke lande de lå.

Det kan jeg skam. Det var El Bulli der i mange år lå nummer 1 (nNordspanien), efterfulgt at The Fat Duck (England)  
- Og der er skam mange andre - af den type, som er kunder til verdens bedste restauranter, som ved den slags :)

Jeg ved godt at der er mange der slet ikke kender til de miljøer. Fair nok. Men faktum er altså, at der er hundredetusinder af rige mennesker, der rejser jorden rundt for at besøge de bedste restauranter i verden. Den slags turister er guld værd - like it or not. Dels lægger de MANGE flere penge når de er her, og så har de typisk et meget stort netværk af ligesindede som de fortæller omdet, og de har "taletid" der hvor mange mennesker lytter med.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Fashion-Seller:

Det er mere det med markedsmekanismerne, kan man ikke selv betale regningerne, ud af omsætningen, er der så ikke noget ivejen med den økonomiske drift af det selskab. Og havde det været os, andre så havde vi været under administration, ved skatte far.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:11

Kenneth:

Fashion-Seller:

Det er mere det med markedsmekanismerne, kan man ikke selv betale regningerne, ud af omsætningen, er der så ikke noget ivejen med den økonomiske drift af det selskab. Og havde det været os, andre så havde vi været under administration, ved skatte far.

Fatter ik din tankegang sorry... Nomas ejere skyder penge i deres passion, og det siger du er forkert...

Men janteloven findes vel stadig... Fatter bare ik hvorfor du har ondt i røven over, at de taber deres penge på en restaurent...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11

Kenneth:
kan man ikke selv betale regningerne, ud af omsætningen, er der så ikke noget ivejen med den økonomiske drift af det selskab. Og havde det været os, andre så havde vi været under administration, ved skatte far.

Nej, der tager du helt fejl. Der er masser af selskaber som ikke kan betale regningerne ud af egen drift. Og nogle af dem kalder vi endda kæmpe succeser. Skype tjente f.eks. ingen penge. Et andet af Morten Lunds projekter, ZYB tjente slet ingen. Alligevel blev de en kæmpe økonomisk succes.

Jeg har også virksomheder, der ikke løber rundt ved egen drift. Det klares med investorer, som godt kan se de gode fremtidsmuligheder i det.

Og så er der alle de store multinationale selskaber. IBM har f.eks. haft underskud de sidste MANGE år.

Ingen af disse eksempler er sat under administration - og bliver det heller ikke. Så Kenneth, du vrøvler altså :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg ved godt at der er mange der slet ikke kender til de miljøer. Fair nok. Men faktum er altså, at der er hundredetusinder af rige mennesker, der rejser jorden rundt for at besøge de bedste restauranter i verden. Den slags turister er guld værd - like it or not. Dels lægger de MANGE flere penge når de er her, og så har de typisk et meget stort netværk af ligesindede som de fortæller omdet, og de har "taletid" der hvor mange mennesker lytter med.

Jeg er stadig ikke overbevist, for tit så er det en hurtig transit, og ikke andet, når de flyver rundt, da de generalt har en fyldt dag. Der er jo en grund til at mange mennesker er velhavende, og det er jo netop fordi at de har et fortagende som de skal være obs på.

Mikkel deMib Svendsen:
Det kan jeg skam

Havde jeg også regnet med, men det var de to sidste, der mangler så stadig den tredje, kan ske jeg ikke skrev forståligt.

Jeg har selv hørt om El Bulli, de er jo lukket på ubestemt tid, eller nogle år, for at få nye indspark, som det hedder. Men der er sikkert ikke ret mange som, der gør så meget op i det som man gerne vil tro.

Vi er enige så langt at succes historier er godt, lige som at vesta, har fået en kæmpe ordrer, som jo sikkert er et tegn på at DK anses for at være et land der tænker på grøn energi.

/Kenneth

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Hvorfor satser størstedelen af landbruget og fødevarerindustrien på kvantitet frem for kvalitet? Danmark er f.eks. verdensmestre i at lave elendig industri-ost - men ingen kender os for kvalitetsoste. Vi laver 18 millioner uspiselige grise hvert år. Men hvorfor ikke lave verdens bedste?

Vi laver faktisk også både gode oste og gode grise.... Vi eksporterer bare det gode.... Tag f.eks. grisene - Danmark producerer noget forrygende bacon (back-bacon) - vi eksporterer bare hele lortet til England.... De danske forbrugere må så nøjes med den fedtede metervare vi alle kender. Hvis der så skulle være en enkelt forbruger, der vil have back-bacon kan hun så få lov til at købe noget importeret noget. Der er sikkert dansk back-bacon på markedet, men de gange jeg har set back-bacon i supermarkederne har det bare ikke været dansk :/

Der er i øvrigt masser af lign. eksempler - vi hamrer fisk afsted til udlandet....men når vi selv køber fisk er det ofte inferiøre produkter fra udlandet....og fiskehandlerne lukker på stribe...

Men nu skal det ikke forstås som jeg er uenig med Mikkel - det er jeg sgu ikke! Jeg vil bare opfordre folk til også at gøre noget for sagen....og den bedste branding vi, som almindelige borgere, kan gøre, er at leve skide-pisse-hamrende godt.... Nu ved jeg godt økonomi spiller ind.... Men hvad så med at spise mindre bacon (for at tage et eksempel), men bedre bacon? Hvis den almindelige dansker begynder at gå op i den slags vil det uden tvivl lede til flere folk som Ask og det vil uden tvivl give pote helt i tråd med Mikkel fremragende indlæg :)

P.S. Ja og hvis jeg skulle være provokerende kunne jeg også nævne den "outsourcing-frenzy" der er for tiden.... Jeg er godt klar over det økonomiske klima ikke er til at have fine fornemmelser.... Men jeg synes nu alligevel det er en skam at indenfor f.eks. software foregår den største innovation fra danske firmaer i Manilla...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)