Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SÅDAN brander man Danmark!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Fashion-Seller:

Noma er stadig fattige... Har du tjekket regnskaberne for de sidste par år :S

Norma er en af de ting i DK, der ikke er berettiget til at være til.

Hva berettiger dig til at bestemme, hva andre mennesker bruger deres penge på?

Menneskerne bag er i hvertfald folk med økonomien iorden!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:11

Kenneth:

Fashion-Seller:

Hva berettiger dig til at bestemme, hva andre mennesker bruger deres penge på?

Det er mere det med markedsmekanismerne, kan man ikke selv betale regningerne, ud af omsætningen, er der så ikke noget ivejen med den økonomiske drift af det selskab. Og havde det været os, andre så havde vi været under administration, ved skatte far.

Fatter ik din tankegang sorry... Nomas ejere skyder penge i deres passion, og det siger du er forkert...

Men janteloven findes vel stadig... Fatter bare ik hvorfor du har ondt i røven over, at de taber deres penge på en restaurent...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Hvorfor satser størstedelen af landbruget og fødevarerindustrien på kvantitet frem for kvalitet? Danmark er f.eks. verdensmestre i at lave elendig industri-ost - men ingen kender os for kvalitetsoste. Vi laver 18 millioner uspiselige grise hvert år. Men hvorfor ikke lave verdens bedste?

Vi laver faktisk også både gode oste og gode grise.... Vi eksporterer bare det gode.... Tag f.eks. grisene - Danmark producerer noget forrygende bacon (back-bacon) - vi eksporterer bare hele lortet til England.... De danske forbrugere må så nøjes med den fedtede metervare vi alle kender. Hvis der så skulle være en enkelt forbruger, der vil have back-bacon kan hun så få lov til at købe noget importeret noget. Der er sikkert dansk back-bacon på markedet, men de gange jeg har set back-bacon i supermarkederne har det bare ikke været dansk :/

Der er i øvrigt masser af lign. eksempler - vi hamrer fisk afsted til udlandet....men når vi selv køber fisk er det ofte inferiøre produkter fra udlandet....og fiskehandlerne lukker på stribe...

Men nu skal det ikke forstås som jeg er uenig med Mikkel - det er jeg sgu ikke! Jeg vil bare opfordre folk til også at gøre noget for sagen....og den bedste branding vi, som almindelige borgere, kan gøre, er at leve skide-pisse-hamrende godt.... Nu ved jeg godt økonomi spiller ind.... Men hvad så med at spise mindre bacon (for at tage et eksempel), men bedre bacon? Hvis den almindelige dansker begynder at gå op i den slags vil det uden tvivl lede til flere folk som Ask og det vil uden tvivl give pote helt i tråd med Mikkel fremragende indlæg :)

P.S. Ja og hvis jeg skulle være provokerende kunne jeg også nævne den "outsourcing-frenzy" der er for tiden.... Jeg er godt klar over det økonomiske klima ikke er til at have fine fornemmelser.... Men jeg synes nu alligevel det er en skam at indenfor f.eks. software foregår den største innovation fra danske firmaer i Manilla...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:39

Jeg er helt enig i, at det er suveræn braning. Og lige så vigtigt for mig: det er et brand, jeg som dansker føler noget for. Den rene stil, passionen, at få det optimale ud af det, som ingen andre vil røre ved.

Og det kan altså vedrøre langt mere end bare turister, der kommer til noma. Prøv at tænke på, hvor stor rolle italiensk eller fransk mad spiller på verdensplan. Det kunne jo lige så godt være det nordiske køkken, der fik et globalt gennembrud. Derfor er det suverænt branding og meget mere.

Hvis jeg en dag får et barn, kunne jeg sagtens finde på at kalde det noma. Jeg bøjer mig i æbleeddikestøvet for det, de har præsteret. Tænk at verdens bedste restaurant er baseret på nordiske ingredienser og ledes af en meget ydmyg og dybt passioneret mand. Det er da fedt! Hvis nogen skulle være interesseret, så har jeg skrevet en aritkel om mine oplevelser på noma, efter jeg vandt en dag i køkkenet som kok og en aften som gæst. Den kan læses her.

Og skål i varme hveder :-)

Hej med dig :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:02

Virkelig flot artikel, Tommy!

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:15

Mikkel deMib Svendsen:
Virkelig flot artikel, Tommy!

Tak. Jeg er også rigtig glad for den, for jeg havde faktisk troet, at jeg ville skrive om de enkelte retter osv, men det er helhedsoplevelsen, der bliver siddende i en. Heldigvis.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:24

Mikkel deMib Svendsen:

Fama:
Men jeg har bare hørt ham give udtryk for at Noma aldrig har været ment som noget, der skulle holde for evigt

Naturligvis ike. Men det sidste jeg har hørt ham sige er, at han regner med at give det 10 år.

Så er der god tid endnu... Men holder han virkelig så længe i sådan et presset miljø?

Tjekkede lige, og det er jo mission impossible at bestille bord nu :S

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)