tjaaa. eller Filippinerne, hvor den Katolske kirke nærmest har diktatorisk magt.
Min søn Philip blev født på et Katolsk hospital. Han var født for tidlig og lå på intensiv. På samme afdeling lå en anden baby, ligeledes født for tidlig. Forældrene kunne ikke betale og fik besked om at fjerne barnet. Jeg så dem stå og tigge og be om der ikke var nogen som ville adopterer deres baby, de havde ingen penge. Jeg håber at barnet overlevede.
Philip og jeg tog på skadestuen - samme katolske hospital - for 3 uger siden. En gammel ambulance uden vinduer kom ind på samme tid med en ældre person som havde fået et hjerteslag. Denne person blev ikke lukket ind på skadestuen før en af dem som var med fik fat i kontanter, efter ca. 15 min. Jeg er ikke læge, men jeg gætter på at de 15 min ikke forbedre personens chancer for at overleve.
Problemet er - udover det med præster som er pædofile - at man ofte ser hvordan kirken åbenlyst støtter personer / organisationer som er korrupte.
At man som katolik ikke må bruge prævention er et andet genialt påfund af den Katolske kirke. Her hvor jeg bor er det helt normalt at fattige har 6 - 7 børn uden at de er i stand til at føde et af dem, let alone sende dem til skole og få den uddannelse.
Når det så er sagt, så har jeg også set mange eksempler på hvordan kirken virkelig har hjulpet folk i nød. Min kære hustru brugte 7 år af hendes liv på at arbejde for kirken før hun mødte mig. Pam arbejde 7 dage om ugen som læreinde uden at få en krone, ikke en rød øre. Arbejdet bestod i at tage ud i blik-byer og så undervise i 38 graders varme, vaccinerer osv. Jeg kan komme op med 100 andre eksempler på lignende, det er vigtigt at man ikke glemmer det.
Men at kirken dækker over pædofile er forkasteligt, jeg sætter aldrig min fod i en katolsk kirker mere.
|
Udnyttelse af børn, som fremlagt er forkasteligt og bør i følge min overbevisning straffes. Jeg vil nu vente og se tiden an mht. at komme med en "konklusiv" dom, det er trods alt, meget ensidige udmeldinger der har været indtil nu -spændende at se hvad ham advokaten lægger på bordet- Jeg tror helt sikkert at der kan være nogle interessekonflikter mellem de kejstlige og de moderne kræfter.
Man skal altid høre begge sider før man kommer med sin dom. Dette en ting som mange medier særligt de "pluralististiske" danske medier har haft en lemfældig omgang med -se eks den regeringsvenlige dækning af krigene-
Mvh Omar
Bliv gratis medlem