Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xocai Chokolade

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Lybek:
Men det betyder da ikke din forretning er totalt seriøs og professionel (Hvilket jeg tror den er).

Men det betyder da ikke din forretning IKKE er totalt seriøs og professionel(Hvilket jeg tror den er)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:49

Da kakaosmør der bruges i al chokolade, kun kan fås fra de store leverandører, som bruger børn....er der også børnearbejde involveret i Jeres, hvis man skal tro Direktøren fra Toms.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:07

Vil råde jer til at gå ind på denne side: http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/multilevelmarketing

Gjorde jeg selv inden jeg startede  MLM..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Lybek:
Fordi vi er et Network Marketing stiller du spørgsmål til hvad der er i vores chokolade, om vi kan dokumentere det hele. Men når du står i brugsen og nupper en mars bar har du tillid til at det hele er som det skal være.

Hej Thomas,

Der tror jeg du har misforstået noget. Der stilles spørgsmålstegn ved ALLE producenter og det har ikke noget med salgsformen at gøre. 

Iøvrigt mener jeg ikke at sager om udnyttelse(kidnapning af børn kan sammenlignes med hvor vederhæftige banker/revisorer/equityfonde er eller ikke er i deres forretningsmetoder. Oftest når der tabes penge i finansverdenen, så har der været nogle der har været grådige og nogen der har været naive eller begge ting, udelukkende for pengenes skyld.  Heer kan sund fornuft i mange tilfælde begrænse skaden.

Skaden man påfører et barn ved at lade det arbejde under slavelignende forhold enten ved forældres accept eller kidnapning, er for mig at se uoprettelig. Og kan aldrig bortforklares.

Køb ren argan olie her

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 14:25

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 14:41

Lagersalg123 - JEN:

Iøvrigt mener jeg ikke at sager om udnyttelse(kidnapning af børn kan sammenlignes med hvor vederhæftige banker/revisorer/equityfonde er eller ikke er i deres forretningsmetoder. Oftest når der tabes penge i finansverdenen, så har der været nogle der har været grådige og nogen der har været naive eller begge ting, udelukkende for pengenes skyld.  Heer kan sund fornuft i mange tilfælde begrænse skaden.

Skaden man påfører et barn ved at lade det arbejde under slavelignende forhold enten ved forældres accept eller kidnapning, er for mig at se uoprettelig. Og kan aldrig bortforklares.

Ja børne slave arbejde er noget lort. Det er sørgeligt. Kan slet ikke forestille mig hvis det var mine 2 børn.
Jeg ved også bare at selvom folk ved der er børne arbejde bag f.eks. Toms stopper folk ikke med at købe guldkarameller. Der hvor man måske skulle sætte ind var at få toms til at finde en anden leverandør som ikke gjorde sådan. Men mon ikke chokoladen vil stige for meget. Og så tænker toms de ikke får solgt noget. (Bare min teori)

Jeg er dog uenig i der stilles spørgsmål ved alle producenter. I hvert fald ikke fra forbrugerens side. Man går ud fra når det ligger i disken er alt som det skal være. Men ved NM kigger folk kritisk. Og jeg gjorde det samme for prisen er mange gange højere end man kender fra alm. butikker. Og det er derfor man vælger NM som salgskanal (tror jeg). Her har man mulighed for at forklare lidt om hvordan den bliver produceret og indholdet osv. og forklare det er derfor den koster mere end Marabou.

Sund fornuft FTW ;) Men alligevel vil der ske ting, for alle brancher har nogle sorte får. OGSÅ MLM. Det er folk som ikke vil arbejde vejen frem men bare siger "Sign op her og tjen 500 millioner de næste 50 år". Når vi snakker for folk forklarer vi dem hvad er produktet, hvad er bonusplanen, giver nogle eks. på hvad man skal lave for at tjene henholdsvis 1k 5k 10k om måneden. Vi vil ikke tegne folk ind under falske forudsætninger. Så kan det godt være jeg ikke kan dokumentere at chokoladen kan helbrede dit og dat og hvor godt det er. Men der er bare for mange ting som taler for produktet.

Gider ikke lave den lange salgstale (selvom det snart er for sent).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

Hej Thomas

Jeg har skal ikke noget imod at debattere MLM/NM med dig, hvis du vil holde dig til emnet, i stedet for at henvise til alle mulige andre forhold, som netop MLM/NM folk har for vane, når de bliver en smule trængt.

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:
Spørgsmålet er vel, hvorvidt vi kan få et fyldestgørende svar herpå?

Om der er børnearbejde i Xocai chokolade?

Tjaaa jeg ved det ikke, men har da skrevet rundt for at finde ud af det. Vil dog pointere det er palmeolien til Kitkat´s produkter der er omtalt i den nævnte annonce.

Nu var dette et indlæg, hvor jeg kommenterede Lagersalg's indlæg, men jeg har da ikke noget mod at deltage. Jeg forstår så ikke lige den med "børnearbejde i Xocai chokolade", det er vel i fremstillingsprocessen det forekommer?

Fint, at du forsøger at undersøge det nærmereYes Endnu bedre hvis du delagtiggør os andre i resultatet, når du modtager svar.

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:
Ja så har vi det typiske svar, når man ikke kan komme med noget mere konkret på en direkte henvendelse.

Grunden til jeg skrev herinde igen var såmen bare for at bløde lidt op og se om det var muligt at skabe en god stemning, men okay.
Ked af det lige går ud over dig Tony men her er så et par eksempler på hvordan din branche kan være:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/11/081532.htm
http://www.business.dk/tech-mobil/revisorer-klemt-af-skandale-sager
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article1896068.ece

Men det betyder da ikke din forretning er totalt seriøs og professionel (Hvilket jeg tror den er).
Men når jeg læser jeres skarpe kritik herinde finder jeg spørgsmål som ville være det samme som hvis jeg spurgte dig:

Kan du dokumentere at der ikke er nogen fejl i det regnskab du har lavet for mig.
Hvordan kan jeg stole på du ikke gør ligesom alle de andre revisorer der er nævnt foroven?

Jeg har tillid til du gør dit arbejde korrekt, men hvorfor er der ingen tillid tilbage.
Hvorfor skulle det være mit ønske at tage ***** på andre?
Fordi vi er et Network Marketing stiller du spørgsmål til hvad der er i vores chokolade, om vi kan dokumentere det hele. Men når du står i brugsen og nupper en mars bar har du tillid til at det hele er som det skal være.

Mit første indlæg i denne tråd sket på baggrund af trådstarters "frustration" over den måde, som hans "bedre halvdel" var blevet lokket ind i denne forretning med Xocai chokolade. Helt præcis den model, hvor det afhænger mere af at skaffe nye forhandlere, end reelt at forsøge at få et salg og en egentlig virksomhed op at stå.

Lige så sikkert som Amen i kirken, så kommer MLM/NM folk (læs også dig) straks ud, og henviser til alt andet end lige forholder sig til, det der er kernen i denne tråd.

Jeg ville da til enhver tid tage en debat med dig omkring revisors hverv, særligt under den lovgivning som nu gentagne gange er blevet skærpet væsentlig grundet de skandaler, som desværre har plettet standen gennem årene.

Jeg kan da iøvrigt oplyse, at jeg siden min registrering for mere end 20 år siden, endnu ikke har brugt min forsikring, hvilket de fleste revisorer dog sætter en vis ære i, at de ikke har haft brug.

Der er også en væsentlig forskel i forholdet til revisor, det er netop revisors forsikring mod fejl og mangler, som i givet fald vil kunne udrede mange af de sager, som kan komme mod revisor og hans virksomhed.

Min modstand mod MLM/NM kommer af, at jeg gennem stort set hele min karriere gentagne gange er stødt ind og har hjulpet adskillige kunder, som er kommet ud i frygteligt stormvejr såvel menneskeligt (læs følelsesmæssigt) og ikke mindst økonomisk, som er direkte affødt af deltagelse i denne forretningsform. De omtalte virksomheder, som jeg alle kender fra kunderne, er eks. LR, ACN, Herbalife, Amway m.fl., så at jeg grundet trådstarters oplysninger reagerer er for mig helt naturligt, da vi endnu en gang åbenbart har endnu en af værste skuffe.

De første indlæg her på Amino omkring Xocai chokolade så ellers længe ud til, at der endelig var en MLM/NM der rent faktisk kunne adskille sig fra de andre, men det er nu åbentlyst, at det absolut ikke er tilfældet.

Jeg håber dette er forståeligt, og Thomas hvis du gerne vil sætte fokus på revisionsbranchen, så start en ny tråd, så tager jeg gerne debatten.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:23

Hej Tonny

Dette indlæg skal ikke ses som et forsvar på hverken de firmaer du nævner eller Xocai chokoladen, men det overrasker mig at du brokker dig over MLM/NM’eres indlæg i denne tråd, samtidig med at dit første svar er ”kom ud”, udfra hvad du selv siger med yderst begrænset kendskab til Xocai.

Vi har en trådstarter som er sur over konens beslutning, for mig er det tydeligt at han ikke har fået en introduktion til NM, men kun har fået konens beskrivelse, men udfra dette kan du så lave en åbenlys konstatering. En negativ historie som endda er andenhånds er nok til at stemple firmaet. Igen jeg kan være ligeglad, jeg syntes bare ikke de indlæg der har været er nok til at bedømme hverken positivt eller så negativt som du gør.

Hvordan skal et rimeligt fornuftigt kendskab til brancheformen forstås? Du har haft kunder fra branchen som har opgivet, men hvad med erfaringer fra branchen som du har fået personligt? Eller kan man sige at din viden udelukkende er 2. håndsviden?

Og det kan undre mig lidt, udfra mit kendskab til revisorer Cool og deres priser samt mit kendskab til MLM firmaer (de invitationer jeg har fået de sidste ca. 15 år som jeg har takket nej til), at man efter at have brændt fingrene på MLM hyrer en dyr revisor. Du har vel ikke arbejdet gratis?

Thomas: Jeg forstår ikke hvorfor du forsvarer dig ved at angribe revisionsbranchen (vitser er selvfølgelig ok, hvis de er sjove).  

Mvh

Martin

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 20:57

Det jeg prøver at sige er at i alle brancher er der nogle sorte får. Det er dem som sætter brancherne i et dårligt lys. Jeg vil på ingen måde angribe revisor branchen da jeg ikke har noget negativt at sige. Men som regel når folk får dårlig succes med NM har de enten ikke fået en ordentlig introduktion eller regner med at man tjener 10000000000 kr på en uge. (Egentlig også en dårlig introduktion).

Men i bund og grund er NM en fed bi beskæftigelse, hvor der ER muligheder for at tjene en ekstra skilling, og mange penge hvis man gør en stor indsats.

Jeg er træt af at høre på at uanset hvordan man prøver at forklare noget får man bare af vide det er typisk dårlig NM svar. Jeg synes selv jeg har gjort hvad jeg kan for at forklare om forretningen og dens produkter og simon har været inde over(Skal ikke være nogen hemmelighed det er ham som har produkt kendskaben nr. 1).

Det skal nævnes at vi har haft telefonisk kontakt til Thomas(trådstarter) og hans problem er ordnet. Manden som har startet ham bliver kontaktet så han kan lære lidt om hvad der er dårlig og god præsentation. Så denne Case er ovre. Der mangler bare flere NM´s folk som tager affære hver gang der sker noget skidt i deres branche. Håber Thomas kommer herind og skriver om han er tilfreds med hans resultat.

Martin Slot:
(vitser er selvfølgelig ok, hvis de er sjove).  

Vitsen om revisoren er en som jeg har fået fortalt af min egen revisor. Synes selv den var god, men var self lidt bedre da den selv blev fortalt af en revisor.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 21:00

Tonny Skov Pedersen:
Jeg håber dette er forståeligt, og Thomas hvis du gerne vil sætte fokus på revisionsbranchen, så start en ny tråd, så tager jeg gerne debatten.

Jeg har ingen interesse i at diskutere hverken revisor, advokat, brille eller nogle andre brancher. Jeg prøver bare at sætte tingene i perspektiv. At det kan godt være mange NM er nogle slemme nogen, men der skal være plads til dem som prøver at lave en ærlig forretning.

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)