Hej Thomas
Jeg har skal ikke noget imod at debattere MLM/NM med dig, hvis du vil holde dig til emnet, i stedet for at henvise til alle mulige andre forhold, som netop MLM/NM folk har for vane, når de bliver en smule trængt.
Spørgsmålet er vel, hvorvidt vi kan få et fyldestgørende svar herpå?
Om der er børnearbejde i Xocai chokolade?
Tjaaa jeg ved det ikke, men har da skrevet rundt for at finde ud af det. Vil dog pointere det er palmeolien til Kitkat´s produkter der er omtalt i den nævnte annonce.
Nu var dette et indlæg, hvor jeg kommenterede Lagersalg's indlæg, men jeg har da ikke noget mod at deltage. Jeg forstår så ikke lige den med "børnearbejde i Xocai chokolade", det er vel i fremstillingsprocessen det forekommer?
Fint, at du forsøger at undersøge det nærmere
Endnu bedre hvis du delagtiggør os andre i resultatet, når du modtager svar.
Ja så har vi det typiske svar, når man ikke kan komme med noget mere konkret på en direkte henvendelse.
Grunden til jeg skrev herinde igen var såmen bare for at bløde lidt op og se om det var muligt at skabe en god stemning, men okay.
Ked af det lige går ud over dig Tony men her er så et par eksempler på hvordan din branche kan være:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/11/081532.htm
http://www.business.dk/tech-mobil/revisorer-klemt-af-skandale-sager
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article1896068.ece
Men det betyder da ikke din forretning er totalt seriøs og professionel (Hvilket jeg tror den er).
Men når jeg læser jeres skarpe kritik herinde finder jeg spørgsmål som ville være det samme som hvis jeg spurgte dig:
Kan du dokumentere at der ikke er nogen fejl i det regnskab du har lavet for mig.
Hvordan kan jeg stole på du ikke gør ligesom alle de andre revisorer der er nævnt foroven?
Jeg har tillid til du gør dit arbejde korrekt, men hvorfor er der ingen tillid tilbage.
Hvorfor skulle det være mit ønske at tage ***** på andre?
Fordi vi er et Network Marketing stiller du spørgsmål til hvad der er i vores chokolade, om vi kan dokumentere det hele. Men når du står i brugsen og nupper en mars bar har du tillid til at det hele er som det skal være.
Mit første indlæg i denne tråd sket på baggrund af trådstarters "frustration" over den måde, som hans "bedre halvdel" var blevet lokket ind i denne forretning med Xocai chokolade. Helt præcis den model, hvor det afhænger mere af at skaffe nye forhandlere, end reelt at forsøge at få et salg og en egentlig virksomhed op at stå.
Lige så sikkert som Amen i kirken, så kommer MLM/NM folk (læs også dig) straks ud, og henviser til alt andet end lige forholder sig til, det der er kernen i denne tråd.
Jeg ville da til enhver tid tage en debat med dig omkring revisors hverv, særligt under den lovgivning som nu gentagne gange er blevet skærpet væsentlig grundet de skandaler, som desværre har plettet standen gennem årene.
Jeg kan da iøvrigt oplyse, at jeg siden min registrering for mere end 20 år siden, endnu ikke har brugt min forsikring, hvilket de fleste revisorer dog sætter en vis ære i, at de ikke har haft brug.
Der er også en væsentlig forskel i forholdet til revisor, det er netop revisors forsikring mod fejl og mangler, som i givet fald vil kunne udrede mange af de sager, som kan komme mod revisor og hans virksomhed.
Min modstand mod MLM/NM kommer af, at jeg gennem stort set hele min karriere gentagne gange er stødt ind og har hjulpet adskillige kunder, som er kommet ud i frygteligt stormvejr såvel menneskeligt (læs følelsesmæssigt) og ikke mindst økonomisk, som er direkte affødt af deltagelse i denne forretningsform. De omtalte virksomheder, som jeg alle kender fra kunderne, er eks. LR, ACN, Herbalife, Amway m.fl., så at jeg grundet trådstarters oplysninger reagerer er for mig helt naturligt, da vi endnu en gang åbenbart har endnu en af værste skuffe.
De første indlæg her på Amino omkring Xocai chokolade så ellers længe ud til, at der endelig var en MLM/NM der rent faktisk kunne adskille sig fra de andre, men det er nu åbentlyst, at det absolut ikke er tilfældet.
Jeg håber dette er forståeligt, og Thomas hvis du gerne vil sætte fokus på revisionsbranchen, så start en ny tråd, så tager jeg gerne debatten.
Hilsen