Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xocai Chokolade

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Hej Tonny

Dette indlæg skal ikke ses som et forsvar på hverken de firmaer du nævner eller Xocai chokoladen, men det overrasker mig at du brokker dig over MLM/NM’eres indlæg i denne tråd, samtidig med at dit første svar er ”kom ud”, udfra hvad du selv siger med yderst begrænset kendskab til Xocai.

Vi har en trådstarter som er sur over konens beslutning, for mig er det tydeligt at han ikke har fået en introduktion til NM, men kun har fået konens beskrivelse, men udfra dette kan du så lave en åbenlys konstatering. En negativ historie som endda er andenhånds er nok til at stemple firmaet. Igen jeg kan være ligeglad, jeg syntes bare ikke de indlæg der har været er nok til at bedømme hverken positivt eller så negativt som du gør.

Nu er det sådan, at der var en tidligere tråd som omhandlede xocai chokolade, hvor jeg netop efter en nærmere undersøgelse konkluderede, at der ikke pt. var nogen negative eller andre forbehold overfor denne MLM virksomhed, hvilket jeg også skrev i tråden.

Derfor var min overraskelse eller måske mangel på samme i denne trådstart, den reaktion du så.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad din interesse er her med dette indlæg, men at kalde trådstarters opfattelse for andenhånds er nok ikke helt korrekt, idet han har oplysningerne dels fra de modtagne dokumenter og ikke mindst fra sin "bedre halvdel". Det er i denne situation nok, netop på grund af de erfaringer jeg har gjort mig på dette forretningsområde.

Martin Slot:

Hvordan skal et rimeligt fornuftigt kendskab til brancheformen forstås? Du har haft kunder fra branchen som har opgivet, men hvad med erfaringer fra branchen som du har fået personligt? Eller kan man sige at din viden udelukkende er 2. håndsviden?

Og det kan undre mig lidt, udfra mit kendskab til revisorer Cool og deres priser samt mit kendskab til MLM firmaer (de invitationer jeg har fået de sidste ca. 15 år som jeg har takket nej til), at man efter at have brændt fingrene på MLM hyrer en dyr revisor. Du har vel ikke arbejdet gratis?

Martin jeg tror ikke helt du forstår, hvordan man arbejder i sådan en situation, men man er alt andet lige nødt til at sætte sig ind i sagerne, hvis man skal have en chance for at hjælpe sine kunder i given situation, herunder MLM virksomheder. Når man så bliver forelagt dokumentation i form af kontrakter og bonusordninger, hvor der bliver lovet guld og grønne skove uden reelt at gøre noget selv.

Du kan kalde alt 2. håndsviden (hvad du så end ligger i det?), men det er faktuelt, hvor dokumentationen er til stede og kan kontrolleres, så er det næppe andenhåndsviden.

Jeg har ikke selv deltaget i den slags virksomhed, selv om jeg er blevet tilbudt det mange gange, iøvrigt hver gang med løfter om de helt store indtægter, hvor man "kun" skal finde nogle andre forhandlere til at gøre arbejdet. Stort set samme mønster hver gang.

Hvordan jeg arbejder som revisor, afhænger utrolig meget af den givne situation, hvor det følgelig er en vurdering af hele sagen. Ydermere er det jo ofte i en håbløs situation, at kunderne henvender sig til en revisor eller for den sags skyld en advokat, for herved at få en professionel vurdering og rådgivning om, hvordan man nu kommer videre.

Ja, du har helt ret, jeg arbejder ikke gratis, men hvis du var kunde hos mig, tror jeg du vil blive overrasket over, hvor dyr jeg er eller ikke er.......

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:
Jeg håber dette er forståeligt, og Thomas hvis du gerne vil sætte fokus på revisionsbranchen, så start en ny tråd, så tager jeg gerne debatten.

Jeg har ingen interesse i at diskutere hverken revisor, advokat, brille eller nogle andre brancher. Jeg prøver bare at sætte tingene i perspektiv. At det kan godt være mange NM er nogle slemme nogen, men der skal være plads til dem som prøver at lave en ærlig forretning.

Det er jeg til gengæld helt enig i Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:
Jeg håber dette er forståeligt, og Thomas hvis du gerne vil sætte fokus på revisionsbranchen, så start en ny tråd, så tager jeg gerne debatten.

Jeg har ingen interesse i at diskutere hverken revisor, advokat, brille eller nogle andre brancher. Jeg prøver bare at sætte tingene i perspektiv. At det kan godt være mange NM er nogle slemme nogen, men der skal være plads til dem som prøver at lave en ærlig forretning.

Det er jeg til gengæld helt enig i Yes

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:47

Tonny Skov Pedersen:

Nu er det sådan, at der var en tidligere tråd som omhandlede xocai chokolade, hvor jeg netop efter en nærmere undersøgelse konkluderede, at der ikke pt. var nogen negative eller andre forbehold overfor denne MLM virksomhed, hvilket jeg også skrev i tråden.

Derfor var min overraskelse eller måske mangel på samme i denne trådstart, den reaktion du så.

Nu er jeg med igen. Alt hvad der bliver skrevet herinde.
Har endelig fundet selve der hvor man går ind i MLM delen af Amino og læst et par indlæg. Kan godt forstå jeres skeptiske tankegang. Der er nogle sjove nogen derude.

Grunden til jeg har haft mine parader oppe er pga. den første tråd jeg lavede herinde (Omkring MLM) blev med det samme stemplet som typisk MLM stil. Jeg fandt også en sk*** god tråd omkring Xocai, men glemte ctrl + C. Crying

Men tony det må da betyde lidt at Networkere som mig og simon bare går ind og hjælper og slår til lige så snart der er sket noget forkert. Bare et LILLE + til MLM?

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 21:49

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:

Nu er jeg med igen. Alt hvad der bliver skrevet herinde.
Har endelig fundet selve der hvor man går ind i MLM delen af Amino og læst et par indlæg. Kan godt forstå jeres skeptiske tankegang. Der er nogle sjove nogen derude.

Grunden til jeg har haft mine parader oppe er pga. den første tråd jeg lavede herinde (Omkring MLM) blev med det samme stemplet som typisk MLM stil. Jeg fandt også en sk*** god tråd omkring Xocai, men glemte ctrl + C. Crying

Men tony det må da betyde lidt at Networkere som mig og simon bare går ind og hjælper og slår til lige så snart der er sket noget forkert. Bare et LILLE + til MLM?

Hej Thomas

Thumbs Up

Godt vi fik det på plads, så nåede vi da en vis form for enighed.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01

Thomas Lybek:

http://www.amino.dk/forums/p/67085/416975.aspx#416975`

Her var den. En rigtig god diskussion omkring Xocai og MLM i det hele taget.... God stil

Sådan er de fleste MLM tråde herinde... Så det er vel ik mærkeligt, at man er skeptisk og stiller spørgsmål, for at undgå at de forkerte ryger i...

At man så skal kaldes negativ pga andres fejl, ja det fatter jeg så stadig ik...

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 12:05

Grunden til jeg reagerer som jeg gjorde var jo nok at en af de første tråde jeg skrev herinde (Inden jeg egentlig kendte amino) blev mere eller mindre overfaldet.

Thomas Lybek:

Homeparty sælgere er mest udbredt i blandt Network Marketing. Arbejder selv i et forholdsvis nyt selskab. du kan se mere på XXXXX

Ellers er der jo Tupperware, LR, Herbalife, FLP, Amway og mange mange flere.

Det vil kræve en ordentlig portion likvider at starte dit eget MLM op.

Hvorfor svare du ik på mandens spørgsmål fremfor at lave reklame for dit eget?

Typisk dårlig MLM stil...

Det var simpelt hen for at hjælpe manden da jeg troede men ville starte hans eget MLM firma. Så blev lidt sur over den respons der kom.

Men det er fortid. Lad os lukke denne tråd indtil Thomas selv skriver herinde og fortæller om hvordan hans oplevelse har været nu.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:08

Thomas Lybek:

Grunden til jeg reagerer som jeg gjorde var jo nok at en af de første tråde jeg skrev herinde (Inden jeg egentlig kendte amino) blev mere eller mindre overfaldet.

Thomas Lybek:

Homeparty sælgere er mest udbredt i blandt Network Marketing. Arbejder selv i et forholdsvis nyt selskab. du kan se mere på XXXXX

Ellers er der jo Tupperware, LR, Herbalife, FLP, Amway og mange mange flere.

Det vil kræve en ordentlig portion likvider at starte dit eget MLM op.

Det var simpelt hen for at hjælpe manden da jeg troede men ville starte hans eget MLM firma. Så blev lidt sur over den respons der kom.

Men det er fortid. Lad os lukke denne tråd indtil Thomas selv skriver herinde og fortæller om hvordan hans oplevelse har været nu.

Hvorfor citerer du dig selv? Tongue Tied

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 12:32

BZR:

Det blev skrevet af en anden debatør i tråden... Det kan man bare ikke lige se da det er Copy/paste.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)