Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xocai Chokolade

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Xocai såkaldt sund chokolade er formentlig ligeså uldent som andre Network Marketing eller Multi Level Marketing firmaer.

Du overlever kun, hvis du kan skaffe nye forhandlere, hvilket faktisk er ulovligt som pyramidespil. Varerne er således kun med som et dække, for at signalerer en legitim virksomhed.

Chokolade for kr. 1.900/måned er vel egentlig ikke så meget, når man tænker på prisen af denne "sunde" chokolade, så når det kniber, så kan I få det til morgen, middag og aften.

Prøv at læse trådene herinde, søg på MLM, Network Marketing, m.v.

Hilsen

Xocai lever på deres månedlige ordre. Næsten hele omsætningen kommer fra den månedlige autoship og Xocai havde i 2008 den højeste genkøbs procent i MLM, tror det var omkring 75% - Det vil sige at folk er tilfredse med produktet og køber det igen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er denne NM forholdsvis ny, så vi må jo vente og se, hvad det udvikler sig til.

Meeeeeeeeen, som trådstarter skriver om den engelske forbindelse, så er konceptet rimeligt klart, uanset produktets evner som salgbart emne.

Forhandlere og flere forhandlere, det er det essentielle i denne forretningsform. Vi har desværre allerede set det, og denne adskiller sig åbenbart ikke fra andre, så spørgsmålet er kun om eks. Forbrugerombudsmanden griber ind eller undlader det, som i de andre tilfælde.

Den såkaldte genkøbsprocent, kan den dokumenteres og er den i givet fald renset for forhandlernes eget køb til privat? Der sker dog en del køb af forhandlerne af hensyn til at nå sine måltal.

Hilsen

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Kom ud af det hurtigst muligt, det er skruen uden ende

Fandt lige det her... ;)
Kunne ikke lige lade vær.

Hold din advarsel for dig selv
Det ikke tilladt at tilsvine, advare om eller på anden måde forulempe personer eller virksomheder. Indlæg, der krænker reglerne, vil fremover blive slettet. Det er på sin vis ærgerligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet, men dengang vi tillod det, gik der ikke en dag, uden at brugere, advokater eller det, der var værre (Er der noget værre end advokater? ;-), krævede, at vi slettede div. indlæg, og det er bare ikke konstruktivt. Vi har desuden ikke en chance for at vurdere, hvem der har ret i disse sager, og derfor har vi nu valgt, at Amino ikke skal være det sted, hvor man advarer hinanden om andre.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Lybek:

Hej

Nu er det meget fint med en "løftet pegefinger", men at tage et indlæg uden en sammenhæng, det synes jeg ikke er helt korrekt.

Indlægget, som trådstarter havde, var jo sådan:

Min Kone er blevet forhandler af Oxcai Healthy chocolate.
Hun er godt klar over det er en pyramide, network marketing.
Har i hørt om denne Oxcai organisation ?  Optagelse koster 2 kasser chokolade af ca 1900.- så er man med. og kontrakten (Engelsk på nettet) bekræftede hun via telefon.  nu kommer der 2 kasser chokolade hver måned til 1900.- Men hun kommer til at tjene penge hvis hun kan tegne nye abbonementer under sig.. siger de. Jeg mener det er bonde fangerri, og så længe der ikke er en underskrift på papir kan man vel komme ud af den på nettet læste kontrakt, som er accepteret på tlf.

Men det kan jo også være godt nok !!  Nogen der har erfaringer ??

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Kom ud af det hurtigst muligt, det er skruen uden ende

Fandt lige det her... ;)
Kunne ikke lige lade vær.

Hold din advarsel for dig selv
Det ikke tilladt at tilsvine, advare om eller på anden måde forulempe personer eller virksomheder. Indlæg, der krænker reglerne, vil fremover blive slettet. Det er på sin vis ærgerligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet, men dengang vi tillod det, gik der ikke en dag, uden at brugere, advokater eller det, der var værre (Er der noget værre end advokater? ;-), krævede, at vi slettede div. indlæg, og det er bare ikke konstruktivt. Vi har desuden ikke en chance for at vurdere, hvem der har ret i disse sager, og derfor har vi nu valgt, at Amino ikke skal være det sted, hvor man advarer hinanden om andre.

Når jeg læser et indlæg som dette, mener jeg absolut ikke at have overtrådt nogen regler overhovedet, idet jeg kun kommenterer trådstarters indlæg. Der er ikke tale om en "tilsvining" eller lignende, men derimod om vurdering af den indgåede aftale. Iøvrigt vil jeg da også indskyde, at jeg har et rimeligt fornuftigt kendskab til denne brancheform, og den er desværrre ikke af den positive slags, tværtimod.

Jeg undgår netop at nævne navne eller virksomheder ligesom jeg heller ikke forulemper nogen med indlægget, men enhver med en smule fornuft burde kunne se, at trådstarter er havnet i en situation, som er MLM/NM af værste slags.

Jeg undrer mig egentlig ikke over dit indlæg, idet jeg følgelig også har bemærket dine indlæg, især om denne branche og forretningsform, så spørgsmålet er vel egentlig, hvad din baggrund er for dette indlæg?

Jeg mener således også, at var jeg gået over stregen, så havde jeg formentlig fået en hilsen fra en moderator eller Amino Crew om forholdet.

Hilsen

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 08:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Går ud fra du ikke kunne se det sjove i det...
Så prøver jeg lige en anden:

Ved du hvorfor Revisorer ikke gider at lege gemmeleg?

Der er ingen som gider at finde dem ;)

(Spændende om du så kunne se det sjove i det)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:50

Thomas Lybek:
Går ud fra du ikke kunne se det sjove i det...

Mon ikke din tid er bedre brugt på at fremskaffe dokumentation på hvor jeres chokolade stammer fra? Bare så I ikke lige pludselig ser et boykot af forretningsmodellen hvis der er børnearbejde med i chokoladefremstillingen der anvendes i Xocai produkterne Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:02

Så er vi snart under 0.B niveau... imponerende eller not! ;D

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Mon ikke din tid er bedre brugt på at fremskaffe dokumentation på hvor jeres chokolade stammer fra? Bare så I ikke lige pludselig ser et boykot af forretningsmodellen hvis der er børnearbejde med i chokoladefremstillingen der anvendes i Xocai produkterne Smile

Ja skal love for ekstra bladet havde en fed overskrift. Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Lybek:

Lagersalg123 - JEN:

Ja skal love for ekstra bladet havde en fed overskrift. Big Smile

Ja så har vi det typiske svar, når man ikke kan komme med noget mere konkret på en direkte henvendelse.

Spørgsmålet er vel, hvorvidt vi kan få et fyldestgørende svar herpå?

Hilsen

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 13:16

Tonny Skov Pedersen:
Spørgsmålet er vel, hvorvidt vi kan få et fyldestgørende svar herpå?

Om der er børnearbejde i Xocai chokolade?

Tjaaa jeg ved det ikke, men har da skrevet rundt for at finde ud af det. Vil dog pointere det er palmeolien til Kitkat´s produkter der er omtalt i den nævnte annonce.

Tonny Skov Pedersen:
Ja så har vi det typiske svar, når man ikke kan komme med noget mere konkret på en direkte henvendelse.

Grunden til jeg skrev herinde igen var såmen bare for at bløde lidt op og se om det var muligt at skabe en god stemning, men okay.
Ked af det lige går ud over dig Tony men her er så et par eksempler på hvordan din branche kan være:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/11/081532.htm
http://www.business.dk/tech-mobil/revisorer-klemt-af-skandale-sager
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article1896068.ece

Men det betyder da ikke din forretning er totalt seriøs og professionel (Hvilket jeg tror den er).
Men når jeg læser jeres skarpe kritik herinde finder jeg spørgsmål som ville være det samme som hvis jeg spurgte dig:

Kan du dokumentere at der ikke er nogen fejl i det regnskab du har lavet for mig.
Hvordan kan jeg stole på du ikke gør ligesom alle de andre revisorer der er nævnt foroven?

Jeg har tillid til du gør dit arbejde korrekt, men hvorfor er der ingen tillid tilbage.
Hvorfor skulle det være mit ønske at tage ***** på andre?
Fordi vi er et Network Marketing stiller du spørgsmål til hvad der er i vores chokolade, om vi kan dokumentere det hele. Men når du står i brugsen og nupper en mars bar har du tillid til at det hele er som det skal være.

Tænk, tast, tal

Venlig Hilsen
Thomas Lybek

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)