Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 19 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og jeg siger så bare, at jeg i hvert fald ikke ville gamle på den mulighed :)

Der er jo ingen tvivl om det ophavsretslige brud og at sitet havde et ansvar.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Lone, det ville jeg BESTEMT ikke sætte min lid til! Tør du lægge et garantibeløb til Amino bag den antagelse? :)

MIkkel, det handler ikke om at sætte sin lid til noget - det handler om, at der er faldet dom i en sag, der er markant anderledes end den der har udfoldet sig her. 
Jeg læser mig blandt andet til, at Connery havde opfordret deres brugere til at uploade erotiske billeder, og at det var tydeligt at langt størstedelen af dem, var professionelle fotos, brugt uden rettighedshavernes tilladelse - og til sidst, slettede de ikke billederne. 

Amino har aldrig opfordret til, at man lægger artikler ud på sitet - der er intet herinde, der bærer tydeligt præg af at være stjålet og de reagerede prompte, efter de blev klar over sagen. 

Jeg siger dermed ikke, at Amino kan gå fri, af enhver sag - blot at de to sager er helt forskellige og at man ikke kan sige, at fordi der er fældet dom over Connery både kan og vil der falde dom over Amino og alle andre sites, der har brugergenereret indhold. 

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 19:00

Min pointe var sådan set den samme som din lone,

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lone, det er muligt du ville få ret i en sag - og det er muligt du ikke ville. Problemet er, at nu ligger der en dom mod et community og jeg er 110% sikker på, at dette vil blive misbrugt af sultne advokater i deres "trusselsbreve" til sites som dette.

Spørgsmålet bliver så - hvis der kommer en lignende sag mod Amino, om Amino vil betale de (f.eks.) 15k der kræves - eller løbe risikoen for at stå med en regning på over 100k for en tabt sag. Uanset hvor lille erstatningsbeløbet bliver er den største del af omkostningen jo sagen - advokater og retsomkostninger.

Jeg tror ikke de ville have vundet sagen selvom billedet var blevet slettet fra serveren. Måske var erstatningen blevet mindre - men den store del af regningen var blevet den samme.

Rent juridisk er det en forbandet svær afvejning. På den ene side tror jeg de fleste af os godt kan blive enige om, at det at have communities som Amino er super godt - det må ike dræbes. Og hvis der i praksis ville blive krævet præ-moderering af alle indlæg ville det blive for dyrt at drive. På den anden side dur det jo heller ikke, at en udgiver kan putte et "stjålet" billede på "forsiden" - og så slippe for alt ansvar ved at fjerne det nogle dage efter, når tråden alligevel er død.

Fra Børkop
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:57

Hvis drengen på givende tidspunkt er 14 år, burde han vel i hendhold til den kriminelle lavalder også gå fri af påkrav.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:31

jbhgruppen:

Hvis drengen på givende tidspunkt er 14 år, burde han vel i hendhold til den kriminelle lavalder også gå fri af påkrav.

NEJ, NEJ og atter NEJ! Læs tråden igen. Den kriminelle lavalder har INTET med en civil erstatningssag at gøre.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:50

Jeg er overbevist om at dommen vedr. Connery handler om at meget af det indhold man har liggende, rent faktisk er beskyttet materiale og man derfor er i ond tro, eller lader stå til om man vil.

Jeg nægter at tro, at en dommer vil idømme Amino en bøde, fordi en bruger uploader f.eks. en artikel, som vi med det samme sletter.

Skulle det ske, så er det enden på Internet som vi kender det. Facebook, Myspace, Twitter, alle debatfora, Gæstebøger, kort sagt alt hvor brugere uden kontrol kan lægge materiale op vil være nødt til at indføre sensur eller lukke.

Det tvivler jeg stærkt på vil ske.

Mit gæt er at dommeren står med en sag hvor man tydeligvis lukrerer på ulovligt materiale og så spiller "dum" og tror den går fordi de onde brugere bare uploader frække billeder der desværre er beskyttet.

Men en interessant dom som kan give os en masse bøvl i fremtiden.

Dbh Martin 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:55

Martin Thorborg:

Ser vi snart Amino på en server i Florida, hvor lovgivningen hylder den udvidede pressefrihed!Big Smile

Henrik

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:55

Der var noget i station 2 igår om piger der blev chikaneret og fik taget deres billeder, ja hele deres liv og det kunne politi ikke gøre noget ved..

Er der forskel om det er erhvervsbilleder tekst og privat ? troede ikke man kunne tage folks privatbilleder uden strafansvar

mikkel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:00

Henrik Krogh:

Martin Thorborg:

Ser vi snart Amino på en server i Florida, hvor lovgivningen hylder den udvidede pressefrihed!Big Smile

Henrik

Det tvivler jeg på vil hjælpe.
Men godt tænkt ;-)

Dbh Martin 

Side 19 ud af 21 (205 indlæg)