Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 17 ud af 21 (205 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel,

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg kom til at tænke lidt nærmere over denne sag og jeg synes faktisk, at den der har kopieret materialet burde give besked til Martin om at videregive sit navn. 

Naturligvis skal han ikke det. Det ville sgu'da være det dummeste han kan gøre udover at poste xxxx's artikel igen. Det kunne jo være Journalistforbundet følte sig forpligtet til at forfølge sagen for at statuere et eksempel. Fra brevet synes det tydeligt at de godt ved, at de ikke får udleveret identiteten, men de bliver jo nød til at spørge, da de ellers virker ligeglade. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:44

Hej Martin Thorborg

Synes godt nok ikke du har håndteret denne sag særlig godt - men det læser jeg også ud fra dit seneste indlæg at du tager til dig.

Men jeg bliver nødt til at spørge, hvordan en person med din erfaring kan gå ind og poste dit første indlæg uden at have set det pågældende brev? - Og for den sags skyld nævne et specifikt beløb, som i den grad kan ryste en så ung Amino bruger?

Den unge bruger har på sin vis krænket opphavsretten, men synes godt nok i selv har været med til at piske en stemning op, som har eller kunne have voldt endnu større skade i forhold til den pågældende journalist. Jeg mener stadig som DeMib at i ikke kan holdes ansvarlig for selve handlingen af brugeren og dermed et evt. erstatningsansvar  (hvilket jeg ud fra det pågældende brev ikke er beskrevet direkte), men jeg må ærlig indrømme at jeg menere jeres håndtering af denne sag er så kritisabel, at i nu burde sammen med den pågældende bruger få løst sagen i mindelighed. - Uden at dette skal danne kotume i fremtidige sager - men hjælp dog denne unge bruger, om ikke direkte økonomisk, hvis det skulle komme dertil, så i det mindste med rådgivning og dialog!?

Go aften

Bendtsen

Det er vist en om'er :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bendtsen

Sagen er nu meget enkel.

En bruger kopierer information ulovligt over på Amino.
Mine danske kolleger får det fremviste brev og spørger mig om vi kan undgå at udlevere personen.
Da jeg ikke er sikker på juraen, så spørger jeg i forum. Desværre kommer der nogle forkerte oplysninger i indlægget, da jeg får forkert besked.

Jeg har på intet tidspunkt nævnt journalistens navn og jeg anede ikke hvem brugeren var og havde ingen fantasi til at forestille mig at nogen fandt ud af det. Men det skete og det er jeg ked af.

Jeg har flere gange i går og i dag været i kontakt med den 14 årige og jeg ved ikke hvorfor du tror vi ikke er i dialog, jeg har faktisk skrevet det i tråden.

Så ja, sagen er behandlet forkert og derfor har jeg skrevet mit forrige indlæg med en undskyldning.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

Klart og præcist Yes

De bedste hilsener

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:41

Hej Martin

Jeg skal ikke sidde og være ordkløver her ud på de sene aften timer ;)

Jeg forstår også godt at meningen med dit indlæg var og spørge ind til juraen bag, hvilket er forståeligt - da jeg ikke tror nogen kræver at Amino har 100% styr på al lovgivning (det er jo derfor advokater er til), men måden var blot forkert - og det erkender du jo også. - så vil blot ønske jer held og lykke med sagen, hvis der altså bliver en sag, hvilket ingen af os håber.

God aften :)

Bendtsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:51

Mikkel deMib Svendsen:

Martin Thorborg:
Og jeg er sikker på at mange nu er klar over, at man ikke uden risiko kan kopiere andre folks materiale.

Hvis det er rigtigt er det jo godt. Desværre synes jeg, at mange helt forkerte påstande om hvordan Ophavsret fungerer, som er gentaget SÅ mange gange i denne debat, at jeg er svært bange for, at der er mange som tror ...

- At man godt må tage noget fra en offentlige hjemmeside. Men det må man ikke!

På regnskabssiderne har vi mange 'copy/paste' teskter fra www.skat.dk - må vi heller ikke det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:23

Espresso:
På regnskabssiderne har vi mange 'copy/paste' teskter fra www.skat.dk - må vi heller ikke det?

Jeg skulle naturligvis have skrevet "det må man normalt ikke". Der eksisterer undtagelser bl.a. indenfor tekster i den offentlige forvaltning - og andre undtagelser, men jeg har ikke lige undersøgt det konkret i forhold til SKAT.dk

Pointen er, at man ikke som udgangspunkt kan regne med at man godt må kopiere tekster bare fordi de findes på en hel- eller halv-offentlig hjemmeside. Hvis man vil være sikker på ikke at bryde Ophavsretsloven bør man derfor undersøge det inden man kopierer - og f.eks. spørge dem der driver websitet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Espresso:

§ 9 i Ophavsretsloven. Love, administrative forskrifter, retsafgørelser og lignende offentlige aktstykker er ikke genstand for ophavsret.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 08:51

Evt. bare indsæt et link af siden?

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:56

Først og fremmest, tusind tak til jer mange iværksættere som har støttet mig i denne ''sag'' :-)

Jeg har i dag fået brev fra  Dansk Journalistforbund, hvor de vælger sammen med Journalisten at afslutte sagen. Som jeg jo selvfølgelig er glad for.  

Jeg kan ikke andet end at undskylde, men det var gjort i den bedste mening.

Jeg har helt klart lært af denne episode, og det ville aldrig ske igen!! Yes

Jeg mener faktisk også dette har været en episode som vi har lært meget af, forstå mig nu ret. Altså Amino har fået beskrevet tydeligere at ''man ikke må kopier andres tekst'' jeg har lært at man ikke må gøre det, selv om det er i den bedste mening. Så vi kan vel være tilfredse med udslaget.

Til Journalisen:

Jeg forstår godt journalisten, ingen ville have nogen kopier ens tekst som har taget tid og kostet penge at lave, måden han tager sagen an på kan man så diskutere..

Tusind tak til jer alle.

Side 17 ud af 21 (205 indlæg)