Mikkel,
Naturligvis skal han ikke det. Det ville sgu'da være det dummeste han kan gøre udover at poste xxxx's artikel igen. Det kunne jo være Journalistforbundet følte sig forpligtet til at forfølge sagen for at statuere et eksempel. Fra brevet synes det tydeligt at de godt ved, at de ikke får udleveret identiteten, men de bliver jo nød til at spørge, da de ellers virker ligeglade. |
Hej Martin Thorborg
Synes godt nok ikke du har håndteret denne sag særlig godt - men det læser jeg også ud fra dit seneste indlæg at du tager til dig.
Men jeg bliver nødt til at spørge, hvordan en person med din erfaring kan gå ind og poste dit første indlæg uden at have set det pågældende brev? - Og for den sags skyld nævne et specifikt beløb, som i den grad kan ryste en så ung Amino bruger?
Den unge bruger har på sin vis krænket opphavsretten, men synes godt nok i selv har været med til at piske en stemning op, som har eller kunne have voldt endnu større skade i forhold til den pågældende journalist. Jeg mener stadig som DeMib at i ikke kan holdes ansvarlig for selve handlingen af brugeren og dermed et evt. erstatningsansvar (hvilket jeg ud fra det pågældende brev ikke er beskrevet direkte), men jeg må ærlig indrømme at jeg menere jeres håndtering af denne sag er så kritisabel, at i nu burde sammen med den pågældende bruger få løst sagen i mindelighed. - Uden at dette skal danne kotume i fremtidige sager - men hjælp dog denne unge bruger, om ikke direkte økonomisk, hvis det skulle komme dertil, så i det mindste med rådgivning og dialog!?
Go aften
Bendtsen
Det er vist en om'er :)