Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 17 ud af 21 (201 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg skal ikke sidde og være ordkløver her ud på de sene aften timer ;)

Jeg forstår også godt at meningen med dit indlæg var og spørge ind til juraen bag, hvilket er forståeligt - da jeg ikke tror nogen kræver at Amino har 100% styr på al lovgivning (det er jo derfor advokater er til), men måden var blot forkert - og det erkender du jo også. - så vil blot ønske jer held og lykke med sagen, hvis der altså bliver en sag, hvilket ingen af os håber.

God aften :)

Bendtsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:51

Mikkel deMib Svendsen:

Martin Thorborg:
Og jeg er sikker på at mange nu er klar over, at man ikke uden risiko kan kopiere andre folks materiale.

Hvis det er rigtigt er det jo godt. Desværre synes jeg, at mange helt forkerte påstande om hvordan Ophavsret fungerer, som er gentaget SÅ mange gange i denne debat, at jeg er svært bange for, at der er mange som tror ...

- At man godt må tage noget fra en offentlige hjemmeside. Men det må man ikke!

På regnskabssiderne har vi mange 'copy/paste' teskter fra www.skat.dk - må vi heller ikke det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Espresso:
På regnskabssiderne har vi mange 'copy/paste' teskter fra www.skat.dk - må vi heller ikke det?

Jeg skulle naturligvis have skrevet "det må man normalt ikke". Der eksisterer undtagelser bl.a. indenfor tekster i den offentlige forvaltning - og andre undtagelser, men jeg har ikke lige undersøgt det konkret i forhold til SKAT.dk

Pointen er, at man ikke som udgangspunkt kan regne med at man godt må kopiere tekster bare fordi de findes på en hel- eller halv-offentlig hjemmeside. Hvis man vil være sikker på ikke at bryde Ophavsretsloven bør man derfor undersøge det inden man kopierer - og f.eks. spørge dem der driver websitet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Espresso:

§ 9 i Ophavsretsloven. Love, administrative forskrifter, retsafgørelser og lignende offentlige aktstykker er ikke genstand for ophavsret.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 08:51

Evt. bare indsæt et link af siden?

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest, tusind tak til jer mange iværksættere som har støttet mig i denne ''sag'' :-)

Jeg har i dag fået brev fra  Dansk Journalistforbund, hvor de vælger sammen med Journalisten at afslutte sagen. Som jeg jo selvfølgelig er glad for.  

Jeg kan ikke andet end at undskylde, men det var gjort i den bedste mening.

Jeg har helt klart lært af denne episode, og det ville aldrig ske igen!! Yes

Jeg mener faktisk også dette har været en episode som vi har lært meget af, forstå mig nu ret. Altså Amino har fået beskrevet tydeligere at ''man ikke må kopier andres tekst'' jeg har lært at man ikke må gøre det, selv om det er i den bedste mening. Så vi kan vel være tilfredse med udslaget.

Til Journalisen:

Jeg forstår godt journalisten, ingen ville have nogen kopier ens tekst som har taget tid og kostet penge at lave, måden han tager sagen an på kan man så diskutere..

Tusind tak til jer alle.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:15

Københavns byret har netop fastslået det, som jeg også tidligere i denne tråd har sagt: At ejerne af et community (som dette) godt kan blive stillet til ansvar for de ophavsretsbeskyttede værker brugerne uploader. Regningen for det - eller en del af den, kan så måske sendes videre til brugeren - men pointen er, at sitet kan gøres ansvarlige.

http://www.comon.dk/nyheder/Erotisk-bruger-upload-koster-Connery-dk-kaempeboede-1.307605.html

Det er derfor vigtigt at vi alle sammen her husker på, at det ikke bare er os selv det kan gå ud over hvis vi uploader noget her, som vi ikke må - det kan også gå ud over Amino ApS og Martin. Og konsekvenserne af det kan betyde et mindre frit forum og det ville være skidt for os alle :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:21

Mikkel deMib Svendsen:

Københavns byret har netop fastslået det, som jeg også tidligere i denne tråd har sagt: At ejerne af et community (som dette) godt kan blive stillet til ansvar for de ophavsretsbeskyttede værker brugerne uploader. Regningen for det - eller en del af den, kan så måske sendes videre til brugeren - men pointen er, at sitet kan gøres ansvarlige.

http://www.comon.dk/nyheder/Erotisk-bruger-upload-koster-Connery-dk-kaempeboede-1.307605.html

Det er derfor vigtigt at vi alle sammen her husker på, at det ikke bare er os selv det kan gå ud over hvis vi uploader noget her, som vi ikke må - det kan også gå ud over Amino ApS og Martin. Og konsekvenserne af det kan betyde et mindre frit forum og det ville være skidt for os alle :)

Vil det have nogen betydning at frasige sig ansvaret for hvad brugerne skriver i de betingelser som skal godkendes når man opretter? Og at brugeren krydser af i en boks med "Jeg har selv ansvaret for hvad jeg skriver"?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:27

Elias Sørensen:
Vil det have nogen betydning at frasige sig ansvaret for hvad brugerne skriver

Nej, såvidt jeg kan forstå juraen er pointen netop at man IKKE kan fralægge sig et ansvar som medie - uanset om det er på Nettet eller ej. Som "udgiver" har man et ansvar, som man ikke kan fralægge sig. Spørgsmålet er mere hvad det ansvar så kan føre til af erstatninger.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:31

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg vil lige rette lidt, for der er ikke fastslået nogen kendelse der automatisk gør det til udbyders ansvar

Jeg citere: "Sagen var i starten så principiel, at Foreningen for Danske Intermetmedier (FDIM) støttede folkene bag Connery.dk, fordi man fandt stævningen af medie og bruger for principiel forkert. Støtten fra FDIM bortfaldt, da det viste sig, at fotografen Torben Clausens billeder lå på serveren, selvom de var fjernet fra sitet. Derfor kunne man tilgå dem, hvis man skrev den præcise adresse." 

Forskellen er, som jeg læser det, at Amino skal sørge for at fjerne det "forbudte" materiale fra deres server og ikke kun fra deres hjemmeside

Dressur rytter søger sponsor 

Side 17 ud af 21 (201 indlæg)