Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 16 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
har i overvejet at sende ham en invitation til denne debat ?
og lade ham selv komme med lidt indput fra den anden side af sagen ?

Jeg sendt ham en mail igår, med en invitation! Men han har ikke reageret endnu. Det står også i tråden.

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:29

John Nielsen, Nielco IT :

Christian Hartoft-Nielsen:

Ej!... Hvor smålig kan man være... Men sådan er journalister bare...

Mvh Christian

Rolig nu, Christian, det er nok liige lidt for generaliseret. Smile

Det er bestemt ikke alle journalister, som er sådan.

Selvfølgelig er det ikke alle sammen der er sådan, og al respekt for deres arbejde.

Syntes bare det er latterligt at blive "Knurre-mis" over sådan en ting.

( Stakkels knægt mon han tør surfe på nettet mere efter sådan en ørefigne.. puha! )

Mvh Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til orientering har jeg i går haft fat i den 14 årige og inviteret advokaten til dialog.

Dbh Martin 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:45

Hej Martin

Super, det tror jeg er den bedste løsning - held og lykke til Amino og den unge bruger - er sikker på i finder en fornuftig løsning.

Fortsat god dag.

Bendtsen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:46

Lone S. Hansen:

Dansk Journalistforbunds egne retningslinier for sager omhandlende krænket ophavsret har 2 paragraffer der er interessante i denne sammenhæng:

Overtrædelser begået af private eller mindre foretagender 

Når overtrædelserne er begået af privatpersoner eller mindre foretagender til formål, 

der ikke er egentlig kommercielle, bør kravets størrelse vurderes nøje. Der vil ofte 

være tale om mennesker, som ikke kender til ophavsret, og derfor ikke har været be- 

vidste om overtrædelsen. Det vil også ofte volde vanskeligheder at inddrive et større 

erstatningsbeløb fra dem. Dernæst kan det skabe had til ophavsretten og risikere at 

skade DJ medlemmernes årelange indsats for at bevare og styrke ophavsretten, hvis 

erstatningskravet opfattes som helt urimeligt overfor små parter, der ikke har haft til 

hensigt at stjæle værdien af andres indsats. Det er erfaringen, at privatpersoner og 

små foreninger ikke gentager en krænkelse efter at være gjort opmærksom på reg- 

lerne. Mindre erstatningsbeløb og erklæringer, der erkender skyld m.m. vil derfor ha- 

ve en god præventiv virkning. 

Overtrædelser begået med rent informativt formål 

Når det handler om overtrædelser, der er foretaget som led i at informere om et emne 

eller som led i en debat, skal DJ også overveje, om overtrædelsen af ophavsretten må 

træde til side af hensyn til presse- og ytringsfriheden. DJ påberåber sig disse hensyn 

på vegne af sine medlemmer, hvis de har begået lovovertrædelser for at sikre sam- 

fundsdebatten og pressens rolle i et demokratisk samfund. Derfor må DJ naturligvis 

være indstillet på at gøre det samme, når andre med samme formål har overtrådt op- 

havsretsloven. 

Mon ikke bare vi skal regne med, at journalisten dropper sagen i denne omgang og gemmer sit krudt til når hans ophavsret for alvor bliver krænket?

Modsat skriver han lidt om sig selv, plus sit fokus på ophavsrette i dette link http://www.journalistforbundet.dk/sw86070.asp?forumid=126 

Venligst

René Buch

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:52

Kære venner

Undskyld.

Jeg er blevet delvist misinformeret og jeg er ked af at jeg har ladet denne diskussion gå så langt.
Mit primære formål med mit spørgsmål var om vi kunne holde vores debattør hemmelig.
Det var ikke meningen at det skulle blive en hetz imod en navngiven journalist.

Jeg fik desværre forkerte informationer om sagen og da jeg nu har fået selve brevet, kan jeg se at det er noget mere afdæmpet, end det der blev mig refereret.

Ideen med mit spørgsmål var reelt nok og det fik jeg svar på, tak for det.
Men mange indlæg endte ud i noget som Amino og jeg ikke kan stå inde for.

Jeg har derfor slettet journalistens navn i alle indlæg (Ja det tog lang tid ;-) og dertil slettet de mest ophidsede indlæg.

Jeg syntes meget af debatten var super interessant og jeg håber at det nu er klart for alle at man ikke kan kopiere andre folks tekster.

Jeg har nu gjort det endnu tydeligere i Amino Brugerbetingelser, at man ikke må kopiere andre folks værker ind på Amino debat og dertil i Amino's "Kom godt igang på Amino" guide, som bliver mailet til alle nye Amino'er tilføjet:

Nej du må ikke kopiere andre folk værker ind på Amino
Selvom det kan være fristende at kopiere tekster fra andre websites eller andet godt ind på Amino, så duer det ikke. Det er ikke lovligt og du sætter både dig selv og Amino i fare. Du risikerer at skulle betale mange penge i erstatning. Så lad være! 

Herunder kan i se brevet vi har modtaget: (Jeg havde ikke andet end pile til at dække over journalistens navn)

Jeg har intet hørt fra journalisten eller Dansk Journalistforbunds juridiske afdeling, så jeg håber stadigvæk at vi slipper for at skulle aflevere navnet på den 14 årige til en dommer i en evt. sag.

Endnu engang beklager jeg at det kom så langt.

Dbh Martin 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:01

Hej Matin

For mig at se er der to dele i dette.

Krav nr et er opfyldt artiklen der ikke findes mere.

Krav nr to må i ikke efterkommen uden en dommerkendelse j.fr. dataloven.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:03

Interessant skrivelse, men det skal nok gå altsammen.

Men bemærk lige Dansk Journalistforbunds krav?.... Er de blevet sindsyge?

Og MT hvis du mener mit spørgsmål er for hårdt, så retter du bare. Men udlevering af personoplysninger som et krav fra et forbund der ikke kan stille krav om en skid hehe uden en dommerkendelse...og mon ikke de burde vide bedre?

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kom til at tænke lidt nærmere over denne sag og jeg synes faktisk, at den der har kopieret materialet burde give besked til Martin om at videregive sit navn. Det er helt urimeligt at aben (og i værste fald en erstatning) ender hos Amino - det er jo for pokker ikke Martin eller Amono's team, der har kopieret materialet. De stiller blot denne platform til rådighed.

Jeg går meget ind for ytringsfrihed og Amino repræsenterer en god platform for fri og åben debat. Men hvis man vil have ytrinsgfrihed, så må man også stå ved det man siger.

Der kan sagtes være situationer, hvor man kan have behov for at være annonym (f.eks. hvis man vil diskutere, hvordan man fyrer folk eller et andet følsomt emne), men jeg synes ikke det er en legitim grund til at bevare annonymitet, at man ikke vil stå til regnskab for det man siger eller de ulovligheder man (måske) har lavet. Særligt ikke hvis dette ønske om annonymitet kan skade andre - i dette tilfælde Amino og/eller Martin personligt.

Jeg tror, som jeg tidligere har skrevet, ikke at Amino lovligt kan udlevere navnene på brugerne her med mindre der foreligger en dommerkendelse. Så på det punkt har jeg ikke ændret holding. Men spørgsmålet er, om det gavner flertallet af brugerne her, hvis nogle få vælger at gemme sig bag deres annonymitet i sager som denne. For hvad kan konsekvensen af dette blive? ...

Konsekvensen kan blive, at Amino bliver nødt til at at stramme gevaldigt op på reglerne. Det kan også ende med at blive meget dyrere for Amino at drive dette website. Det kan skade det store flertal, som godt vil stå ved det de skriver. Og det synes jeg ville være trist.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Før vi fortsætter jagten på en navngiven journalist, må vi vist lige have styr på nogle fakta.

Det klogeste indlæg i tråden hidtil!

Side 16 ud af 21 (205 indlæg)