Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 11 ud af 21 (201 indlæg)
Fra Egtved
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste vi kan gøre er som i har gjort, sæt fokus på problematikken så andre ikke falder i samme fristelse.

Han har ikke handlet for nogen økonomisk vinding, så smålig det må man sige journalisten er. Men den stakkels Amino ven må også være mand til at tage konsekvenserne, hvilket han sikkert også er klar til.

Men venner holder sammen, så træk sagen så langt i kan inden udlevering.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så har jeg smidt xxx en mail hvor jeg inviterer ham til at deltage i debatten. Hans har ret, der mangler alt for megen fakta i denne sag, og det er kun rimeligt at manden for lov at forsvarer sig selv.

Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:41

tak for støtten, den uheldige 14 årige.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:44

Hans Stokholm Kjer:
Vi har med andre ord at gøre med en tråd, hvor en journalist, der er godt sur over, at hans arbejde (igen) bliver stjålet, og som kræver kompensation for dette.

Med "stjålet" så mener du i betydningen af, at han føler det bliver stjålet, gør du ikke Hans? Det er jo helt ærgeligt hvis folk læser din angiveligt faktuelle udredning og tror 'tyveri' er det samme som krænkelser af ophavsretten. Det er det jo ikke - juridisk set.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:47

Hej Hans

Det er altså ikke bedøvende ligegyldigt om det er omskrevet eller gengivet ??  Det skal være unikt og ikke en gengivelse i væsentligt forstand. Det svare jo til at jeg bare kan omskrive dine tekster og bagefter påråbe mig en ophavsret på hvad ?? Hvis jeg ikke påfører dem noget nyt, noget unik, er det så min tekst ??

Som jeg skrev ....... >>som jeg ser det<< ... dermed et det min egen holdning, det burde der da ikke være tvivl om.

Nej .. igen ..... du har ikke automatisk ophavsret på noget tekst, det burde du vide da jeg ser dig arbejde professionelt med tekst arbejde. Hvis du omskriver noget eksisterende er det ikke automatisk noget som kan betragtes som unik tekst. Dermed er vi inde over anden brugers brugsret for tekstbibeholdelse og værdi i dennes indhold.

Der er mange spørgsmål vi ikke kender scaret på. Har Rossen udarbejde denne tekst som bestillingsarbejde  ?? det vil jo ændre forholdene en del.

Jeg udarbejder rigtig mange brugermanualer, og gennem interview og sådan laver jeg en tekst, sammensætter noget grafisk osv., men jeg har da på ingen måde ophavsret til disse, da det er bestil arbejde.

Hvor ved du fra, at han holder sig til fakta??

Det første jeg lærte  i første semester om EDB jura, var at det var ulovligt at misbruge sin viden mod andre, hvor det ansås for sikkert, at de ikke besidder samme viden og man derved prøver at berige sig selv en økonomisk gevinst på denne viden.

Mvh
Juul

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:19

Jesper:

Med "stjålet" så mener du i betydningen af, at han føler det bliver stjålet, gør du ikke Hans? Det er jo helt ærgeligt hvis folk læser din angiveligt faktuelle udredning og tror 'tyveri' er det samme som krænkelser af ophavsretten. Det er det jo ikke - juridisk set.

Naturligvis, Jesper.
Tyveri og krænkelse af ophavsret er to forskellige ting -omend meget sammenlignelige.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Juul:
men jeg har da på ingen måde ophavsret til disse, da det er bestil arbejde.

Det er kun hvis du er fastansat, at ophavsretten til det du fremstiller tilfalder arbejdsgiveren. Hvis du er freelancer - eller på anden måde en ekstern opgaveløser, så erhverver køberen alene en licens til at bruge det du laver indenfor de rammer i aftaler. Ophavsretten er din og den kan du ikke overdrage. Licensen kan dog godt være både eksklusiv og dækkende alle former for reproduktion og offentliggørelse - men det skal i så¨fald aftales.

Uanset hvordan man vender og drejer det vil der være nogle som har ophavsretten på langt det meste materiale - som tekster, musik, billeder, edb-programmr osv. Jeg synes det virker lidt pjattet at diskutere den del, da det er helt uvedkommende for sagen.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:28

Lundsby:

Så har jeg smidt xxx en mail hvor jeg inviterer ham til at deltage i debatten. Hans har ret, der mangler alt for megen fakta i denne sag, og det er kun rimeligt at manden for lov at forsvarer sig selv.

Hej Lundsby

Jeg ved ikke hvor mange fakta der mangler, for det er vel ganske tydeligt at der er en advokat der håndterer hans ophavsret.

Man kan så sige, er det korrekt at der er xxx der gås efter?

Hvis han er bekendt med at det DJ´s egne begreber eller etiske regler omkring mindre utilsigtede overtrædelser henviser til er tilfældet, ja så er det ganske rimeligt.

Hvis han ikke er, så kommer der med stpr sandsynlighed en berigtigelse i morgen og en besked om at sagen er trukket tilbage.

Og nu ved vi ikke hvem advokatfirmaet er, men de burde jo også kende til DJ`s regler som er så venligt postet af Lone Hansen, og så skulle de måske igennem vridemaskinen en tur samtidig med, men vi får nok ikke MT til at oplyse hvilket advokatsleskab det drejer sig om Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:32

den14årige:

tak for støtten, den uheldige 14 årige.

Bare rolig. Jeg skal nok hjælpe hvis det kommer så vidt - Hvilket det ikke gør.

Forsat god aften og stå nu ikke for tidligt op Wink

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:36

Lagersalg123 - JEN:
Jeg ved ikke hvor mange fakta der mangler, for det er vel ganske tydeligt at der er en advokat der håndterer hans ophavsret.

Det væsentligste for mig, er om han ved at krænkeren er en 14 årig dreng, og om han så fastholder kravet.

Side 11 ud af 21 (201 indlæg)