Hej Hans
Det er altså ikke bedøvende ligegyldigt om det er omskrevet eller gengivet ?? Det skal være unikt og ikke en gengivelse i væsentligt forstand. Det svare jo til at jeg bare kan omskrive dine tekster og bagefter påråbe mig en ophavsret på hvad ?? Hvis jeg ikke påfører dem noget nyt, noget unik, er det så min tekst ??
Som jeg skrev ....... >>som jeg ser det<< ... dermed et det min egen holdning, det burde der da ikke være tvivl om.
Nej .. igen ..... du har ikke automatisk ophavsret på noget tekst, det burde du vide da jeg ser dig arbejde professionelt med tekst arbejde. Hvis du omskriver noget eksisterende er det ikke automatisk noget som kan betragtes som unik tekst. Dermed er vi inde over anden brugers brugsret for tekstbibeholdelse og værdi i dennes indhold.
Der er mange spørgsmål vi ikke kender scaret på. Har Rossen udarbejde denne tekst som bestillingsarbejde ?? det vil jo ændre forholdene en del.
Jeg udarbejder rigtig mange brugermanualer, og gennem interview og sådan laver jeg en tekst, sammensætter noget grafisk osv., men jeg har da på ingen måde ophavsret til disse, da det er bestil arbejde.
Hvor ved du fra, at han holder sig til fakta??
Det første jeg lærte i første semester om EDB jura, var at det var ulovligt at misbruge sin viden mod andre, hvor det ansås for sikkert, at de ikke besidder samme viden og man derved prøver at berige sig selv en økonomisk gevinst på denne viden.
Mvh
Juul