Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 13 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Tråden burde aldrig være startet. Problematikken kunne formentlig uden problemer været løst udenom debatten. Men - mon ikke Martin ved at agere troll har sin egen dagsorden...

Jeg syntes jeg kan drage en tynd parallel tll en anden sag, hvor en persons forhold til sin gæstebog også var til "debat"...

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:17

Bendtsen:

Hej Martin Thorborg

Dette er som jeg ser det en sag der for alle involverede parter kan gribes an på mange forskellige måder.

Jeg synes det er helt fair og diskuterer om den pågældende person der ejer "værket" (har ophavsretten til det viste materiale) her handler korrekt - omvendt så kan jeg forstå at hans ophavsret er krænket, så han reelt er i sin ret til at fremkomme med et erstatningskrav. (selvom det nok for mange Aminoer er ubegribeligt, inkl. mig selv)

Well, det jeg ikke forstår er at du poster en tråd omkring dette på Amino - jeg bruger ikke Amino så flittigt mere, dog synes jeg det virker til at være et godt og proffesionelt site. Dette samt din egne erfaringer indenfor IT branchen, får mig til at undrer mig over, at i ikke har kontaktet den pågældende bruger som er involveret i denne sag, og sammen prøver at finde en løsning - i stedet for at spørge 100 Aminoer om deres mening?

Tror ikke der er tvivl om at denne person er ung, og på nogle punkter uvidende, men hvad kan man ellers forvente - dog mener jeg at med alle disse kommentarer (vel ment) fra så mange personer kan lægge et ekstremt pres på den unge bruger - dette er efter min mening en fejl vurdering fra din side. Brugeren kan jo reelt se til udefra og f.eks. tænke "hvad skal der nu ske med mig, hvis de sagsøger mig mv"

Så i mine øjne (en opfordring til dig personligt) er at kontakte denne unge bruger, prøve at forklare hvad sagen i sin helhed går ud på, og hvilke muligheder i ser for at ende sådan en uheldig sag nemmest - vil slet ikke gå ind i hvem der er skyld i hvad, men jeg kan stadig ikke læse mig frem til om erstatningskravet er stillet mod Amino eller brugeren pt.? - Hvis det er mod brugeren, så er det vel jeres opgave og besvare advokatens brev i henhold til lovgivningen omkring personlig data, altså at I ikke kan udleverer oplysninger uden en dommerkendelse - eller videregive oplysninger på "anklageren" til den pågældende bruger, så brugeren evt. sammen med sin familie eller lign. kan tage stilling til, hvad brugeren vil gøre i sagen. Hvis den er mod Amino, går jeg ud fra i har jeres egne interne procedure for dette?

Nå, men synes bare at debatten havde taget en uheldig drejning, samt at jeg mente at tråden ikke burde være startet, slet ikke af, i mine øjne, en kapacitet som Martin Thorborg, med så mange års erfaring inden for branchen.

God aften

Bendtsen

Hej Bendtsen

Jeg kan ikke se hvorfor MT skal begynde at være lege rådgiver for brugeren for. For mig at se har MT og Amino gjort hvad de skulle, og jeg formoder (da det jo kun er MT selv der kan svare) at årsagen til at han har postet indlægget skal findes i kraftig irritation og den måde at en advokat kan bede om oplysninger som han ved han ikke er berretiget til at få uden retskendelse.

I forhold til brugeren har MT det ansvar, at han orienterer brugeren om at han ikke må foretage dette, og så som det er hjort fjerne indlægget fra Amino.

At den unge skal holdes skadefri af latterlige advokat gebyrgrippe og en middelmådig journalist som xxx, det er en helt anden snak, og en selvfølgelighed.

Kan vi via Amino give 100K+ til Haiti, så kan vi også hjælpe en iværksætter hvalp til ikke at blive slræmt væk af en advokatprut.

Det er rigitgt godt gennemtænkt af Prutten og Tossen af føre sig frem på den måde i et samfund der skal baseres på viden og ungdommen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:18

Henrik Krogh:
Tråden burde aldrig være startet. Problematikken kunne formentlig uden problemer været løst udenom debatten. Men - mon ikke Martin ved at agere troll har sin egen dagsorden....

Jo hehe Smile

Du er skarp Henrik, jeg tror du ender i Ministeriet på et tidspunkt - tror lige det er noget for dig at korrekse fra talerstolen hehe

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:19

Hej Henrik

Hvilken dagsorden? - kan ikke tænke mig til at Amino/Martin Thorborg sætter dette online med skjult dagsorden, evt. på bekostning af en ung sagesløs Amino bruger!?

Bendtsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:22

Bendtsen:

Hej Henrik

Hvilken dagsorden? - kan ikke tænke mig til at Amino/Martin Thorborg sætter dette online med skjult dagsorden, evt. på bekostning af en ung sagesløs Amino bruger!?

Bendtsen

Det behøver da ikke være på bekostning af brugeren.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:26

Bendtsen:
på bekostning af en ung sagesløs Amino bruger!?

Nej, netop!!

I hovedparten af de tråde, der har været på Amino i det sidste som har udløst reaktioner fra advokater har tidligere været løst direkte efter samråd med Amino's egen advokat. Det ville også have været et indlysende skridt her.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:28

Hej Lagersalg123

Synes også jeg skriver "eventuelt" :)

Siger heller ikke at Amino/Martin Thorborg skal lege rådgiver for en ung Amino, eller for den sags skyld andre brugere (synes ikke mit indlæg tidligere bar præg af dette) - men jeg mener helt klart at man kan forvente af Amino/Martin Thorborg at de kontakter den bruger det nu drejer sig om, og informerer brugeren direkte om situationen, i stedet for at brugeren gennem sådanne tråd, finde ud af "hov, det er jo mig - hvad sker der nu hvis jeg får advokater på nakken?" - jeg må nok sige at jeg ville ryste lidt i bukserne, hvis jeg var i den alder.

Efterfølgende mener jeg så at Martin Thorborg med rette kunne have startet en debat om ophavsret mv. således at emnet blev sat til debat, og informationen blev spredt ud her på Amino, men og skrive en tråd omhandlende en konkret sag, mener jeg er forkert.

Men vi har jo alle lov til at have vores mening, ik? :)

Bendtsen

Fra Herfølge
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:31

Hej Martin, ja en uheldig sag.

Min vurdering er at Amino ihvertfald ikke skal oplyse noget som helst om den pågældende bruger alene på baggrund af at journalisten og hans advokat kræver det. Hvis de så fastholder at ville have det udleveret så må de jo gå i retten med det, (det koster jo ikke AMINO noget), og jeg tvivler på at de får medhold der når det er en bruger som har kopieret det ind.

Men giver retten dem medhold.... ja så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Dbh. Klaus Kjelstrup

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:32

Hej Henrik

Ved stadig ikke hvordan man laver de der rammer med citat :) - men pas nu på, jeg har en super god advokat, og det er ligefør jeg sætter ham på sagen, for du krænker delvis min ophavsret, ved helt eller delvis og have kopieret noget jeg har frembragt , eller hva? :)

Nej tilbage til sagens kerne - vidste ikke at Amino havde deres egen advokat, men så mener jeg dog det er endnu mere indlysende som du også skriver, at man skulle have håndteret sagen anderledes.

Bendtsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:35

Juul:
Derved falder ” originale” ophavsret problemstilling til jorden og xxx kan ikke gøre så meget ved det.

Hej Juul

Jeg forstår ikke helt din pointe, men jeg synes bare, vi skal lade det ligge.
Jeg kan ikke udelukke, at der kan gælde særlige regler for manualer. Jeg har ikke den nødvendige juridiske viden på det felt.
Men jeg følte mig fagligt angrebet, da du skrev, at jeg burde vide, at jeg ikke automatisk har ophavsret på mine tekster, for jeg mener faktisk, at jeg har temmelig godt styr på juraen på det felt.

mvh Hans

Side 13 ud af 21 (205 indlæg)