Det var også derfor, at jeg skrev mit indlæg så hudløst ærligt. Jeg var ærlig talt meget overrasket over, at Martin Thorborg kunne få sig selv til at poste et indlæg omhandlende den pågældende sag -- faktisk så overrasket, at jeg først tænkte om, han havde en skjult agenda i form af mange indlæg og større eksponering? I hvert fald burde det aldrig være postet her. Journalisten er muligvis nærig og smålig, men det er amino vel også, hvis de ikke bare betaler bøden. Der er trods alt ikke tale om et meget stort beløb. Mon ikke det er ret ubetydeligt for Martin Thorborg i forhold til den Iværksætter, der begik fejlen? Og hvorfor overhovedet poste indlægget, før Amino ved, om der sker noget videre i sagen? Thomas |
Nicolaj:
Jeg forstår ikke, hvorfor folk skal glæde sig over at en mand bliver miskrediteret fordi han forsøger at forsvare hans immaterielle rettigheder!? Manden har ophavsret på hans artikler og ingen - heller ikke en 14-årig knægt - hverken må eller bør kopiere materialet.
Jeg syntes at det er hyklerisk, at flere Aminoer herinde, der selv gør hvad de kan for at beskytte deres ophavsret "hopper med på vognen" og tilsvinder den pågældende journalist eller for den sags skyld advokaten. Det er ikke bevist, at hverken artiklens oprindelige forfatter eller advokaten var klar over at de muligvis ikke har en sag eftersom knægten er under 15 år.
Desuden er det ikke korrekt, at der ikke er "prislister" for den slags overtrædelser. Jeg har selv siddet på den anden side af bordet hvor andre havde kopieret vores materiale og vi kunne relativt nemt udregne beløb for artikler, billeder etc. Så vidt jeg husker beregnede vi beløbene ud fra den oprindelige salgspris gange to og vi havde ikke et eneste tilfælde hvor der ikke blev betalt eller hvor dommen faldt ud til vores fordel.
Amino er selvfølgelig uden skyld i det her, og jeg tror egentlig også at Martin postede indlægget primært for at gøre opmærksom på problematikken omkring brugerindlæg der krænker loven om ophavsret. Der er ikke nogen tvivl om at Amino ikke kan stilles til ansvar overfor indlægget, men det er amatøragtigt at blæse sådan en stemning op når loven taler for sig selv.
Det er jo ikke sådan, at man kan plukke dele ud af loven og stille anklagede overfor en Amino-domstol hvor man er skyldig indtil det modsatte er bevist...