Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OperationX og SKAT

Side 8 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Mikkel deMib Svendsen:
Henrik, du glemmer en meget vigtig alternativ løsning - som også har været meget fremme i forbindelse med sager mod politiet: Det er en uvildig part

Næ -  hvis du har læst hvad jeg skrev i tråden så har jeg peget på både Politi og Rigsrevision som mulige "undersøgere".

Henrik

Hvorfor er det lige at du så hårdt og stejlt står på at man skal være dømt før man er skyldig. Du ved da ligeså godt som alle andre, at der er ting der fejes ind under gulvtæppet hvis det kan og denne regering er ligefrem mestre i at gradbøje loven og derefter komme med en latterlig undskyldning, til trods for at embedsmændene advarede mod det.

Derfor er der lynchstemning, og jeg håber kun på den forværres. For der skal fandme ryddes op. Skat er et organ som ALLE skal kunne have tillid til og der må IKKE på den mindste måde sås tvivl om evt. korruption. Som du ved kommer Politi og Rigsrevision først ind i billedet når alting er for sent, da der skal en anmeldelse til eller være konstateret uregelmæssigheder.

Som jeg har skrevt før og som du ikke svarede på, så blev Brixtofte dømt FØR retsagen af medierne og dele af befolkningen, og det er efter min mening HELT OK at dømme de implicerede ansatte hos SKAT, da dette vil blive fejet ind under gulvtæppet som minimalt, det forsøger de jo allerede ved efterfølgende at indskærpe at medarbejderne skal betale skat af billetter de får. DE SKAL FANDME IKKE ENGANG TAGE IMOD DEM!!!

Så når man som medarbejder i SKAT tager imod den slags, så er man allerede ude på et skråplan, og der er kun 1 vej FYR LORTET, for når de har gjort det en gang så er der store chancer for de gør det igen. Og Claus Hjorth Frederiksen klovnen, er da overklovnen af alle FYR HAM OGSÅ!

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Hej alle

Jeg er generelt enig med dem, der mener at alle er uskyldige til det modsatte er bevist, og dermed også med Henrik.

Poltiske udladninger, a la Lagersalg123, vil jeg afholde mig fra, idet vi så kan begynde at drage alverdens sager frem.

Der er nok ingen tvivl om, at SKAT har et om end stort problem (læs opgave der skal løses), men for en god ordens skyld bør SKAT i første omgang selv undersøge sagen til bunds, ligesom jeg heller ikke er i tvivl om, at den ansvarlige minister vil kræve et hurtigt svar på denne sag.

Den offentlige "lynchstemning" er forståelig, men stadig uacceptabel, idet vi ikke er i besiddelse af alle sagens faktuelle forhold. Hvad der fremkommer i medierne incl. TV2, er oplysninger som er affattet af journalister ud fra deres vurderinger af det indsamlede materiale. Der er ingen garanti for, at det er sandheden og hele sandheden. Havde det eksempelvis været et af de kulørte ugeblade, tvivler jeg stærkt på, at denne sag havde fået så stor omtale.

Konklusion: SKAT kan og må ikke lade denne sag fortsætte længere end højst nødvendigt af hensyn til almindelige borgeres tillid til SKAT. Den skal være 100 % i orden, iøvrigt ligesom politiet.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:11

Reg. Revisor TSP:
Poltiske udladninger, a la Lagersalg123, vil jeg afholde mig fra, idet vi så kan begynde at drage alverdens sager frem.

Det går nok altsammen.

God weekend.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:11

Lagersalg123 - JEN:
Hvorfor er det lige at du så hårdt og stejlt står på at man skal være dømt før man er skyldig

Måske fordi det er det der er grundlaget for den danske straffelov, (jvf § 1 i den).

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:
Hvorfor er det lige at du så hårdt og stejlt står på at man skal være dømt før man er skyldig

Måske fordi det er det der er grundlaget for den danske straffelov, (jvf § 1 i den).

Henrik

Tror du skulle blive politiker Henrik Smile

Du er ligeså god som politikerne til kun svare på det du selv vil og tage tingene ud af kontekst.

Men nu spørger jeg for 3. gang dig Henrik Krogh, og så skal jeg nok lade være med at spørge mere:

Blev Brixtofte ikke dømt på forhånd af medierne?

Var indicierne ikke så kraftige at der var noget om snakken? Skulle medierne så bare lade være med at drive jagt på synderne, ligesom det virker som om at du mener man ikke skal grave dybere eller insinuere for at får mere frem i denne sag om Skat?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:38

Hvis du har læst hvad jeg har skrevet har jeg ikke på noget tidspunkt ytret mig i mod at pressen tager sager op. Tværtimod. Mine indvendinger i denne tråd går tilbage til et konkret indlæg, hvor der bliver postuleret at en navngiven person "har handlet med fortsæt og begået noget ulovligt". Det er efter min opfattelse et både injurierende og udokumenteret påstand, som den der skrev ikke har noget som helst belæg for.

Der er forskel på at lave journalistik hvor du forsøger at afdække en sandhed for at få faktuelle forhold frem i lyset og så til at man direkte siger at der er handlet med forsæt. Det sidste har ikke engang medierne turde tage stilling til.

Jeg skrev dette blogindlæg om min holdning til spørgsmålet tidligere i dag. Der finder du også min holdning til den fjerde statsmagt og dets virken.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

Lagersalg123 - JEN:

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:

Henrik

Tror du skulle blive politiker Henrik Smile

Du er ligeså god som politikerne til kun svare på det du selv vil og tage tingene ud af kontekst.

Men nu spørger jeg for 3. gang dig Henrik Krogh, og så skal jeg nok lade være med at spørge mere:

Blev Brixtofte ikke dømt på forhånd af medierne?

Var indicierne ikke så kraftige at der var noget om snakken? Skulle medierne så bare lade være med at drive jagt på synderne, ligesom det virker som om at du mener man ikke skal grave dybere eller insinuere for at får mere frem i denne sag om Skat?

Jeg er helt på linie med Henrik i dette spørgsmål, man er trods alt stadig uskyldig til det modsatte er bevist. Det er domstolene, der suverænt afgør disse sager, hvilket også er en af grundpillerne i en retsstat og for den sags skyld et demokrati.

Hvad der fremkommer i medierne og andre, uanset hvor stærke indicierne m.v. måtte være, må aldrig blive grundlag for at dømme andre.

Vi skal værne om vores ytringsfrihed (under ansvar), hvorfor det står enhver frit for at komme med sine meninger og holdninger incl. medierne, og det tror jeg også Lagersalg123 skal være glad for, særligt med de meget hårde udmeldinger i denne tråd.

Jeg kan da også harmes og blive vred, når jeg får serveret en sag som denne, men igen tvivler jeg stadig på at alle fakta er fremkommet. Står de fremkomne indicier til troende og kan bevises, så er sagen helt klar med de konsekvenser, som nu må være nødvendige for de implicerede.

Med venlig hilsen 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Henrik Krogh:

Hvis du har læst hvad jeg har skrevet har jeg ikke på noget tidspunkt ytret mig i mod at pressen tager sager op. Tværtimod. Mine indvendinger i denne tråd går tilbage til et konkret indlæg, hvor der bliver postuleret at en navngiven person "har handlet med fortsæt og begået noget ulovligt". Det er efter min opfattelse et både injurierende og udokumenteret påstand, som den der skrev ikke har noget som helst belæg for.

Der er forskel på at lave journalistik hvor du forsøger at afdække en sandhed for at få faktuelle forhold frem i lyset og så til at man direkte siger at der er handlet med forsæt. Det sidste har ikke engang medierne turde tage stilling til.

Jeg skrev dette blogindlæg om min holdning til spørgsmålet tidligere i dag. Der finder du også min holdning til den fjerde statsmagt og dets virken.

Henrik

Ja, skyd dog endelig bussemanden videre!

Kan godt se at det er en kreminel handling der langt overstiger hvad skat har foretaget sig.  Skype-Puke

Om ikke andet kan det vel fjerne fokus. er der ikke fler vi kan anmelde nu vi er igang?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:06

Reg. Revisor TSP:
Vi skal værne om vores ytringsfrihed (under ansvar), hvorfor det står enhver frit for at komme med sine meninger og holdninger incl. medierne, og det tror jeg også Lagersalg123 skal være glad for, særligt med de meget hårde udmeldinger i denne tråd.

Hej Tonny

Ja nogle gange så skrives tingene lidt hårdt, men jeg er nu ikke sikker på jeg helt er med hvad du hentyder til med hårde udmeldinger. Hvis du hentyder til at jeg betegner Claus Hjorth Frederiksen som en inkompetent minister, ved at betegne ham som en klovn i samme liga som Klaus Bondam, jamen så er det mine holdninger og dem står jeg ved.

Claus Horth Frederiksen er så utroværdig og utiltalende, at han vil være årsagen til et regeringsskifte.

Og jeg kan ud fra hans måde at svare på, og undvige at svare på, se at manden til tider direkte lyver. Dette er han flere gange blevet fanget i, i hans cirkus Arena politiske karriere, hvor han hver gang blot undskylder. Jeg mener det seriøst når jeg siger jeg får maksimal politikerlede hver gang jeg ser ham på tv Cool

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Lagersalg123 - JEN:

Reg. Revisor TSP:

Hej Tonny

Ja nogle gange så skrives tingene lidt hårdt, men jeg er nu ikke sikker på jeg helt er med hvad du hentyder til med hårde udmeldinger. Hvis du hentyder til at jeg betegner Claus Hjorth Frederiksen som en inkompetent minister, ved at betegne ham som en klovn i samme liga som Klaus Bondam, jamen så er det mine holdninger og dem står jeg ved.

Claus Horth Frederiksen er så utroværdig og utiltalende, at han vil være årsagen til et regeringsskifte.

Og jeg kan ud fra hans måde at svare på, og undvige at svare på, se at manden til tider direkte lyver. Dette er han flere gange blevet fanget i, i hans cirkus Arena politiske karriere, hvor han hver gang blot undskylder. Jeg mener det seriøst når jeg siger jeg får maksimal politikerlede hver gang jeg ser ham på tv Cool

Ja, præcis. Jeg er ikke i tvivl om, at du mener det alvorligt Big Smile. Jeg respekterer alt andet lige også din mening herom.

Med venlig hilsen

Side 8 ud af 11 (110 indlæg)