Vi er helt enige Mikkel!!! Uden at skulle dømme nogle eller påstå det mindste, så er der i hvertfald nogle ting, som ik harmonere... Havde det været en klub i Jack&Jones Ligaen eller fodbold klub i Superligaen, så havde det set mere "naturligt" ud, men en 2. divisionsklub, hvor man ene og alene eksponeres overfor B2C kunder, mens man er B2B leverandør, stinker langt væk! |
Jørgen,
Jørgen Olsen:[... snak om mavefornemmelse ...]
OperationX er ikke en retssag men undersøgende journalistik. Deres opgave er formelt set ikke at bevise noget som helst, men at stille de spørgsmål de retteligt har gjort.
'Mavefornemmelser', 'dårlig smag i munden', 'noget der stinker' - jeg er ligeglad hvilken metafor vi bruger, men jeg forventer tvivlen kommer mig til gode som skatteyder. Hvorfor sponserer virksomheder som Citrix og Atea også HØJ Håndboldklub imens 1. divisionsklubber er ved at gå konkurs? De er måske enige med Venzo om hvilken fremadstormende klub HØJ er? Come on... forklaringsproblemet ligger hos SKAT og virksomhederne - ikke hos os andre.
Jeg er ikke indstillet på at indgå i en lang og formålsløs diskussion om alle detaljerne og jeg tror de indvolverede virksomheder og personer ønsker at holde så lav profil som muligt. Derfor vil denne sag dø af sig selv. Naturligvis griner jeg lidt for mig selv, næste gang jeg ser en helsideannonce for SKAT hvor de prøver at påvirke borgernes holdning til selve konceptet om at betale skat.
Når SKAT hverken kan eller vil forklare sig tilfredsstillende i en sag som denne, så er det også det 'svar' vi kan bruge til noget.
// Jesper
Bliv gratis medlem