Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OperationX og SKAT

Side 5 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Ronnikc:
At SKAT ikke konsekvent indleder en større sag efter de anklager som er rejst af Operation X er en skændsel - intet mindre.

Hvem siger SKAT ikke gør det? Men i modsætning til her på Amino hvor vi skyder først og spørger bagefter har en tjenestemand nogle rettigheder, som vi i et demokratisk samfund bør respektere..... Hvis SKAT skal indlede en undersøgelse af, om en tjenestemand har gjort sig skyldig i tjenesteforseelser indebærer det en retsgaranti for tjenestemanden. Herunder at der skal laves et anklageskrift, gennemføres tjenesteforhør og tjenestemanden skal have mulighed for at forsvare sig.

Samfundet kan spare mange penge på retssystemet. Først lader vi TV2 lave alt det indledende politiarbejde og så laver vi bare en afstemning på Amino om skyldsspørgsmålet.....

Hej Henrik

Blev der lavet anklageskrift overfor Peter Brixtofte da medierne fældede ham?

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Måske skulle du se de 2 interviews med chefen for IT i SKAT igen.

Det var sådan set de 2 interviews jeg fandt mest problematiske.

Der er på ingen vis nogen som helst tydelig melding i forhold til anklagerne og i forhold til indhenting af sponsorater melder han ud at det er "beklageligt" - Det er da ikke bare beklageligt det er da ulovligt.

Derudover så henter SKAT 2 x revision ind til at se på dokumentation som er leveret af en af virksomhederne - men dokumentationen fra den tidligere del af ejerskabskredsen - eller de senere leverede data fra en direkte backup af tidsregistreringssystemer m.v. er ikke noget som overhovedet overvejes at inddrage i en sag.

Som jeg ser det så bør anklagerne bestemt tages alvorligt og ikke blot skal der indledes en tjeneste sag der skal indledes en strafferetslig sag.

Jeg har eksamner i såvel forvaltningsret som offentlig forvaltning og flere andre pænt indsigtsfulde fag i den sammenhæng og jeg må da helt klart undre mig over hvordan det kan lade sig gøre at melde så useriøst ud som tilfældet var fra chefen.

De eksperter der udtalte sig er skam heller ikke bare hr hvem som helst - det er folk med absolut indsigt i forvaltningsretten og som klokkeklart vurderede at her var der brud på ikke bare et men på mange love og regler - selvfølgelig skal den slags have konsekvenser og selvfølgelig kommer tingene til at ske ud fra den lovgivning som gælder - men det ændre ikke på at den udmelding som kom fra SKAT var rystende og jeg tvivler stærkt på at den holdning kommer til at så til troende når denne sag er til ende. Ja så sent som i dag var venstres ordfører på området inde og melde ud at de ville starte en undersøgelse af op imod 28 kommuners manglende licitation på itløsninger - og her er denne sag fuldstændig magen til - intet har været udliciteret og leverendøren var heller ikke SKI godkendt.

Så hvis jeg skal prækvalificeres via SKI eller deltage i licitationsrunder - hvorfor kan håndboldsponsorerende virksomheder så slippe?

Det er ganske enkelt konkurrenceforvridnende - og fuldstændigt uden for tvivl om lovligheden.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:46

Hvorfor ikke tage tyren ved hornene og sagsøge Skat?

Og ve om der ikke kommer omgåelse af udbudsreglerne frem i lyset hvis man virkeligt gravede dybere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Ronnikc:
Jeg har eksamner i såvel forvaltningsret som offentlig forvaltning og flere andre pænt indsigtsfulde fag i den sammenhæng og jeg må da helt klart undre mig over hvordan det kan lade sig gøre at melde så useriøst ud som tilfældet var fra chefen.

Det er du så ikke ene om. Giv dog SKAT tid. Det er fair at afvente en udsendelse inden SKAT påbegynder en undersøgelse. Jeg har forståelse for SKAT's afventende udmelding - Det er forståligt at der afventes en undersøgelse af omfang mv.

Hvad jeg stejler jeg over at der nogle så kompente ud i juraen at man allerede kan dømme om overtrædelser er begået med forsæt mv. Jeg ser ofte overtrædelser af både skat og moms udført af Aminoer - sikken ramaskrig det vil udløse hvis jeg begyndte at benævne disse skatteunddragere og momssvindlere.....

Det er ikke en debat jeg gider involvere mig mere i. Blot konstaterer at jeg at mine etiske normer lægger mile vidt fra din og andres i denne tråd. Selvfølgelig skal sagen tages alvorlig - og det er jeg sikker på at SKAT tager det.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:07

Jeg kender da til et eksempel hvor en chef for et skattecenter har fået malet huset for "blå" penge.

Sort = penge man ikke fortæller skat om
Blå = penge man ikke fortæller skat eller konen om ;-)

i dette tilfælde malerens...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:56

Hej Lagersalg

Det var noget af en udladning, der kom frem her.

Jeg synes da, at du skulle tage over hinsidan, men der er et problem "for mange svenskere" eller som Victor Borge sagde om svenskerne: "De har bedre naboer"

Rigitg god tur Wink

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:26

Reg. Revisor TSP:

Hej Lagersalg

Det var noget af en udladning, der kom frem her.

Jeg synes da, at du skulle tage over hinsidan, men der er et problem "for mange svenskere" eller som Victor Borge sagde om svenskerne: "De har bedre naboer"

Rigitg god tur Wink

Med venlig hilsen

Hej

Har boet der før, så det er helt fint. Og med det jeg laver nu der er markedet 2,5 større og mindre konkurrence, så skal etableres derovre under alle omstændigheder.

Og med priserne på boliger i Kbh. så kan fremlejeforskellen betale brobizz og husleje, så skal bare finde den rigtige lejlighed Smile

Køb ren argan olie her

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Krogh:
Hvad jeg stejler jeg over at der nogle så kompente ud i juraen at man allerede kan dømme om overtrædelser er begået med forsæt mv. Jeg ser ofte overtrædelser af både skat og moms udført af Aminoer - sikken ramaskrig det vil udløse hvis jeg begyndte at benævne disse skatteunddragere og momssvindlere.....

Du har ret! Det skulle jeg ikke have udtalt mig om.

Hvad angår overtrædelser her på Amino, synes jeg nu at du er ret klar i spyttet. Både du og andre fortæller da gerne, hvis nogen er ude på et skråplan, hvilket også er helt på sin plads.

For at bevare min tillid til systemet og til alle til alle de medarbejdere i SKAT, som jeg er sikker på gør et godt stykke arbejde for at være så fair som overhovedet muligt og som ikke kunne drømme om at snyde nogen som helst, mener jeg dog stadig, at det er vigtigt at de laver en uvildig undersøgelse af - alle - den slags anklager. På samme måde som hvis det havde været en medborger.  Det er ikke godt nok bare at beklage hændelsen.

Du ser jo selv i denne tråd, hvordan det nu pludselig er SKAT som institution, som er utroværdige og hvordan mange kender til uheldige eksempler indenfor SKAT. Det er da uheldigt både for medarbejderne og for vores overbevisning om, at holde os til spillereglerne. Derfor er det også ekstra vigtigt, at de tager fat om problemet og offentligt melder resultatet ud. Måske følger jeg ikke ordentlig med, men de sager der tidligere har været fremme om medarbejdere i SKAT, har jeg ikke set om har fået konsekvenser for den enkelte, bortset fra en "næse".

/Miriam

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:49

Henrik Krogh:

Hej Henrik,

Tak for den pointe, som jeg personligt er helt enig i.Yes

De bedste hilsner

John Nielsen

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:20

Efter at have set programmet på Sputnik er jeg i chok!!!

Uden at skulle dømme nogle på forhånd, så skal man lige huske på, at de informationer Operation X er i besiddelse af, er nogle SKAT ALDRIG selv ville få... Derfor er det endnu mere tankevækkende, at IT Chefen fra SKAT er så afvisende i en sag, hvor Operation X har disse dokumenter.
For man kan sige meget om Operation X og deres vinkel på sagerne, men de har ALTID tingene iorden, inden at programmerne kommer ud...

Og det er meget sjovt, at dem som får ordrene, er STOR sponsorer i en meningsløs håndboldklub... Selv et brandingsfirma kunne ik se den mindste pointe, at så store firmaer sponsorer noget så meningsløst.
Det svare til at en webshop kun laver avisreklame... Alle ville sige det er idioti, hvilket det os er. Derfor skriger de forhold der belyses meget til himlen!

Nu har SKAT så selv haft mulighed for, at se programmet, og man kan vel kun håbe på en ny efterforskning... hvis altså SKAT selv ønsker, at være til det famøse torskegilde!!!

Side 5 ud af 11 (110 indlæg)