Hej Henrik Blev der lavet anklageskrift overfor Peter Brixtofte da medierne fældede ham? |
Måske skulle du se de 2 interviews med chefen for IT i SKAT igen.
Det var sådan set de 2 interviews jeg fandt mest problematiske.
Der er på ingen vis nogen som helst tydelig melding i forhold til anklagerne og i forhold til indhenting af sponsorater melder han ud at det er "beklageligt" - Det er da ikke bare beklageligt det er da ulovligt.
Derudover så henter SKAT 2 x revision ind til at se på dokumentation som er leveret af en af virksomhederne - men dokumentationen fra den tidligere del af ejerskabskredsen - eller de senere leverede data fra en direkte backup af tidsregistreringssystemer m.v. er ikke noget som overhovedet overvejes at inddrage i en sag.
Som jeg ser det så bør anklagerne bestemt tages alvorligt og ikke blot skal der indledes en tjeneste sag der skal indledes en strafferetslig sag.
Jeg har eksamner i såvel forvaltningsret som offentlig forvaltning og flere andre pænt indsigtsfulde fag i den sammenhæng og jeg må da helt klart undre mig over hvordan det kan lade sig gøre at melde så useriøst ud som tilfældet var fra chefen.
De eksperter der udtalte sig er skam heller ikke bare hr hvem som helst - det er folk med absolut indsigt i forvaltningsretten og som klokkeklart vurderede at her var der brud på ikke bare et men på mange love og regler - selvfølgelig skal den slags have konsekvenser og selvfølgelig kommer tingene til at ske ud fra den lovgivning som gælder - men det ændre ikke på at den udmelding som kom fra SKAT var rystende og jeg tvivler stærkt på at den holdning kommer til at så til troende når denne sag er til ende. Ja så sent som i dag var venstres ordfører på området inde og melde ud at de ville starte en undersøgelse af op imod 28 kommuners manglende licitation på itløsninger - og her er denne sag fuldstændig magen til - intet har været udliciteret og leverendøren var heller ikke SKI godkendt.
Så hvis jeg skal prækvalificeres via SKI eller deltage i licitationsrunder - hvorfor kan håndboldsponsorerende virksomheder så slippe?
Det er ganske enkelt konkurrenceforvridnende - og fuldstændigt uden for tvivl om lovligheden.