Hej John Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager. Det er nok mere en vurdering og man skal nok være meget påpasselig med at give sig ud i den slags når det ikke foretages af autoriserede. Det eneste rigtige at gøre for et menneske der mangler vitaminer eller mineraler er at besøge læge og få taget blodprøver. Lægen kan så ud fra personens tal se hvilke mangler man eventuelt måtte have. At lave en "Vitalanalyse" ud fra samtaler med en person er næsten at betegne som kvaksalveri og givetvis også på kant med loven. Det er en kunst at kunne vejlede kunder i brug af vitaminer og mineraler, og forkert vejledning kan få fatale følger. Jeg har aldrig i mit liv mødt en MLM sælger der kunne fortælle meget mere end hvad man ved selvstudie kan komme frem til. Vitaminer, mineraler, proteiner m.m. er vigtige for kroppen, men overdosering eller forkert/utilsigtet overfrobrug kan være fatalt. Heldigvis har vi en stram lovgivning i DK på produkter i kategorien kosttilskud, for der er alt for mange der ikke ved hvad de snakker om. Jeg vil faktisk vove den påstand, at 9 ud af 10 Herbalife sælgere ikke ved mere om produkterne og deres virke end de får oplyst via materiale. Dem af jer der sælger kosttilskud, gør jer selv en tjeneste, læs på ingredientslisten, skriv den ned på et stykke papir, skriv uden at undersøge det via nettet, hver enkelt ingrediens egenskaber og jeres viden om i hvilke mængder kroppen har brug for dette. I vil blive overraskede over hvor lidt I ved, og forhåbentligt anspore til at I begynder at undersøge tingene. På den måde opnår I troværdighed hos potentielle kunder. Viden er magt. SÅ jeg håber I inden I signer op til det næste MLM helsekost projekt gør jeres hjemmearbejde omkring produktet fremfor forretningsmodellen. Og ve om I ikke finder ud af, at 9 ud af 10 ting I sælger kan købes billigere i dagligvarehandlen, og at I så finder ud af, at I oftest er på vej ud i en forretningsmodel der intet gør for jer eller jeres pengepung. Bemærk at ovenstående betragtninger er set i forhold til MLM med kosttilskud. Jeg er stor tilhænger af MLM og vil selv prøve forretningsmodellen af som 1. led i kæden, men aldrig på kosttilskud. PS lav en test hos jeres koner, dem af dem der køber dyre cremer, spørg dem om hvorfor de gør det og om de ved hvad det er de smører i hovedet hehe
|
Lagersalg123 - JEN:Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager. Det er nok mere en vurdering og man skal nok være meget påpasselig med at give sig ud i den slags når det ikke foretages af autoriserede.
Hej Lagersalg 123
Interessant indlæg.
Jeg vil bare påpege over for dig, at analysen bliver foretaget af en institut i tyskland, som har alle myndighedernes godkendelser til det og derfor foregår i overenstemmelse med landets gyldige regler og krav om dette. At betegne det som muligt kvaksalveri er at undervurdere myndighedernes kompetence på området.
D.b.h.
Michael
Bliv gratis medlem