Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdensnyhed MLM

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:

Hej Michael,

Tak for svaret - en måling er bedre end 10 meninger - derfor var jeg interesseret i at vide hvilke metoder der er tale om målinger/spørgeskema ect.

Hej John

Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager. Det er nok mere en vurdering og man skal nok være meget påpasselig med at give sig ud i den slags når det ikke foretages af autoriserede.

Det eneste rigtige at gøre for et menneske der mangler vitaminer eller mineraler er at besøge læge og få taget blodprøver. Lægen kan så ud fra personens tal se hvilke mangler man eventuelt måtte have.

At lave en "Vitalanalyse" ud fra samtaler med en person er næsten at betegne som kvaksalveri og givetvis også på kant med loven.

Det er en kunst at kunne vejlede kunder i brug af vitaminer og mineraler, og forkert vejledning kan få fatale følger. Jeg har aldrig i mit liv mødt en MLM sælger der kunne fortælle meget mere end hvad man ved selvstudie kan komme frem til.

Vitaminer, mineraler, proteiner m.m. er vigtige for kroppen, men overdosering eller forkert/utilsigtet overfrobrug kan være fatalt. Heldigvis har vi en stram lovgivning i DK på produkter i kategorien kosttilskud, for der er alt for mange der ikke ved hvad de snakker om. Jeg vil faktisk vove den påstand, at 9 ud af 10 Herbalife sælgere ikke ved mere om produkterne og deres virke end de får oplyst via materiale.

Dem af jer der sælger kosttilskud, gør jer selv en tjeneste, læs på ingredientslisten, skriv den ned på et stykke papir, skriv uden at undersøge det via nettet, hver enkelt ingrediens egenskaber og jeres viden om i hvilke mængder kroppen har brug for dette. I vil blive overraskede over hvor lidt I ved, og forhåbentligt anspore til at I begynder at undersøge tingene.

På den måde opnår I troværdighed hos potentielle kunder. Viden er magt.

SÅ jeg håber I inden I signer op til det næste MLM helsekost projekt gør jeres hjemmearbejde omkring produktet fremfor forretningsmodellen. Og ve om I ikke finder ud af, at 9 ud af 10 ting I sælger kan købes billigere i dagligvarehandlen, og at I så finder ud af, at I oftest er på vej ud i en forretningsmodel der intet gør for jer eller jeres pengepung.

Bemærk at ovenstående betragtninger er set i forhold til MLM med kosttilskud. Jeg er stor tilhænger af MLM og vil selv prøve forretningsmodellen af som 1. led i kæden, men aldrig på kosttilskud.

PS lav en test hos jeres koner, dem af dem der køber dyre cremer, spørg dem om hvorfor de gør det og om de ved hvad det er de smører i hovedet hehe

Køb ren argan olie her

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager. Det er nok mere en vurdering og man skal nok være meget påpasselig med at give sig ud i den slags når det ikke foretages af autoriserede.

Hej Lagersalg 123

Interessant indlæg.

Jeg vil bare påpege over for dig, at analysen bliver foretaget af en institut i tyskland, som har alle myndighedernes godkendelser til det og derfor foregår i overenstemmelse med landets gyldige regler og krav om dette. At betegne det som muligt kvaksalveri er at undervurdere myndighedernes kompetence på området.

D.b.h.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:13

Michael Dullweber:

Lagersalg123 - JEN:

Hej Lagersalg 123

Interessant indlæg.

Jeg vil bare påpege over for dig, at analysen bliver foretaget af en institut i tyskland, som har alle myndighedernes godkendelser til det og derfor foregår i overenstemmelse med landets gyldige regler og krav om dette. At betegne det som muligt kvaksalveri er at undervurdere myndighedernes kompetence på området.

D.b.h.

Michael

Hvis analysen foretages ud fra blodprøver, så er det fint. Ellers er det at betragte, for mit vedkommende, kvaksalveri. Og så kan det have alle de myndighedsgodkendelser der findes.

Men du kan jo blot skrive navnet på analyse instituttet og detaljerne omkring analysen, så lugter det ikke så meget af hemmelighedskræmmeri.

Og blot som sidekommentar, når man skriver (iike dig) at tingene er godkendt og f.eks. som en skrev, at der endda var en ingrediens Fødevarestyrelsen ikke kendte, så undrer det mig. For hvis tingene er godkendt i Tyskland, så er det reglerne for EU der gælder, og så er der da ingen grund til kontakt med Fødevarestyrelsen i DK omkring produktet. Der er så mange ingredienser en given medarbejder på 6. kontor ikke kender. MLM folk i DK bliver aldrig rige på deres hemmelighedskræmmeri.

Dette MLM som BerryEN, uanfægtet godkendelser, er bygget op på samme måde og alt skal hemmeligholdes fordi man vil have folk til hvervemøder, og det undrer mig at man snart ikke fatter, at det er den forkerte vej. Men fred være med det.

Køb ren argan olie her

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 17:44

Lagersalg123 - JEN:

Hvis analysen foretages ud fra blodprøver, så er det fint. Ellers er det at betragte, for mit vedkommende, kvaksalveri. Og så kan det have alle de myndighedsgodkendelser der findes.

Det er din personlige mening, og den respekterer jeg.

Lagersalg123 - JEN:
Men du kan jo blot skrive navnet på analyse instituttet og detaljerne omkring analysen, så lugter det ikke så meget af hemmelighedskræmmeri

Det jeg skrev omkring vitalanalysen var ikke med henblik på at reklamere for selve institutet men mere måden, m,an kan tilbyde folk faglig og kompetent oplysninger på. Manden bag institutet har ikke i sinde at drive dette kommerciel, men bruger udelukkende dette "værktøj" til hans netværk. Ved at offentliggøre navn og adresse vil være fuldstændig formålsløs, idet jeg i så fald risikerer, at manden bliver bombarderet med en masse e-mails fra networker der ønsker at få mere at vide, velvidende, at analysen ikke er og bliver hans levevej. Et eller andet sted kan jeg godt følge dig i dine tanker om hemmelighedskrammeri, men når du nu kender omstændighederne omkring, håber jeg, at du ændrer synspunktet.

D.b.h.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:25

Michael Dullweber:
Manden bag institutet har ikke i sinde at drive dette kommerciel, men bruger udelukkende dette "værktøj" til hans netværk. Ved at offentliggøre navn og adresse vil være fuldstændig formålsløs, idet jeg i så fald risikerer, at manden bliver bombarderet med en masse e-mails fra networker der ønsker at få mere at vide, velvidende, at analysen ikke er og bliver hans levevej.

Hej Michael

Jamen så er mine betragtninger jo som jeg skriver. Omstændighederne er nu som de er, men det ændrer da bestemt ikke min synspunkt. Når personen kun vælger at bruge det i sit netværk, så er det jo uden mening at snakke om det, da der ikke er nogen faktuelle oplysninger, og dermed giver man ikke mennesker mulighed for at efterprøve teorierne.

For mig at se er det næsten det utlimative kvaksalveri, for prøverne er vel ikke gratis vel?

Så dem i netværket der anvender analysen de tjener jo på at foretage den og vel også på at viderebringe den ved salg af produkter der løser netop denne persons udfordringer?

Men kan du forklare mig, hvorfor man ikke bare skal gå til læge og få en gratis test og ud fra alle disse videnskabeligt dokumenterede resultater der kommer, så tage stilling til hvad man eventuelt mangler af vitaminer og mineraler?

Køb ren argan olie her

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 21:03

Lagersalg123 - JEN:

Så dem i netværket der anvender analysen de tjener jo på at foretage den og vel også på at viderebringe den ved salg af produkter der løser netop denne persons udfordringer?

I hans netværk er analysen fuldstændig gratis. Så der er da ingen der tjener noget på den. Prøv at se det fra vinklen til målrettet markedsføring. Hvad vil du skyde på, hvor mange networker skyder med sredhagl?

Lagersalg123 - JEN:

Men kan du forklare mig, hvorfor man ikke bare skal gå til læge og få en gratis test og ud fra alle disse videnskabeligt dokumenterede resultater der kommer, så tage stilling til hvad man eventuelt mangler af vitaminer og mineraler?

Det er der overhoved ikke noget i vejen med. Jeg vil da til enhver  tid anbefale at gøre det, hvis man selv har en mistanke om, at man måske er i underskud med noget. Om sådan en undersøgelse hos ens egen læge er gratis, må jeg være dig svar skyldig.

Det, der undrer mig hele tiden er, at de fleste har det der " Og hvad tjener du så på det" for øjnene.

At give folk en grundig information og en saglig beslutningsgrundlag har alle dage været en "must" for mig, og ja, jeg har det utrolig godt med det og det har gavnet mig og mit netværk meget.

M.v.h.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:16

Michael Dullweber:
Det, der undrer mig hele tiden er, at de fleste har det der " Og hvad tjener du så på det" for øjnene.

Hej Michael

Jeg skal så måske være den første der undskylder for min antagelse, som var grundløs, da jeg jo bare kunne have spurgt om det istedet for at "gå ud fra". Så beklager.

Undersøgelsen hos lægen er mig bekendt gratis, jeg betaler ihvertfald ikke for det.

Ved du iøvrigt, om der findes MLM´ere (den seriøse del) der netværker i København? altså på tværs af deres MLM programmer udveksler erfaringer og idéer?

Køb ren argan olie her

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 22:06

Hej Lagersalg 123

Lagersalg123 - JEN:

Jeg skal så måske være den første der undskylder for min antagelse, som var grundløs, da jeg jo bare kunne have spurgt om det istedet for at "gå ud fra". Så beklager.

Det er da bare helt i orden.

Lagersalg123 - JEN:

Ved du iøvrigt, om der findes MLM´ere (den seriøse del) der netværker i København? altså på tværs af deres MLM programmer udveksler erfaringer og idéer?

Hvis du skriver en mail til mig (dullweber@privat.dk) så har jeg da en i tanke fra Sorø.

M.v.h.

Michael

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:47

Hej Lagersalg JEN,

Lagersalg123 - JEN:
Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager

Det ser underligt ud at du besvare spørgsmål på Michaels vejne - og tilmed "jeg troer ikk........."  dine synspunkter bliver jo utroværdige ved sådan et svar. Og jow når man har arbejdet med området og studeret/kurset så samles alt andet lige megen viden op som supplere en hver moden persons viden på området.Wink  StarStarStarStarStar

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:56

john sommer:

Hej Lagersalg JEN,

Lagersalg123 - JEN:
Jeg tror ikke det er en måling som Michael foretager

Det ser underligt ud at du besvare spørgsmål på Michaels vejne - og tilmed "jeg troer ikk........."  dine synspunkter bliver jo utroværdige ved sådan et svar. Og jow når man har arbejdet med området og studeret/kurset så samles alt andet lige megen viden op som supplere en hver moden persons viden på området.Wink  StarStarStarStarStar

Hmmm hvordan kan mine synspunkter blive utroværdige?

Der er INGEN, absolut INGEN der præcist kan udtale sig om kroppens behov for vitaminer, mineraler eller proteiner UDEN at der er taget en blodprøve.

Hvis du mener at det synspunkt er utroværdigt, så aner du intet, absolut intet om anatomi og fysiologi.

Mit synspunkt omkring en vitalanalyse der IKKE er baseret på resultater fra blodprøver er og vil altid være den samme. Det er kvaksalveri. Det jeg bakker tilbage omkring, og det eneste, det er, at jeg formodede det kostede penge og havde derfor en forudbestemt holdning, det var forkert.

90% af alle der sælger helsekost eller kosttilskud via NM/MLM aner intet om fysiologi, og har derfor ikke en kinamands chance for at råde og vejlede kunderne korrekt.

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)