Okay - Mange tak :o) |
Lagersalg123 - JEN:Reg. Revisor TSP:Nu faldt jeg af???? Beskatning-aktieavance-udbytte, når indskud er til kurs 100 og kapitalnedsættelse til kurs 100? Kan I ikke lige forklare dette forhold?
Nej, men det kan juristerne vel hos Erhvervs- & Selskabstyrelsen. Stifter man et selskab nu, for efter 1.3. at foretage en kapitalnedsættelse, så er hensigten vel klar og tydelig.
Det er ikke noget jeg har forstand på eller nogensinde får forstand på, mine oplysninger er kun videregivet som de er fortalt í.h.t. telefonisk samtale i forbindelse med spørgsmål til den nye selskabslov.
Hej igen
Det forklarer jo et eller andet. Jeg er dog temmelig sikker på, at en kapitalnedsættelse i denne forbindelse båder er fuldt lovlig og skattefri, da det for det første er beskattede midler, der er indskudt og for det andet, at indskudskapitalen er frie midler.
ApS skal kun overholde minimumskravet til kapitalen, som efter en forhåbentlig gennemførelse den 1. marts 2010 vil udgøre kr. 80.000.
Selvfølgelig må du i første gang henholde dig til de oplysninger, som du har modtaget telefonisk. Jeg er dog ikke i tvivl om, at spørgsmålet bliver rejst igen, så der kommer nok en eller anden form for redegørelse i denne forbindelse.
Med venlig hilsen