Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital Aps

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - Mange tak :o)

www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02

Lagersalg123 - JEN:

Reg. Revisor TSP:

Nu faldt jeg af???? Beskatning-aktieavance-udbytte, når indskud er til kurs 100 og kapitalnedsættelse til kurs 100? Kan I ikke lige forklare dette forhold?

Nej, men det kan juristerne vel hos Erhvervs- & Selskabstyrelsen. Stifter man et selskab nu, for efter 1.3. at foretage en kapitalnedsættelse, så er hensigten vel klar og tydelig.

Det er ikke noget jeg har forstand på eller nogensinde får forstand på, mine oplysninger er kun videregivet som de er fortalt í.h.t. telefonisk samtale i forbindelse med spørgsmål til den nye selskabslov.

Hej igen

Det forklarer jo et eller andet. Jeg er dog temmelig sikker på, at en kapitalnedsættelse i denne forbindelse båder er fuldt lovlig og skattefri, da det for det første er beskattede midler, der er indskudt og for det andet, at indskudskapitalen er frie midler.

ApS skal kun overholde minimumskravet til kapitalen, som efter en forhåbentlig gennemførelse den 1. marts 2010 vil udgøre kr. 80.000.

Selvfølgelig må du i første gang henholde dig til de oplysninger, som du har modtaget telefonisk. Jeg er dog ikke i tvivl om, at spørgsmålet bliver rejst igen, så der kommer nok en eller anden form for redegørelse i denne forbindelse.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:19

Lagersalg123 - JEN:

Skattekonsulenterne:
Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At  dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.

Der er faktisk taget stilling til det dengang kapitalen blev nedsat til 125.000 fra 200.000.

Derfor vil et udtræk, ifølge E&S, højst sandsyndligt blive beskattet, da en nedsætning af egenkapitalen kun har det ene formål, at undgå at betale skat.

Normalvis er anpartskapitalen allerede blevet beskattet en gang inden stifterne i sin tid kunne stifte selskabet (med mindre der er tale om skattefri virksomhedsomdannelse) - Det virker derfor ulogisk, at kapitalen skal beskattes igen, når anpartskapitalen sænkes fra 125.000-80.000 kr. da pengene allerede er beskattet en gang.

Omvendt set kan du jo se på, hvad beskatningen  vil være, hvis du stifter et ApS for 125.000 kr. i frie midler, og herefter videresælger det for 150.000 kr. Da vil beskatningen være 25.000 kr. og ikke 150.000 kr.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:41

El-manden:
Normalvis er anpartskapitalen allerede blevet beskattet en gang inden stifterne i sin tid kunne stifte selskabet (med mindre der er tale om skattefri virksomhedsomdannelse) - Det virker derfor ulogisk, at kapitalen skal beskattes igen, når anpartskapitalen sænkes fra 125.000-80.000 kr. da pengene allerede er beskattet en gang.

Det behøver de da ikke at være. Selskaber kan da stiftes med lån som man efterfølgende nyder godt af rentefradraget af. Men som jeg skrev, jeg har ikke forstand på det og gengiver kun hvad jeg er blevet oplyst. Hvis man har lyst eller er i tvivl, så skriver man da bare til Skat og får et svar, så er den vel ikke længere, skulle man tro umiddelbart.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55

Lagersalg123 - JEN:

El-manden:

Det behøver de da ikke at være. Selskaber kan da stiftes med lån som man efterfølgende nyder godt af rentefradraget af. Men som jeg skrev, jeg har ikke forstand på det og gengiver kun hvad jeg er blevet oplyst. Hvis man har lyst eller er i tvivl, så skriver man da bare til Skat og får et svar, så er den vel ikke længere, skulle man tro umiddelbart.

Nej, selskaber kan ikke stiftes med lån!!!

Du kan optage et privat lån, vhor provenuet indsættes til stiftelsen af selskabet. Efter stiftelsen hæves beløbet igen i selskabet, og det private lån indfries.

Problemet her er, at der optræder et ulovligt aktionærlån, som skal indfries. I modsat fald vil det fremgå af årsregnskabet og påtegningen. Da lånet er strafbart/ulovligt, vil man kunne blive idømt en bøde for forholdet. (Det er dog sjældent, men det er sket).

Citatet fra El-manden er fuldstændig korrekt.Yes

Med venlig hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:45

Rolig nu .- Mon ikke El-manden mener at man optager et privat lån og får fradrag for renteudgifterne. At dette så skal afdrages med beskattede midler glemmer man så bare.

Vedr. det her med en nedsættelse. Ja selvfølgelig skal der ske beskatning. Det mine overvejelser går på om det bliver som udbytte eller avance, jf. at der ikke kan opnås dispensation efter de normale regler i denne situation.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:50

Skattekonsulenterne:
Rolig nu .- Mon ikke El-manden mener at man optager et privat lån og får fradrag for renteudgifterne. At dette så skal afdrages med beskattede midler glemmer man så bare.

Det var det jeg mente som svar til El-manden, så jeg tror Tonny misforstod det jeg skrev, jeg er fuldt ud bekendt med resten, det eneste jeg ikke kan sige med sikkerhed er, om man kan nedsætte kapitalen og lave den manøvre der er tale om uden beskatning, og der svarede de så som jeg har henvist til hos E&S.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:54

Lagersalg123 - JEN:

Skattekonsulenterne:

Det var det jeg mente som svar til El-manden, så jeg tror Tonny misforstod det jeg skrev, jeg er fuldt ud bekendt med resten, det eneste jeg ikke kan sige med sikkerhed er, om man kan nedsætte kapitalen og lave den manøvre der er tale om uden beskatning, og der svarede de så som jeg har henvist til hos E&S.

Jeg har ikke nævnt noget som helst omkring optagelse af privat lån med fradrag for renteudgifter til følge. Jeg har blot nævnt, at det er usandsynligt uhensigtsmæssigt, hvis SKAT beskatter en kapitalnedsættelse, som i bund og grund er frie midler i de fleste eksempler.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:03

Så vidt jeg er orienteret, er startkapitalen blevet sat ned til 80.000.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:08

El-manden:
Jeg har ikke nævnt noget som helst omkring optagelse af privat lån med fradrag for renteudgifter til følge. Jeg har blot nævnt, at det er usandsynligt uhensigtsmæssigt, hvis SKAT beskatter en kapitalnedsættelse, som i bund og grund er frie midler i de fleste eksempler.

Hvis du læser mit svar til Skattekonsulenterne, så vil du se at du var fejlciteret, da det var mit indlæg de svarede på. Det er ikke usandsynligt eller uhensigtsmæssigt, da det ville være en måde hvorpå man kan vaske sorte penge hvide på, og der er ingen grund til at indsætte 125.000 i et selskab for derefter at nedsætte kapitalen til 80.000. Muligheden for kapitalnedsættelse er jo ikke tiltænkt den slags "spekulation" og da de færreste (hvis nogen overhovedet) kan retfærdiggøre en kapitalnedsættelse lige efter en lovændring, så tror jeg de vælger at tro på dem selv og deres iagttagen af transaktionerne.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)