Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital Aps

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
Der er pt. ingen planer om nedsættelse af kapitalkravet i A/S.

Enig -  men for fuldstændighedens skyld skal vi lige have med at der i forbindelse med selskabslovens vedtagelse blev besluttet at man ved stiftelse af et AS kan nøjes med at indbetale de 25% af selskabskapitalen. Denne del af loven er dog ikke omfattet de ikræfttrædelsesbestemmelser, som er er fremlagt nu.

Hvornår dette sker må tiden vise....

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:50

Henrik Krogh:

Casper Blom:
Dog er jeg ikke helt enig i det sidste, som 17 årig er ApS det eneste der er relevant for mig, da det så heller ikke påvirker min SU.

Det er vel ikke din SU der er begrundelsen alene for et ApS?

Nej også det at jeg er 17 år :)

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:47

Hej,

Hvad er status på dette? Så vidt jeg kan se er det ikke blevet til noget endnu?

/Mvh

Christian

www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:14

Christian Risom:

Hej,

Hvad er status på dette? Så vidt jeg kan se er det ikke blevet til noget endnu?

/Mvh

Christian

Den seneste udmeldig fra Erhvervs og Selskabsstyrelse er ca. 1. marts 2010, men det er ikke sikker, da de skal have indført nye systemer m.v..

Du kan eventuelt selv følge med på www.eogs.dk .

Med venlig hilsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:42

Ja, den første dato udmelding var lidt for ambitiøs, men der er sikkert også mange administrative ændringer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 05:50

Nedsættelsen af kapitalkrav er indtil videre udsat til omkring 1.3.2010

Der var så mange ændringer der skulle laves, at sagen skal behandles i Folketinget igen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 05:54

Skattekonsulenterne:
Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At  dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.

Der er faktisk taget stilling til det dengang kapitalen blev nedsat til 125.000 fra 200.000.

Derfor vil et udtræk, ifølge E&S, højst sandsyndligt blive beskattet, da en nedsætning af egenkapitalen kun har det ene formål, at undgå at betale skat.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 06:28

Hvis startkapitalen er e tproblem - så er SmbA også en god mulighed og billigere i drift.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:10

Lagersalg123 - JEN:

Skattekonsulenterne:
Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At  dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.

Der er faktisk taget stilling til det dengang kapitalen blev nedsat til 125.000 fra 200.000.

Derfor vil et udtræk, ifølge E&S, højst sandsyndligt blive beskattet, da en nedsætning af egenkapitalen kun har det ene formål, at undgå at betale skat.

Hej

Nu faldt jeg af???? Beskatning-aktieavance-udbytte, når indskud er til kurs 100 og kapitalnedsættelse til kurs 100? Kan I ikke lige forklare dette forhold?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:32

Reg. Revisor TSP:

Nu faldt jeg af???? Beskatning-aktieavance-udbytte, når indskud er til kurs 100 og kapitalnedsættelse til kurs 100? Kan I ikke lige forklare dette forhold?

Nej, men det kan juristerne vel hos Erhvervs- & Selskabstyrelsen. Stifter man et selskab nu, for efter 1.3. at foretage en kapitalnedsættelse, så er hensigten vel klar og tydelig.

Det er ikke noget jeg har forstand på eller nogensinde får forstand på, mine oplysninger er kun videregivet som de er fortalt í.h.t. telefonisk samtale i forbindelse med spørgsmål til den nye selskabslov.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)