Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.
Personligt syntes jeg også det er noget fis. Hvis det er afgørende for en virksomhed om anpartskapitalen er 80.000 eller 125.000 kr. vil jeg stille spørgsmålstegn ved om virksomheden overhovedet bør drives i selskabsform. Med diverse driftsmidler m.v. skal der ikke meget til før man rammer de 125.000 og man har også behov for likvider og noget fri egenkapital.
Tak for et godt svar Bent 
Men hvad vil det så reelt sige, at jeg får udaf hånden, af de 45000, hvis man trækker de ting fra?
Dog er jeg ikke helt enig i det sidste, som 17 årig er ApS det eneste der er relevant for mig, da det så heller ikke påvirker min SU. Og det betyder 45.000 en del :) Men udover mit specielle tilfælde, kan jeg kun give dig ret, der burde det ikke betyde særlig meget.