Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital Aps

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der er bekendt med om forslaget om nedsættelse af startkapitalen på ApS nogensinde blev til noget, - og hvis ja, hvad beløbet blev sat ned til?

Skulle det ikke træde i kraft pr 1. januar '10?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32

80.000 kr. og forventet ikrafttrædelse den 18/1 2010....

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:37

Tak Henrik...:D

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:53

Nok tvivlsomt hvad effekten er at sætte det ned fra 125k til 80k men ok - de må vel have en plan :P

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:09

Ronnikc:

Nok tvivlsomt hvad effekten er at sætte det ned fra 125k til 80k men ok - de må vel have en plan :P

Jeg tænkte det samme. Men da jeg selv står overfor oprettelse af ApS passer det mig fint.

Når vi nu er omkring emnet, hvis jeg så opretter det imens kravet stadig er 125, og det så bliver sat ned, kan jeg så trække de 45 ud?

Desuden er der lige et link her: http://www.eogs.dk/sw21512.asp?nodeId=25751

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:46

Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At  dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.

Personligt syntes jeg også det er noget fis. Hvis det er afgørende for en virksomhed om anpartskapitalen er 80.000 eller 125.000 kr. vil jeg stille spørgsmålstegn ved om virksomheden overhovedet bør drives i selskabsform. Med diverse driftsmidler m.v. skal der ikke meget til før man rammer de 125.000 og man har også behov for likvider og noget fri egenkapital

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:07

Skattekonsulenterne:

Det er et godt spørgsmål Casper for det er der rent faktisk ikke taget stilling til endnu (mig bekendt). At  dømme ud fra tidligere vil det måske blive noget med at et udtræk til kurs 100 af 45.000 kr. ved en kapitalnedsættelse vil blive accepteret behandlet som aktieavance fremfor udbytte. Men det er svært at sige.

Personligt syntes jeg også det er noget fis. Hvis det er afgørende for en virksomhed om anpartskapitalen er 80.000 eller 125.000 kr. vil jeg stille spørgsmålstegn ved om virksomheden overhovedet bør drives i selskabsform. Med diverse driftsmidler m.v. skal der ikke meget til før man rammer de 125.000 og man har også behov for likvider og noget fri egenkapital

Tak for et godt svar Bent Smile

Men hvad vil det så reelt sige, at jeg får udaf hånden, af de 45000, hvis man trækker de ting fra?

Dog er jeg ikke helt enig i det sidste, som 17 årig er ApS det eneste der er relevant for mig, da det så heller ikke påvirker min SU. Og det betyder 45.000 en del :) Men udover mit specielle tilfælde, kan jeg kun give dig ret, der burde det ikke betyde særlig meget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:11

Casper Blom:
Dog er jeg ikke helt enig i det sidste, som 17 årig er ApS det eneste der er relevant for mig, da det så heller ikke påvirker min SU.

Det er vel ikke din SU der er begrundelsen alene for et ApS?

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:38

Bliver den ansvarlige indskudskapital tilsvarende sat ned på et A/S?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48

Der er pt. ingen planer om nedsættelse af kapitalkravet i A/S.

Vedrørende en eventuel kapitalnedsættelse i ApS efter vedtagelse af kapitalkrav på kr. 80.000 vil dette ikke give anledning til problemer overhovedet. Det er præcis samme problemstilling, som i sin gjorde sig gældende, da kapitalkravet i ApS blev nedsat fra kr. 200.000 til kr. 80.000. En kapitalnedsættelse besluttes på en generalforsamling i selskabet, og herefter kan denne nedsættelse udbetales uden skattemæssige konsekvenser til anpartshaverne. Der kan dog være en "finte eller problem", hvis selskaber er stiftet i forbindelse med en "skattefri virksomhedsomdannelse", da denne kan udløse skat. I dette tilfælde bør dette beregnes før en eventuel vedtagelse af kapitalnedsættelsen.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)